intervju

Razgovor s povodom: Nataša Pavlović Bujas, direktorka agencije Blumen i član Nadzornog odbora UEPS

Razgovarala:
Stana Šehalić

PROCES STVARANJA NAS MOTIVIŠE, INSPIRIŠE I FASCINIRA

Dok traje serija koncerata Starih rock majstora, podsećamo se u razgovoru s Natašom Pavlović Bujas, prvom damom Blumen Grupe, ovog projekta koji je pod nazivom „Otrgnuto od zaborava” na UEPS-ovom konkursu dobio priznanje za kreiranje vizuelnog identiteta. Nataša Pavlović Bujas, žena vanserijske energije koja u svojoj senzibilnoj pojavi uspešno objedinjava mnoge uloge, smatra privilegijom što su joj poslovni i privatni život – jedno, i da je suštinska lepota profesionalnog delanja kad se posao – živi. Njen rad i rad Blumen grupe prepoznat je po autentičnom profesionalnom “rukopisu” kojim se razlikuju od drugih. Sa klijentima grade i neguju višeslojan odnos koji se nikad ne svodi samo na podršku, već stvaraju putokaze u tržišnom pozicioniranju klijenta, u njihovoj reputaciji, ugledu i uticaju.

„Stari rock majstori“ su se, pored osvojenog priznanja, penjali na binu gde su svojom svirkom zabavili goste na obeležavanju UEPS-ovog 55. rodjendana. Kako je došlo do saradnje i šta je zapravo osnovna ideja i suština koncepta ovog projekta?

Kao i velika većina drugih naših klijenata i “Stari rock majstori” došli su kod nas po preporuci. Delom jer smo kao agencija već dugi niz godina prepoznati po svom angažovanju u kulturi, pa čak i po svojim autorskim projektima u kulturi, a delom i zato što nas bije taj dobar glas da smo orijentisani na ciljeve i rezultate, da od njih ne odstupamo i da ih lako i efikasno postižemo.

Tako je bilo i ovoga puta – „Stari rock majstori“ došli su sa idejom da organizujemo samo jedan koncert, kojim bismo u javnosti promovisali njihov prvi CD „Otrgnuto od zaborava“ i svetlima reflektora ponovo obasjali istinske zvezde r’n’r pokreta šezdestih u Beogradu.

Međutim – ideja, vedar duh, entuzijazam, posvećenost i predanost ekipe inspirisala je i nas i nadahnula celu našu kampanju i uzburkala beogradsku kulturnu javnost, koja je nezapamćeno pozitivno reagovala, tako da smo umesto jednog održali seriju od čak tri koncerta, sva tri rasprodata u rekordnom roku od 15 dana!

Upravo tu energiju, taj duh i tu posvećenost u sebi nosi kreator i producent ovog projekta – Milutin Trninić – tih šezdesetih godina buntovni tinejdžer, revolucionar u srcu, neumorni promoter ideje izvornog rock and roll-a, a danas i već decenijama unazad uspešan i ugledan beogradski advokat.

Želeći da „zarobi“ duh jednog vremena, u kome je Beograd bio svet i svet bio u Beogradu, okupio je trideset muzičkih legendi, da zajedno ostave trag – u zvucima, slikama, snimcima i događajima.

Mi smo u Blumenu ponosni što smo deo ovakvog, posebnog i jedinstvenog projekta, što imamo priliku da naše muzičke legende poznajemo i sa njima sarađujemo! I ne samo muzičke legende, jer među njima su i uspešni poslovni ljudi, novinari, među njima je i naš legendarni karikaturista Jugoslav Vlahović, čiji je crtež osnov vizuelnog identiteta projekta „Otrgnuto od zaborava“.

