intervju

Digitalni patriotizam u produkciji vrsnih profesionalaca

Razgovarala Stana Šehalić


Od skoro se velikoj UEPS-ovoj porodici pridružila i kompanija Mosquito koja na tržištu Srbije posluje od 2004. godine. Mosquito je kreativni studio  za video produkciju, postprodukciju i animaciju, koji pruža profesionalne usluge u svim sferama marketinga. Iza njih je preko hiljadu  realizovanih spotova, kratkih filmova, dokumentaraca, TV emisija
.za koje su dobili i značajna priznanja. Sa sjajnim trojcem Srđanom Vasićem, Ivanom Boljevićem i Nedeljkom Kovačićem koji sinergetski multiplikovano emituju pozitivnu energiju, bilo je pravo uživanje razgovarati. Na kraju razgovora obostrani zaključak bio je, da je pored svega neophodnog za definiciju vrhunskog profesionalizma, ipak najvažnije biti – dobar čovek. Zato što u obilju raznovrsne ponude, dobrota nekako olako i prečesto ostaje u senci.

 Za početak, da predstavimo Mosquito. Ko ste vi, otkad postojite i šta je osnovna orijentacija u vašem poslovanju?

Mosquito Video & Animation je video content provider i kao kompanija postoji od 2004. godine, ali su svima nama profesionalne karijere mnogo duže, 20 i više godina stalnog rada na ovom polju. Naša osnovna orijentacija je pružanje kreativnih i servisnih usluga u domenu produkcije i postprodukcije.

Šta biste izdvojili kao najznačajnije poslovne poduhvate, a čime ste lično najviše zadovoljni?

Iza nas je preko hiljadu reklamnih, muzičkih, korporativnih, namenskih i drugih promo spotova i kratkih filmova, dokumentaraca, TV emisija … Već 5 godina opslužujemo SBB kao stalnog klijenta u svim domenima njihove korporativne komunikacije, kao i sve ostale kompanije u United Group sistemu na tržištima u regionu. Takođe, iza nas je i preko 10 godina uspešnih političkih kampanja: naši spotovi bili su ključan deo pobedničkih kampanja izbora na svim nivoima – lokalnim, parlamentarnim i predsedničkim. Dobitnici smo više strukovnih nagrada, među kojima smo posebno ponosni na Kristalnu Prizmu AFUN za specijalne efekte u filmu “Led”, nagradu Noći Reklamoždera za najbolju non-profit kampanju, za Agenciju za bezbednost saobraćaja, kao i na međunarodnu CAP nagradu koju dodeljuje CTAM Europe, 2012. godine, za SBB kampanju “Najbrži Internet u Srbiji”.

Postoji li neka oficijelna podela poslova ili “uskačete” u zavisnosti od situacije?

Načelno, oficijelna podela naravno postoji, međutim ohrabrujemo poslovnu kulturu fleksibilne međuzamenjivosti, naročito na polju kreative. U našem timu okupljamo multitalentovane ljude koji se bave videom, dizajnom, muzikom … i svako pre ili kasnije dobije priliku da se iskaže na više polja.

Mnogi pamte slogan “Kupuju se na trafici, ali nisu novine”, ali se malo ko seća ko stoji iza njega. Pa, da se podsetimo kako je nastala ova intrigantno-upečatljiva poruka?

Naročito smo ponosni na tu kampanju, za koju se ispostavilo da je nakon dosta godina ljudi i dalje pamte i kroz šalu citiraju, što je i bio cilj, da publici “uđe u uvo” poput replika iz domaćih filmova. Kao i u mnogim sličnim anegdotama iz branše, u pitanju su bili veoma kratak rok i sakrivanje od dece u drugu sobu sa sveskom na kolenima. Mnogi misle da kreativnost najviše dolazi do izražaja pod pritiskom rokova – u ovom poslu je uvek nekih presudnih pet minuta u pitanju – ali smatramo da je veoma bitan i pripremni period, odnosno da je kreativnost srazmerno proporcionalna vremenu uloženom da se nešto kreira, a uložena energija se često vrati dvostruko.

Vaši klijenti nisu samo agencije, već i oglašivači, zar ne? Koliko ste anagažovani od strane oglašivača i koje su to, uslovno rečeno, situacije i poslovi kada vas pozovu na saradnju?

Poslednjih nekoliko godina na našem tržištu prisutna je tendencija da agencije ulaze u produkciju, kao i da se produkcije često bave kreativnim delom posla. Produkcije su uglavnom na izvoru novih tehnologija (VR, dronovi, digital, društvene mreže, nove tehnike animacije, 360 video …), i zato su u mogućnosti da ponude inovativna rešenja koja su oglašivačima atraktivna. Smatramo da sve to skupa nije nužno negativna pojava, naprotiv, može doprineti boljem međusobnom razumevanju i saradnji, dok god se na umu ima neki zdrav balans kog treba održati u odnosima.

Na čemu je fokus vaše kompanije tokom ove  godine?

U ovoj i prethodnih godina primetan je rast broja inostranih klijenata s kojima sarađujemo, a koji su prepoznali Srbiju kao zemlju koja poseduje stručnu i efikasnu radnu snagu na polju video produkcije i postprodukcije. Naš fokus je sada usmeren na unapređivanje, širenje i granjanje ove međunarodne saradnje, odnosno na povećanje postojećeg portfolija stranih klijenata. Nove tehnologije digitalnih komunikacija nam omogućavaju da sa klijentima širom sveta sarađujemo podjednako efikasno kao i sa domaćim. Na taj način kreiramo vrhunski izvozni proizvod koji u Srbiju vraća dodatnu vrednost, i to smatramo jednom osobenom vrstom ekonomskog patriotizma – digitalnim patriotizmom.

Kakva je situacija kad je srpska produkcija u pitanju u odnosu na svet?        

Tokom proteklih godina stvari su se veoma izmenile i u svetskoj i u domaćoj produkciji, pre svega pod uticajem digitalne revolucije u kojoj sada svi živimo. Smatramo da je to donelo mnogo pozitivnih pomaka na srpskoj sceni – kako tehnoloških tako i kreativnih – međutim, drugačiji odnosi pre svega na planu produkcije i budžetiranja, kao i medijskog spektra, donekle su i negativno uticali na kvalitet domaće proizvodnje.

Šta su, po Vama, kvaliteti odnosno specifičnosti koje vas pozicioniraju na domaćoj i inostranoj advertajzing sceni?

Pre svega – visok nivo fleksibilnosti i u pristupu poslu i u samom radu, kao i velika brzina reagovanja u različitim situacijama i u isporuci proizvoda. Kao mali kreativni tim, u mogućnosti smo da brzo i fleksibilno odgovorimo na najrazličitije vrste izazova u svim segmentima branše.

Ako biste sami sebe preporučivali, kako bi zvučala preporuka?

“Oni su pre svega OK ljudi.” 🙂

Šta očekujete od članstva u najstarijem nacionalnom strukovnom udruženju?

Očekujemo pre svega umrežavanje sa kolegama u cilju postizanja viših profesionalnih standarda i još korektnijih odnosa u ovoj našoj zajedničkoj branši, koju ne sumnjamo tek čeka izazovna budućnost, kako u Srbiji tako i u celom svetu.

Podelite tekst!