intervju

Ivan Nikolić, kreativni direktor FCB Afirma: Srž našeg posla – idejnost, neukalupljenost, nepredvidljivost, inovativnost

  1. Od četiri kategorije u Art Craft, osvojili ste priznanje u tri – za najbolju art direkciju, copy i muziku. FCB Afirma se time namentula, ako je suditi po osvojenim priznanjima, kao agencija koja veoma ceni autorski doprinos realizaciji projekta. Koliko je pojedinac važna karika u timskom pristupu?

Iako timski rad uvek podrazumeva određeno odricanje od sebe (pre svega od svog ega), nema sjajnog tima bez blistavih pojedinaca. Kao što nema i prave kreativnosti bez onog sasvim ličnog, onog što nas čini posebnim. Negovanje individualnosti u okviru tima, negovanje autorstva, je nešto do čega veoma držimo i što ćemo nastaviti da radimo i ubuduće.

  1. U društveno odgovornim kampanjama osvojili ste srebrno priznanje za projekat Gospodin mangup, klijenta Grand Prom. Saradnja sa Grand Promom traje godinama. Koliko je važan kontinuitet u poslovnoj komunikaciji između klijenta i oglašivača?

Saradnja sa Grand Promom je jedno od najlepših i najuzbudljivijih agencijskih iskustava. Retkost je, posebno u današnje vreme, da postoji toliko razumevanja za ono što agencija radi i otvorenosti za razne ideje. To je zaista jedan dragoceni kontinuitet, prava doslednost utvrđenom kreativnom konceptu i strategiji. A kada jedan odnos funkcioniše na nivou partnerstva, kao što bi trebalo da bude svaki odnos između marketinške agencije i klijenta, onda su nagrade sasvim prirodna stvar. Ova ima i posebnu težinu, jer je dobijena za rad na promociji monografije posvećene jednom fantastičnom čoveku, glumčini i lafčini – Draganu Nikoliću.

  1. U minuloj godini IKEA je konačno došla na naše tržište a vaša agencija je na UEPS-ovom konkursu predstavila ovu renomiranu kompaniju. Stigla su i priznanja – bronza u integrisanim promotivnim kampanjama, sektor maloprodaje, u kategoriji direktni marketing.

Ono što deluje kao samo jedna kampanja od nekoliko meseci priprema, zapravo je rezultat izuzetno posvećenog višegodišnjeg rada. IKEA je kompanija sa veoma snažnom korporativnom filozofijom i kao malo koja firma na svetu vrlo se čvrsto drži svojih principa – što je za pohvalu i veliko divljenje. Godinama pre otvaranja u Beogradu, FCB Afirma je učila o tim vrednostima i radila na “poliranju” buduće komunikacije. Drago nam je da je žiri UEPS-a prepoznao naše napore i visoko vrednovao to što je agencija za ovaj čuveni švedski brend uradila.       

  1. Kad sagledavate svoje aktivnosti i podvlačite crte, šta je ono čime ste potpuno zadovoljni, a na čemu želite da se kao agencija dodatno usavršavate?

Godišnje nagrade UEPS-a dolaze u vreme kad se generalno podvlače crte. One nam pomažu da i mi jasnije sagledamo svoj godišnji put – da li smo išli novim ili utabanim stazama, je li bilo i nekih stranputica… Ono što je prošle godine bilo zaista dobro je atmosfera koju smo uspeli da stvorimo i što smo učvrstili vrednosti za koje ćemo se zalagati. Verujem da će godina koju smo upravo načeli biti još bolja za nas, jer novi ljudi uvek daju novu energiju koju samo treba usmeriti u pravom smeru.

  1. Jedan mali pogled na domaću scenu tržišnih komunikaciija. Šta su nam potencijali, a šta je ono što kolektivno treba da unapređujemo?

Postoji ona poučna priča o sedam sinova i sedam prutova koja kaže da je lako svaki pojedinačni prut prelomiti, ali nemoguće kada su u snopu. Kakve sad to veze ima sa nama i našom profesijom? Mislim da moramo da se držimo zajedno i da pokušamo da se izborimo za što više integriteta, dostojanstva marketinške profesije, koja je iz dana u dan sve ugroženija. Tek kada nađemo zajednički glas, možemo da odbranimo samu srž našeg posla – idejnost, neukalupljenost, nepredvidljivost, inovativnost. To nije pitanje finesa, to je pitanje suštine i opstanka.   

  1. Poslovna godina ulazi u radnu kolotečinu. Mnogi planovi su pretpostavljam počeli da se realizuju. Šta će biti okosnica vaših aktivnosti ove godine?

Da iznenadimo sami sebe. Pozitivno, naravno. Da dokažemo da čak i u ovim “kriza je večno stanje” okolnostima možemo da sačuvamo svoj duh, svoju šašavost, kreativnost. Ako ne bismo u to verovali, zar bi uopšte imalo smisla baviti se ovim poslom?

FCB Afirma danas? Kako biste opisali vašu agenciju u kratkoj reklamnoj poruci?

Just dream it.

Podelite tekst!