intervju

MANAGING DIREKTORKA FULLHOUSE OGILVY SANJA JAKOVLJEVIĆ

Kreativnost u komunikaciji je spoj ideja i brzine

Najstarijem nacionalnom strukovnom udruženju prošle godine se priključila i jedna od najvećih srpskih marketinških agencija FullHouse Ogilvy.

FullHouse Ogilvy d.o.o je full service advertajzing agencija koja svojim klijentima omogućava kompletnu komunikaciju: od oglašavanja (digital, elektronski i štampani mediji), preko BTL-a (eventi, promocije, kongresi, aktivacije, nagradne igre) i PR-a, do zakupa medija.
Fullhouse Ogilvy agencija je u poslednjih par godina realizovala sve Telenor kampanje, lansirala Telenor banku – prvu mobilnu banku u Srbiji i prvu u okviru Telenor grupacije, repozicionirala jednu od vodećih voda u zemlji – Aqua Vivu, a već godinama uspešno radi na regionalnim kampanjama za Smoki – vodeći brend u kategoriji.

Veruju da je kreativnost u komunikaciji spoj ideja i brzine – iskre koje munjevito zatrepere i zagreju srca.

Šta su, po Vama, kvaliteti odnosno specifičnosti koje FullHouse Ogilvy pozicioniraju na domaćoj i inostranoj advertajzing sceni?

Kvalitet FHOa leži u ljudima koji ovde rade. U individualnom kvalitetu svakog pojedinačno a potom i u sinergiji tog kvaliteta prilkom rada na brendovima i projektima koji su nam povereni. Mi volimo da kažemo da smo mi agencija u kojoj seniority dominates and creativity rules. Da kod nas ne postoji autoritet pozicije već autoritet znanja, da mi volimo svoju profesiju, a iznad svega volimo i poštujemo jedni druge.

Kako balansirate između agencijskih standarda kreativnosti i zahteva klijenta, odnosno sveukupnih ograničenja sa kojima se suočavate na putu realizacije jedne ideje?

We are in the selling business, gde je kreativnost stavljena u funkciju krajnjeg cilja tj. prodaje proizvoda ili usluge koja se oglašava. I mislim da je potrebno da to razumeju svi mladi ljudi koji žele da se bave našim poslom. Ukoliko imaju drugačiji pogled na struku mislim da im svakodnevni posao neće biti nimalo lak. U tom smislu, mi imamo razumevanja za zahteve klijenta, ali naravno da u tom procesu kadkad dođe i do razmimoilaženja o ‘najboljem mogućem rešenju’. Sasvim iskreno, mi nismo lak partner, mi smo partner koji se bori za ono u šta sa strateškog i kreativnog aspekta veruje, ali ne bi bilo iskreno kada bih rekla da na kraju takvog procesa uvek izađemo kao pobednici. Ipak, iskrena sam kada kažem da svaki put obećamo sebi da ćemo se boriti više.

Svedoci smo da se način i sredstva za komuniciranje menjaju neverovatnom brzinom. Kako to utiče na rad jedne agencije i koliki je pritisak da se ide u korak sa ovim napretkom?

Svaka promena je izazov a ne problem, tako da ne vidim problem u tome. Čak unosi neku dinamiku koja prija i omogućava vam da svaki dan imate priliku da naučite nešto novo. Drugačije bi bilo monotono. A monotonost ubija kreativnost 🙂

Ono gde vidim problem je da su se zakoni funkcionisanja ‘novih komunikacijskih kanala’ preneli na apsolutno sve ostale segmente kreiranja jedne uspešne komunikacijske platforme/koncepta pa su se očekivanja vezana za response time, svela  na par sati ili u najboljem slučaju na par dana, što frustira, jer pre svega utiče na kvalitet o kojem sam govorila.

Iako mnogi ocenjuju da srpska reklamna industrija zaostaje, ne samo za razvijenim zemljama, već i nekim iz najbližeg okruženja, ipak se pojavljuju kreativna rešenja koja svet prepoznaje i nagrađuje. Šta Vi mislite – gde smo na tom vremensko-prostornom kontinuumu?

Ako bi kao odgovor na vaše pitanje napisala status na nekoj od svojih social networks (koje nemam :)) on bi glasio ovako:

Sanja – still feeling stuck u vremensko – prostornom kontinuumu.

Kako vidite domaće advertajzing tržište, u kontekstu ekonomske krize, gde se u mnogim kompanijama još uvek izdvajanja za marketing  doživljavaju kao trošak, gde se budžeti koriguju i “seku”, koliko ostane prostora za dobru kampanju?

Ekonomska kriza utiče na našu kao i na bilo koju drugu struku. Ono što je meni najbolnije je da priodno ima i jak uticaj na edukaciju kadra, a potom i na, čini mi se, velike kompromise vezane za tezu ‘pravi ljudi na pravom mestu’ što predominatno određuje kvalitet struke.

Sem što je logičan nastavak započetih aktivnosti, čemu je usmerena poslovna strategija vaše agencije u ovoj godini?

Naša strategija je uvek bila i uvek će ostati growing people/people focused. Da nastavimo da rastemo svi zajedno u profesionalnom smislu i da radimo i nudimo stvari u koje verujemo. Snažno verujem da, ako bude tako, portfolio klijenata nikada neće biti zanemarljiv.

Podelite tekst!