intervju

Razgovor s povodom: Jasmina Nikolić, Client Service Director New Moment, član Upravnog odbora UEPS-a

Razgovarala:
Stana Šehalić

ŽIVIMO DA BISMO STVARALI

 

Minula godina za agenciju New Moment bila je vrlo uspešna, bar prema osvojenim priznanjima na međunarodnom I domaćem planu. Osvojili su dva Lava na prošlogodišnjem Advertising Festivalu u Kanu, najvećem svetskom festivalu kreativnosti. Ovim priznanjima New Moment Agencija je potvrdila kontinuitet u kreativnom radu na festivalu koji je poznat po najoštrijoj konkurenciji na svetskom nivou. Takođe, za rad “Button for help” je dobila Good Cause Grand Prix u kategoriji inovativnih kampanja, Golden Drum u kategoriji Direktne komunikacije, Silver Drum za Outdoor, kao i Special Mention nagradu, za kampanju koja je usmerena prema budućnost.

 

Ako je suditi po osvojenim priznanjima, 2015. godina je bila berićetna za New Moment? Nagrade koje ste dobili od UEPS-a na konkursu za 2015. godinu u decembru potvrđuju kontinuitet razvoja usluga koje New Moment pruža svojim klijentima. Kako ih vi ocenjujete i doživljavate? 

Nagrade zvanično potvrđuju kreativni potencijal agencije. Međutim, one govore i o ljudima koji rade u nagrađenoj agenciji, o njihovoj sposobnosti da prepoznaju mogućnosti koje se kriju u brifu, o dobroj koordinaciji timova, o accountima koji su to prezentovali klijentu, i naravno o kreativnom direktoru i kreativcima koji su to napravili.

Nagrade sa svetskih festivala lakše otvaraju vrata novih tržišta. Slučajno ili ne, mi smo posle osvojenog lava u Kanu dobili klijenta iz Njujorka.

Lokalne nagrade nam takođe mnogo znače. Dobiti 19 UEPS priznanja u različitim kategorijama dobra je potvrda i za nas i za naše klijente da smo zajedno napravili nešto lepo i vredno pomena tokom godine.

Gotovo od svog osnivanja New Moment je poznat u strukovnoj i široj javnosti kao vrlo kreativna advertising agencija, utemljena na konceptu koji je postavio osnivač Dragan Sakan. Šta je sve danas New Moment?

We live to create – to je New Moment.

New Moment i dalje veruje da ideje mogu da pomere svet. Sve što radimo usmereno je na to da osnažimo ljude, brendove, kompanije, gradove i države da promene svet na bolje.

Dobitnik ste i priznanja za PR agenciju godine. Kakva je Vaša ocena PR-a danas i njegovog značaja i mesta u komunikacionoj industriji? 

PR je mnogo važnija i kompleksnija funkcija nego što se to čini ili vidi, i čiji će značaj tek da raste.

Prvo, pred nama su nove generacije sa svojom individualnošću i istančanim senzorima otpornim na propagandu svake vrste. Zato je za građenje i negovanje reputacije elementarno kontinuirano, društveno odgovorno i iskreno istupanje u eksternim i internim komunikacijama.

Drugo, PR širi svoje kanale uticaja, a oni su online. Pobeđuju pojedinci i kompanije koje to percipiraju i uspešno integrišu.

 

PR na digitalnim platformama i društvenim mrežama – kako ga New Moment praktikuje? 

Naša strategija online prisustva je da ne jurimo da stignemo do svakoga, ali želimo da svako koga zanimamo stigne do nas, i da mu bude lepo kad nas poseti.

Pišemo o onome što nas vodi, čemu se radujemo, šta volimo, čemu težimo i šta nas inspiriše.

Na Fejsbuku, Tviteru i Instagramu delimo sve što nam je važno – događaje u životu agencije, vesti iz struke, i predstavljamo se – jedan po jedan čovek. Imamo sladak blog koji piše naša Dragica, naša ljuta paprika koju smo odgajili od same semenke.

Galerija NEW MOMENT je kultno mesto na beogradskoj kulturnoj mapi. Sa idejom da advertajzing mora da se preobrati u ARTvertajzing osnovao ju je Dragan Sakan 1995, a na destogodišnjicu je otvorena stalna izložbena postavka. Gde je Galerija danas na kontinuumu od advertajzinga do ARTvertajzinga?

