intervju

Katarina Šibalić, direktorka marketinga Strauss Adriatic: Pružimo najbolje sebi i svima koji nas okružuju

Kampanja realizovana u saradnji sa agencijom MMS Leo Burnett poziva da pokrenemo najbolje u nama i zauzmemo aktivnu ulogu u svom životu, preuzimamo odgovornost za svoje sutra, odlučno koračamo ka ostvarenju svojih snova i uvek damo više, jer znamo da je trud toga vredan. Doncafé ovom kampanjom šalje jednu univerzalnu poruku – podseća nas da uvek budemo ono što jesmo i pružimo najbolje sebi i svima koji nas okružuju.

Kompanija Strauss Adriatic i agencija MMS Leo Burnett sarađuju duže od deset godina. Na UEPS-ovom konkursu za 2017. osvojili ste srebro u integrisanim komunikacijama i online marketing kampanji. Šta je bila osnovna ideja s kojom ste ušli u ovaj projekat i kakvi su efekti  bili očekivani odnosno šta su bili ciljevi kampanje?

`Moj grad se budi` je jedan od onih poduhvata koje pravite kada želite da uradite nešto potpuno neočekivano za proštor i vreme u kojem živite, jer verujete da ćete na jedan poseban način osnažiti vezu između brenda i njegovih korisnika, doprineti jačanju dubinskog smisla brenda koji vodite i dati vetar u leđa za naredne inicijative timu koji gradi brend. Za nas je ovo bila posebna avantura u kojoj je brend samo inicijator jedne velike ideje koju su zapravo svojim pričama oziveli njegovi korisnici i svi oni koji dele iste vrednosti prema svetu i životu sa Doncafe-om – zamislili smo da im omogućimo da zajedno kreiraju jednu pokretacku priču o svojim jutrima i u tome smo i uspeli.

`Moj grad se budi` je nekako logičan nastavak kampanje `Dobro jutro, džezveri` zajedno ste razbudili i sebe i gradove širom zemlje. Džezveri su, da podsetimo, kampanja ovenčana UEPS-ovim Grand Prix priznanjem 2015. Očito uspešna saradnja koja traje. Ima li u najavi za ovu godinu razbuđujućih Doncafe poruka?

Naravno da ima, Džezveri su prema svim podacima istrazivanja kojima raspolažemo veliko komunikacijsko osveženje na ovim proštorima – ne samo u industriji kafe već generalno, a to je za sve nas koji gradimo brend Doncafe veliko nadahnuće za naredne korake. Doncafe se jasno diferencira kao prava jutarnja podrška ljubiteljima kafe, koji se sve više identifikuju sa džezverima, a prve novine stižu već s početkom proleća i jako im se radujemo. 

Praksa pokazuje je da su dobro postavljene marketing strategije u osnovi jednostavne za razumevanje i praktične za sprovođenje. Na čemu bazirate svoju marketing strategiju i koliko ona reflektuje ciljeve kompanije odnosno kako prepoznaje potrebe korisnika koji je u epicentru svake marketinške aktivnosti?

Usaglašenost poslovnih ciljeva kompanije i marketing strategije je neophodna za uspeh, ali bez suštinskog razumevanja potrošaca i praćenja trendova nema dobre ni biznis ni marketing startegije. Koliko god nove tehnologije i obimne baze podataka delovale kao značajna olakšavajuća okolnost za marketare ovog vremena da izađu sa adekvatnim rešenjima kao odgovorima na potrebe potrošaca, u praksi je za veliki broj kompanija, posebno u industriji robe široke potrošnje, veliki izazov doci do kvalitetnog uvida koji ima potencijal da bude rešen na način relevantan za krajnjeg korisnika proizvoda. To postižemo pre svega znanjem, radoznalošću i istrajnošću, lokalnog tima ali i internacionalnog, jer smo deo velike organizacije – Strauss Coffee kompanije koja posluje na deset tržišta, među kojima su i Brazil, vodeća zemlja u proizvodnji sirova kafe gde smo lider na tržištu i Izrael, gde nam se nalazi centar za razvoj i istrazivanja. Industrija kafe nije dinamična kao neke druge, ali poslednjih godina i ovde se dešavaju značajne promene, posebno u razvijenijim zemljama, pa nam je ovo velika olakšavajuća okolnost za praćenje trendova i razvoj novih rešenja. U komunikacijskom smislu, strateški smo usmereni građenju brendova na inovativan način, sa posebnom paznjom usmerenom na aktivnosti brenda na digitalnim medijima, čemu u prilog govori i kampanja `Moj grad se budi`

Koliko je važna kontinuirana saradnja i međusobno poverenje između agencije i klijenta?

Izuzetno. Mi smo na tržištu već poznati kao kompanija koja svoje agencije retko menja. Konkretno sa Leo Burnett-om smo duže od decenije. Mi verujemo u partnerstva  i kada se ona pokažu kao vredna, kontinuirano ulazemo u njih. Razumevanje je ključno za uspešno sprovođenje brend strtaegija a ono, kao i poverenje, se gradi vremenom – može neka agencija da odlično razume vas brif i izađe sa odlicnim kreativnim rešenjem, ali dugoročno, na svim nivoima komunikacije brenda, u raznim uslovima koji nekada mogu biti izuzetno teški, možete uspeti samo sa nekim ko vas zaista razume.