Pored ovog, Blumen grupa dobila je još dva priznanja u kategoriji integrisanih kampanja: Srebrno priznanje za Ktitor novih ideja, i bronzu za Warm White by Luna. Vaša agencija je posvetila pažnju dobijenim priznanjima, afirmišući ih u javnosti kao potvrdu kvaliteta urađenih projekata. Kako gledate na priznanja, šta ona znače Vama I vašim klijentima?

Nedavno sam se u jednom intervjuu upravo osvrnula na činjenicu da već godinama unazad naše kolege – članovi žirija svih vrsta, rado prepoznaju i uvek nagrade naš rad. Ne samo u inostranstvu, već i ovde u Srbiji, što je – priznaćete – za naš mentalitet prilično neubičajeno! Posebno sam ponosna, što do sada nisam doživela ni čula da je bilo šta od našeg rada ili naših priznanja osporeno, makar i u šali, makar i u nekoj kafanskoj raspravi.

Takva vrsta priznanja mnogo nam znači. Jer osim što svedoči da smo uspešni u svom poslu, govori I o tome da smo cenjeni kao kolege, kao profesionalci, kao ljudi iznad svega.

Volela bih da, svi zajedno, više negujemo taj manir radovanja tuđem uspehu, srdačnog čestitanja I promovisanja dobrih ideja, dobrih projekata, dobrih rezultata!

I nama i našim klijentima priznanja i nagrade su putokaz za dalje.

Sa modnom kućom Luna sarađujete od 2010. godine. U preporuci Biljane Jovanović, vlasnice i direktorke ove kompanije ističe se zadovoljstvo uspešnom saradnjom I postignutim rezultatima, s akcentom na takođe nagrađeni projekat pre par godina za odnos prema kupcima i CRM akciju: ,,Knjige su u modi!” U kampanjama koje radite za ovu modnu kuću negujete elegantne, sofisiticirane forme komuniciranja primerene njihovom stilu (poput čajanki) ali kombinujete i pomalo neočekivane elemente kao što su moda i knjiga. Kako se operedeljujete za konačnu formu kampanje i šta daje najbolje rezultate?

Sve ste u pravu, jedna od nasih specifičnosti jeste da klijenti ostaju sa nama dugo, baš dugo, godinama. Za to vreme, stvaramo partnerske i prijateljske odnose i nastojimo da kroz saradnju, interne treninge i „learning by doing“ zajedno oformimo njihov interni tim za odnose s javnošću i komunikacije uopšte.

LUNA je sa nama godinama, ali je, čini mi se i dalje neprikosnoveni rekorder Zvezdara teatar – 15 godina smo sarađivali, a i danas smo sjajni prijatelji i partneri na mnogim projektima, pa i na projektu „STARI ROCK MAJSTORI: Otrgnuto od zaborava!“

Za LUNU radimo mnogo toga, a jedan od važnih segmenata jeste odnos prema kupcima (CRM). Čvrsto verujemo, a tako i radimo, da je u osnovi negovanja dobrih odnosa sa kupcima sposobnost kompanije da čuje želje, potebe, htenja i ambicije svojih kupaca. Mi kupce pratimo, osluškujemo i izlazimo u susret njihovim željama i pre nego što su izrečene. Cilj negovanja odnosa sa kupcima nije samo prodaja, već istinska želja da uz LUNA brend verne LUNA dame konstantno dobijaju i druge kvalitetne i inspirativne sadržaje. Odatle ideja da se naše aktivnosti povežu i sa drugim vrednostima koje LUNA brend deli sa LUNA damama – lepa reč, književnost, muzika, zdrav život, zdrav odnos prema sebi….

Poslujete od 1990.godine, od 2000. godine ste se specijalizovali za strateško komuniciranje, tržišno pozicioniranje, marketing i odnose s javnošću. Stvorili ste prepoznatljiv poslovni “rukopis” prvenstveno u oblasti kulture i umetnosti, kulturnih manifestacija, institucija i organizacija koje se bave stvaralaštvom u Srbiji. Čime je motivisano Vaše opredeljenje za kulturu, gde, (kako mnogi kažu) ima najmanje para?

