intervju

Katarina Arizanović Milošević, Account Director i Nebojša Babić, direktor agencije Orange Studio: Novi mediji traže nova lica

S obzirom da poslednih nekoliko godina niste učestvovali na UEPS-ovom konkursu, kakva su iskustva?

Nebojša: Često nas kraj godine odvede u nekom drugom smeru, ljudski resursi se preusmere na finiširanje svih poslovnih izazova tekuće godine, a kako smatramo da prijavljivanje za UEPS zahteva ozbiljan pristup, na žalost, usled navedenih okolnosti, nismo se prijavljivali proteklih par godina. Ove godine počeli smo saradnju sa kompanijom Nectar, uradili smo OOH kampanju za brend Life i svi smo bili vrlo ponosni na nju, prvenstveno zbog ostvarenih rezultata, tako da je Life bio dodatni vetar u leđa da se prijavimo. Kampanja je zaista bila primećena, kolege su nas zvale da sa nama prokomentarišu po koju reč, tako da smo morali da se prijavimo. Iskustva su nam odlična, uvek je lepo kad se struka sretne i ima priliku da razmeni po koju reč.

Osvojili ste  Bronzano priznanje za Orange, 100% Life Occasions za klijenta Nectar u  kategoriji  OOH kampanja. Da li ste vi i vaš klijent zadovoljni priznanjem, s obzirom da je na konkurs prispelo veoma mnogo radova i da je konkurencija bila oštra?

Katarina: Kao što je Nebojša rekao, 2017. godine smo počeli saradnju sa Nectar-om, a ovo je  naša prva zajednička kampanja i odmah je osvojila priznanje, tako da smo svi vrlo zadovoljni. Rokovi su bili kratki, rad vrlo inspirativan ali je najveća sreća kada se on višestruko isplati.

Da predstavimo ukratko vašu agenciju?

Nebojša: Počeli smo još u prošlom veku, tačnije 1998, kao grupa prijatelja umetnika željnih da se pre svega bavi fotografijom i dizajnom. Baš zahvaljujuči fotografiji, tačnije jednom slajdu (dijapozitivu) packshota subotičkog Pelinkovca, došli smo do svog prvog klijenta, sadašnjeg Gorkog lista sa kojim smo i dan danas u poslovno-prijateljskim odnosima. Kako su se poslovi razvijali tako smo i mi rasli sa “našim” brendovima. Naša “čeda” na koja smo posebno ponosni pored Gorkog lista, su Guarana i Well Be čokolade, kao i mnoštvo društveno korisnih kampanja poput Unicefove Škole bez nasilja i Dečije bolnice Tiršova. Danas za sebe volimo da kažemo da smo kreativni butik, a zapravo smo postali branding agencija. Svoj posao doživljavamo kao “igru”, a naš playground je projekat O3one i galerija Pr03or. 

Kad sagledavate svoje aktivnosti, i podvlačite crte, šta je ono čime ste potpuno zadovoljni, a na čemu želite da se kao agencija dodatno usavršavate?

Nebojša: Vrlo smo zadovoljni timskim radom i atmosferom koja vlada u studiju. Volimo da dolazimo na posao, da zajedno razmišljamo, da se trudimo i da svakodnevno rešavamo izazove koji su pred nama. Volimo da upoznajemo nova tržišta i nove kategorije, jer tako proširujemo svoje vidike. Pravila koja važe za retailer-a, ne važe za nekog drugog, tako da i naš pristup pružanju usluga mora da se razlikuje. Od klijenta do klijenta, od zahteva do zahteva. Što se tiče usavršavanja, shvatili smo da novi mediji traže nova lica, tako da je ideja da se u 2018. godini dodatno specijalizujemo  u digital sferi. U okviru Orange-a postoji digital departman još od 2008. godine  ali plan je da se još razvijamo i dodatno usavršavamo. Znamo da je cilj svakog opstanka prilagođavanje novim uslovima, u našem slučaju, kanalima komunikacije, tako da nam je želja da naš USP bude to da smo disruptiveu pristupu, ali sa merljivim rezultatima.

Jedan mali pogled na domaću scenu tržišnih komunikaciija. Šta su nam potencijali, a šta je ono što kolektivno treba da unapređujemo?

Katarina: Auf, kakvo pitanje! Ovo pitanje zahteva diplomatski odgovor. Domaća scena je malo u krizi, čini mi se. Pad budžeta doveo je do pada kvaliteta, borba za svakog potrošača vrlo često dovodi do kampanja usmerenih ka proizvodu, bez neke velike ideje koja stoji iza svega toga. Čini mi se da je kreativnost pod znakom pitanja, ali sigurno je više faktora dovelo do toga. Možda se malo izgubio i entuzijazam. Agencije moraju agresivnije da se bore za kreativne ideje, da pokušamo da vratimo tržište od pre desetak godina. Ukoliko postoji poverenje između agencije i klijenta, verujem da nema te ideje koja ne može da bude “safe”. Što se tiče potencijala, znam da je ovo tržište puno ljudi čije ideje zaista mogu sve da nas nateraju da se zapitamo, pa smatram da bi trebalo bolje da ih iskoristimo. Zbog svih nas.

Poslovna godina ulazi u radnu kolotečinu. Mnogi planovi su pretpostavljam počeli da se realizuju. Šta će biti okosnica vaših aktivnosti ove godine?

Katarina: Okosnica naših aktivnosti će biti prvenstveno ulaganje u ljude i u razvijanje digital departama. Mlade nade su već na svojim mestima, važno je da imamo viziju, pa, videćete. A što se tiče planova koji se već realizuju, uvek me iznenadi brzi obrt situacije. U jednom trenutku imamo plan, usmeravamo resurse ka njegovoj realizaciji ali odjednom, neočekivane tržišne okolnosti nas dovedu do toga da se plan mora promeniti, tj. prilagoditi i da moramo još brže i efikasnije da radimo.

Oranž studio danas? Kako biste opisali vašu agenciju u kratkoj reklamnoj poruci?

Nebojša: Slobodni i hrabri. Mi ćemo biti slobodni da vam predložimo nešto novo, drugačije, a vi (klijenti, konzumenti…) budite hrabri da se “igrate” u drugačijem okruženju, tj. u drugačijoj igrici.

Podelite tekst!