S tim u vezi kako vidite ulogu klijenta u očuvanju i podizanju standarda struke na što viši nivo?

Lično mislim da oglašivaci imaju ozbiljnu ulogu u razvoju naše struke u svakom smislu – od definisanja i sprovođenja regulative, preko promovisanja struke i zastupanja interesa struke do razvoja I profesionalnog usavršavanja novih generacija kolega. U praksi ima onih koji jesu na ovom polju aktivni, ali je puno proštora za poboljšanja i jačanje onog doprinosa struci koji samo od nas oglašivaca može doći, jer u celom nizu učesnika u tržišnim komunikacijama, izostanak ili nedovoljno učestvovanje jedne od strane se nikada u celini ne moze nadoknaditi većim angažmanom ostalih.

Ako biste ocenjivali tržište kafe u Srbiji u kojoj ljudi slove za velike “kafopije”, u poređenju sa drugim tržištima, koje se to specifičnosti zapažaju i koliko ste kao kompanija u situaciji da ulažete u edukaciju kako bi vaš proizvod živeo na tržištu?

Mi kao nacija jesmo velike kafopije, po nekim istrazivanjima u Top10 globalno, ali nismo dovoljno otvoreni da eksperimentisemo sa kafom, navike su duboko ukorenjene kada je profil ukusa kafe u pitanju, a uz to nam ni ekonomske prilike ne idu na ruku, jer kupovna moć lokalnog potrošaca predstavlja značajno ograničenje intenzivnijem razvoju kategorije. Svet kafe je izuzetno  raznovrstan i nudi mnoštvo izvanrednih iskustava, što mi ne zelimo da propustimo da donesemo ljubiteljima kafe u Srbiji. Kao internacionalna kompanija sa velikim iskustvom i ekspertizom ovo prepoznajemo i kao svoju odgovornost, koliko god bilo izazovno.

Velike napore ulazemo da se izborimo i sa lošom praksom lokalnih proizvođača koji kontinuirano degradiraju kategoriju koristeci zamene za kafu, tzv. surogate, koje najcešće ne deklarišu ili nepropisno deklarišu. Nažalost, možemo konstatovati da je kvalitet kafe, posebno tradicionalne, u Srbiji u konstantnom padu zbog proizvoda ovog tipa i da smo kao kompanija, jedna od retkih koja sa kvalitetom nikada ne pravi kompromis i kontinuirano ulaze, kako u plasman na tržište novih visokokvalitetnih vrsta kafa, tako i u edukaciju stanovnistva o tome kako se kvalitet prepoznaje   

Kad sagledavate svoje aktivnosti, i podvalačite crte, šta je ono čime ste potpuno zadovoljni, a na čemu želite da se dodatno usavršavate?

Zadovoljni smo upravo time što uspešno odolevamo surovim uslovima lokalnog tržišta kafe, što su nam proizvodi preferirani na svim testiranjima koje sprovodimo, što nam imidz brenda jača iz meseca u mesec, što uspevamo da pomeramo granice u komunikaciji a da smo potpuno relevantni za potrošaca kojem se obraćamo i da u tome imamo jedan već solidan kontinuitet, što sve efikasnije integrisemo sve kanale komunikacije sa svojim potrošacima.

Dodatno usavršavanje nam je potrebno u svim aspektima jer živimo u vremenu u kojem se sve menja munjevitom brzinom – bez usavršavanja ne stagnirate, već nazadujete, a to nije opcija.

Jedan mali pogled na domaću scenu tržišnih komunikaciija. Šta su nam potencijali, a šta je ono što kolektivno treba da unapređujemo?

Potencijali, po meni, leže pre svega u kreativnosti, a da bi ona došla do izražaja i da bi kompanije zaista osetile efekat toga na svoje poslovanje, potrebno je vise međusobnog razumevanja oglašivaca i agencija, zajednickog rada na resavanju zadataka, otvorenosti i smelosti da se probaju nova rešenja.

Poslovna godina ulazi u radnu kolotečinu. Mnogi planovi su pretpostavljam počeli da se realizuju. Šta će biti okosnica vaših aktivnosti ove godine?

I ove i svih sledecih – razvoj brenda kroz relevantne i inovativne ponude i aktivnosti na svim tackama kontakta sa potrošacima. Planiramo nova lansiranja koja zaista donose konkretne dodatne vrednosti za ljubitelje prave kafe, ali i interesantna osveženja postojecih ponuda kojima ćemo uliti novu energiju Doncafe-u i na to smo fokusirani ovih meseci.      

Doncafe danas? Kako biste opisali vašu kompaniju u kratkoj reklamnoj poruci?

Nema adekvatnije od `Mirise na dobro, mirise na Doncafe`

Podelite tekst!