Galerija je danas “magnetično” mesto u kojem se druže umetnost, književnost, rock’n’roll i jazz, i koju uspešno vodi Lazar Sakan. New Moment Galerija poklanja umetnost Beogradu, i Beograd to prepoznaje. Izložbu “Cuatro gatos” videlo je 20.000 posetilaca, a red za ulazak jednog dana bio je do pola ulice. Divna slika. Nastojimo da Galerija sve više podržava umetnike i neguje umetnost.

Godinama uspešno radite Festival Piran Idea kao manifestaciju kreativnosti. Posle deceniju ipo postojanja, smatrate li da je Festival ostvario svrhu odnosno da su ostvareni snovi osnivača Dragana Sakana?

Saki bi bio ponosan na koncept, goste i predavače koje smo imali na Festivalu u poslednjih 5 godina. Ne dešava se svaki dan da učesnici nekog festivala imaju priliku da posle radionice odu na večeru sa, na primer, globalnim kreativnim direktorom jednog od najboljih brendova na svetu. To je Piran Idea. Networking kreativnih direktora sa puno duše i hedonizma.

Verujem da će taj njegov san još dugo da živi, zato što potreba za novim idejama ne prestaje.

Sem što će biti logičan nastavak započetih aktivnosti, čemu će biti usmerena poslovna strategija New Moment u ovoj godini?

Pored lokalnih i regionalnih klijenata, usmereni smo na osvajanje novih tržišta. Balkanska kreativnost za ceo svet. Vizija nam je da inovativnost i nove ideje realizujemo na globalnom tržištu.

Napravili smo prvi korak na tom putu i već imamo jednog klijenta u Kanadi i jednog u Americi. Upravo sada je u američkim medijima aktuelna kampanja koju je New Moment Beograd radio za Ariel Property Advisors, kompaniju za investicione nekretnine.

Šta su, po Vama, kvaliteti odnosno specifičnosti koje New Moment pozicionaraju na domaćoj i inostranoj advertajzing sceni?

Kreativnost, koja je u srcu naše kompanije;
Tradicija od 30 godina i iskustvo sa više od 500 brendova;
Regionalno prisustvo u 9 zemalja je sve važnije za klijente jer štedi resurse, centralizuje komunikaciju, olakšava logistiku i povećava zadovoljstvo pošto se poverenje, partnerski odnos i kvalitet usluge prenose iz jedne zemlje u drugu;
Strast u svemu što radimo, zahvaljujući svim dobrim ljudima New Momenta koji vole to što rade.

Kako ocenjujete aktuelnu domaću advertajzing scenu, s obzirom da ste bili u prilici da, kao član žirija steknete uvid u najveći deo produkcije?

Generalno su vidljivi pomaci svake godine i konkurencija je za lokalne uslove sve veća.

Bilo je nekoliko kvalitetnih kampanja, ali mnogo više interesantnih primera kreativnog korišćenja nekonvencionalnih kanala. Biće pravo osveženje kada se još više oglašivača odupre očekivanim porukama i kampanjama.

Region obiluje fantastičnim kreativcima i nadam se da će oglašivači iz sveta sve više angažovati agencije sa Balkana, umesto da kreativni ljudi odlaze odavde.

Član ste Upravnog odbora najstarijeg nacionalnog udruženja koje postoji 55 godina, okuplja, objedinjuje i svojim priznanjima na neki način zbirno prezentira ukupnu godišnju aktivnost najvećeg broja agencija. Šta znači postojanje ovakvog udruženja za domaće marketinške poslenike?

To što UEPS pola veka okuplja i povezuje agencije, oglašivače i medije, što sumira dešavanja na tržištu i dodeljuje godišnja priznanja, uz to organizujući razna predavanja tokom godine, i sve to zahvaljujući entuzijazmu predstavnika struke koji tu misiju oživljavaju – zaista treba ceniti.

New Moment podržava rad svih strukovnih udruženja i trudimo se da doprinesemo njihovom delovanju. UEPS-u želimo da narednih 50 godina bude stožer lokalnog i regionalnog povezivanja, umrežavanja i prezentovanja najboljeg iz naše kreativne industrije.

Podelite tekst!