Kultura nije naše opredeljenje, ona je jednostavno deo našeg bića, deo našeg identiteta. Kako Blumen grupe kao agencije, tako i svakog od nas. Novac nije naš primarni pokretač. Nikada nije ni bio. On je samo jedna od prirodnih, realnih i očekivanih posledica našeg rada.

Proces stvaranja je ono što nas motiviše, inspiriše i fascinira iz dana u dan, pa nije čudo što smo ostali blisko vezani za sve sfere kulturnog stvaralaštva.

S obzirom da ste po oficijelnom obrazovanju hemičar, kako je došlo da toga da epruvete zamenite komunikacijama?

Evoluciono 🙂 Volim hemiju, ali volim i izazove. Ja sam prvo prešla u preduzetničke vode, jer sam želela da sama kreiram svoj život i snosim posledice toga. Komunikacije su došle kao prirodna potreba da svoju firmu i proizvode koje smo tada stvarali pozicioniram na tržištu.

I upravo to što sam iz menadžmenta zagazila u marketing i odnose s javnošću jeste bila velika prednost u daljem radu agencije – od samih početaka mi smo se bavili integrisanim komunikacijama, kada taj pojam nije praktično ni postojao, jer je za svakog menadžera pa i za mene bilo jedino prihvatljivo da u svemu, pa i u kominukaciji uvek koristimo najefikasniji set dostupnih kanala i alata.

Lično ste, osim radom u sopstvenoj agenciji, vrlo angažovani na mnogim poljima (predsednica Podgrupacije agencija za odnose s javnošću u okviru Privredne komore Srbije (GATK), članica Programskog saveta Društva Srbije za odnose s javnošću, Srpske asocijacije menadžera (SAM), Udruženja poslovnih žena Srbije, Udruženja E-razvoj, Udruženja za tržišne komunikacije Srbije.) Čime je motivisan Vaš angažman? I kako postižete da uklopite sve obaveze, odnosno trpi li privatni život?

Nažalost, izvanredna inicijativa GATK zamrla je i pre nego što smo došli do značajnijih rezultata, jer predstavnici Privredne komore Srbije nisu prepoznali svoj interes u razvoju naše profesije. Za kratkoročne strategije, planove i rezultate, kakvi su uglavnom u Srbiji, svi se rađe okreću nosiocima kapitala – u ovom slučaju oglašivačima i medijima. Ipak, ja želim da verujem, a tako i radim, da je život u Srbiji duži od izbornog perioda i izbornih kampanja, zbog čega i jesam aktivna u svim asocijacijama gde mislim da mogu svojim radom, znanjem i iskustvom da doprinesem da rastemo i razvijamo se i kao pojedinci i kao profesija i kao društvo u celini.

Nisam nikada svoj život delila na poslovni i privatni.

Jedan je život i nastojim da ga živim punim plućima u svim segmentima.

UEPS je najstarije nacionalno udruženje koje postoji 55 godina i okuplja, objedinjuje i svojim priznanjima na neki način zbirno prezentira ukupnu godišnju aktivnost najvećeg broja marketinških projekata. Vi ste u Nadzornom odboru Udruženja. Koliko su strukovna udruženja važna u poslovanju kompanija?

Važna su udruženja, naravno, jer kroz njih efikasnije postižemo interese profesije, razmenjujemo iskustva i znanja i napredujemo svi zajedno.

Ali ono što je važnije jeste TRAJANJE. Toga se olako odričemo, nesvesni da se ukidanjem najstarijih institucija, ukidanjem tradicionalnih obeležja, puštanjem da kultne stvari iz naših života lako iščeznu – dobrovoljno odričemo dela sopstvenog identiteta.

Zato treba da nam je na ponos što je UEPS uspešno preživeo svojih prvih 55 godina, čestitam i nadam se da će da traje podjednako uspešno i u narednih pola veka!

Podelite tekst!