intervju

Ovation BBDO: Ako smo danas jednako dobri kao juče – nešto nismo uradili dobro

Priznanja osvojena na UEPS-ovom konkursu, kao i višegodišnja uspešna saradnja bili su povod ovom razgovoru.Nataša Filipović, Managing Director  i Marko Pešić, Executive Director agencije Ovation BBDO, inspirativni sagovornici, učinili su da razgovor preraste okvire intervjua i postane priča koji će mnogi sa zadovoljstvom čitati.

Razgovarala: Stana Šehalić

Ovation BBDO tradicionalno ostvaruje veoma zapažene rezultate na UEPS-ovom konkursu. Tako je bilo i, sada već prošle, 2017. Ukupno šest nagrada, u veoma jakoj konkurenciji. Kako u agenciji ocenjujete postignute rezultate?

Natasa Filipović:

Rukovodimo se pre svega brifom i ciljem koji kampanja treba da ostvari za naše klijente. Klijenti nam poveravaju komunikaciju svojih brendova, pa samim tim i potencijalne rezultate prodaje, svest o brendu ili imidž. To nas čini “moćnim”, ali i odgovornim. Advertajzing kao takav je dragocen, a šteta je kada brendovi trpe zbog toga što kreativna rešenja osvajaju nagrade, dok istovremeno brendovi ne postižu rezultate.

Marko Pešić:

Upravo iz tog razloga, kada kao rezultat našeg rada imamo uspešno ostvaren marketinški cilj našeg klijenta, a istovremeno dobijemo i potvrdu kvalitetnog kreativnog rada kroz festivalske nagrade, mi smo najsrećniji. Ponosni smo na to što su sve nagrade koje smo osvojili, dodeljene za kampanje profitabilnih klijenata i projekata.

U najzahtevnijim (ako se tako može reći) integrisanim kampanjama osvojili ste zlatno priznanje u sektoru hrane za projekat “Gde su otišle sve maline”, koji ste radili za Frikom. Da li je integrativni pristup vaš poslovni koncept i postulat?

Nataša Filipović:

Ovation BBDO je osnovan pre dve decenije kao full service agencija, koja je klijentima od samog početka nudila kompletnu advertajzing podršku za njihove brendove. Ogromne napore smo uložili u prethodnim godinama da potvrdimo da jesmo integrisana agencija, koja može da ponudi ekspertizu u svim segmentima.

Marko Pešić:

Verujemo da brend treba da komunicira integrisanu poruku kroz sve kanale. Naš postulat jeste da postoje brendovi i postoje ciljevi kampanja, a da kanale biramo u odnosu na ciljne grupe i preference određenih medija. Stručna javnost i kolege su to prepoznale. Mi smo zahvalni na tome, jer su nagrade za nas potvrda da smo na dobrom putu.

S obzirom na restriktivne ekonomske uslove, pretpostavljam da se klijenti teže odlučuju za integrisane kampanje. S vašim dugogodišnjim iskustvom, sigurni smo da možete povući kvalitetne paralele između sveobuhvatnog i parcijalnog pristupa u tržišnim komunikacijama?

Nataša Filipović:

Restriktivni budžeti jesu u jednom delu menjali načine komunikacije brendova i selekciju kanala. Međutim, mi vidimo da se klatno ipak vraća ka integrisanim pristupima. Verujem da su i prethodnih par godina i iskustva sa “parcijalnim” pristupom uticala na vraćanje ka strateški sveobuhvatnijim pristupima. Sigurno je da “ad hoc” uvek može da kreira zanimljiv sadržaj. Pitanje je jedino – da li brend komunikacija treba da zabavlja ili da prenosi poruku? Mi mislimo da advertajzing ne sme samo da zabavi posmatrača, već da mora da bude mnogo više od toga. Advertajzing rešenje mora da prenese poruku, motiviše na ponašanje ili promeni naviku. Ukratko – da bude efikasno i efektno. Mi se toga držimo.

S obzirom da je digitalni marketing sve zastupljeniji kao komunikaciona forma, da li ga i kako inkorporirate kao integrativni element u integrisane kampanje? I da li on, po vašem uverenju, može da egzistira kao “samodovoljna” marketinška disciplina?

Marko Pešić:

Digital nije samo tehnologija, platforma ili medij. Mi verujemo da je digital “jezik” kroz koji možemo da prenosimo ideje i kreiramo komunikaciju u kojoj ljudi aktivno učestvuju. Posledica interakcije treba da bude da utičemo na njihovo ponašanje. Uspeli smo da naše timove organizujemo tako da razmišljaju na digitalni način, baš kao što, dok rade na tekstu TV spota, razmišljaju kako da dramaturški uverljivo prenesu poruku kampanje. Mislimo da nijedan brend sebi ne može da dozvoli disfunkcionalne poruke ili šum u komunikaciji. Zato verujemo da svi moramo da učimo, ali da digital jeste deo integrisanog pristupa.

Saradnja sa Unicredit bankom koja traje godinama i koja je svake godine verifikovana priznanjima na UEPS-ovom konkursu (2015. osvojili ste Zlatno priznanje u integrisanim kampanjama za “Keš kredit – Niže, niže”, i bronzano priznanje za “iPhone u UniCredit banci” u PR-u; 2016 – Zlatno priznanje u integrisanim kampanjam za “Keš kredit kampanju”, i srebro za istoimeni spot; i najnovija priznanja za “UniCredit Bank Predodobrenje” i “Unicredit VR čestitka”), mogla bi biti model uspešne poslovne saradnje između klijenta i agencije. Na kojim temeljima je izgrađena ovakva, sudeći po rezultatima, izuzetno uspešna saradnja?

Marko Pešić:

Verujemo da su upornost, samokritičnost I konstantno unapređenje naša “differentia specifica”. U tom smislu, i temelji ove saradnje su tako i izgrađeni – najpre na želji našeg tima da radi baš za UniCredit Banku i njihov brend, zatim na samokritičnosti iz koje smo izvukli pouke iz prethodnih iskustava, i na kraju, što smo bez zadrške, sve to jasno komunicirali prema klijentu. Poverenje tima UniCredit Banke je vremenom nadograđivano. Timovi su veoma brzo prepoznali jedni kod drugih ogromnu strast i želju da se pomeraju granice, prave iskoraci i uvek bude za korak ispred konkurencije. Kada timovi zaista uvažavaju i ohrabruju jedni druge, to čitavu saradnju podiže na novi nivo. Marketing tim, ali I kolege iz ostalih sektora UniCredit Banke, pokazali su da im je stalo – bili su spremni da čuju argumente i da hrabro uđu u nepoznate segmente.

Nataša FIlipović:

Tako postavljen odnos i saradnja doneli su konstantno poboljšanje prodajnih rezultata, ali i brend percepcije. A sve je to dodatno krunisano pobrojanim nagradama. Upravo ovakav pristup sa naše strane se ponavlja i u radu sa drugim klijentima, a uz dodatnu energiju sa njihove strane, ostvarujemo slične rezultate.

Iz ugla naše višegodišnje saradnje, agencija ste pažljivo izgrađene korporativne kulture, visokih i jasnih standarda, i  veoma efikasne komunikacije. Kad sagledavate svoje aktivnosti, i podvlačite crte, šta je ono čime ste potpuno zadovoljni, a na čemu želite da se kao agencija dodatno usavršavate?

Marko Pešić:

Zadovoljni smo napretkom iz godine u godinu. Konstanta ostaje da smo nezadovoljni ako smo danas na istom mestu gde smo bili juče.

Jedan mali pogled na domaću scenu tržišnih komunikaciija. Šta su nam potencijali, a šta je ono što kolektivno treba da unapređujemo?

Nataša Filipović:

Potencijal je konkurentno okruženje i regionalna pozicija srpskog tržišta. Jako puno prostora imamo da radimo na profesionalizaciji našeg pristupa, razvoju lokalnih talenata i kvalitetu naših finalnih proizvoda, odnosno produkciji.

Poslovna godina ulazi u radnu kolotečinu. Mnogi planovi su pretpostavljam počeli da se realizuju. Šta će biti okosnica vaših aktivnosti ove godine?

Marko Pešić:

Fokus će biti na našim klijentima, našim ljudima i našim saradnicima. Na razvoj ovih segmenata možemo da utičemo i nameravamo da se tome posvetimo.

Nataša Filipović:

Mi znamo da možemo više i, evo, svakodnevno jedno drugo podsećamo da, ako smo danas jednako dobri kao što smo bili juče, mi u stvari nismo napredovali.

U intervjuu koji radili  pre dve godine rekli ste: “Svoj uspeh merimo uspehom naših klijenata, ali i svakog pojedinca u našoj agenciji – ne samo na poslovnom, već i na planu lične ostvarenosti i postignuća. Imamo privilegiju da radimo sa svestranim ljudima koji se van agencije bave različitim aktivnostima.” S tim u vezi, Ovation BBDO danas? Kako biste opisali vašu agenciju u kratkoj reklamnoj poruci?

Marko Pešić: Da parafraziram jednog kolegu: Ložimo se često…

Nataša Filipović: …a bogami i mnogo. 🙂

Podelite tekst!