intervju

Razgovor s povodom: Siniša Daničić, generalni direktor kompanije Strauss Adriatic

UNIVERZALNA PORUKA “DŽEZVERA” – PRUŽIMO NAJBOLJE SEBI I SVIMA OKO NAS

Kampanja realizovana u saradnji sa agencijom MMS Leo Burnett poziva da pokrenemo najbolje u nama i zauzmemo aktivnu ulogu u svom životu, preuzimamo odgovornost za svoje sutra, odlučno koračamo ka ostvarenju svojih snova i uvek damo više, jer znamo da je trud toga vredan. Doncafé ovom kampanjom šalje jednu univerzalnu poruku – podseća nas da uvek budemo ono što jesmo i pružimo najbolje sebi i svima koji nas okružuju.

 

Na godišnjoj dodeli priznanja u oblasti tržišnih komunikacija, UEPS 2015, Vaša kompanija je dobila GRAND PRIX za kampanju Dobro jutro, džezveri koju je žiri ocenio kao “Dobro izabranu temu kampanje, superioran, vrckav, duhovit tekst, veoma uspelu animaciju i odličan izbor muzike…” Da li ste očekivali priznanje i da li ono ima određenu specifičnu težinu na poslovnoj mapi Strauss Adriatic-a?

Svakako da je ovo priznanje od posebnog značaja za nas, s obzirom da je prvo koje stiže od jednog renomiranog stručnog udruženja koje ima dugu tradiciju, kakvo je UEPS. Verujemo da će priznanja za kampanju „Dobro jutro, džezveri” biti još, jer nam se svakodnevno javljaju potrošači sa impresijama i smatraju da je pravo osveženje iz razloga što poziva da pokrenemo najbolje u nama i to na jedan izuzetno originalan način. Ovom kampanjom Doncafé snagom i energijom svog brenda otvara potpuno novu perspektivu za sve ljubitelje kafe na svakodnevnom planu i poziva na pozitivne promene sa puno optimizma, što nam je svima preko potrebno.

 

Dobro jutro, majstori

Kompanija Strauss Adriatic i agencija MMS Leo Burnett sarađuju duže od 10 godina a sem Grand Prix-a, Doncafé je za kampanju „Dobro jutro, džezveri“ nagrađen za najbolji TV spot, zatim najbolji radijski spot i najbolju integrisanu kampanju u kategoriji bezalkoholnih pića. To je potvrda da se osmišljeno, integralno pristupilo realizaciji ove kampanje. Šta je bila osnovna ideja s kojom ste ušli u ovaj projekat i kakvi su efekti koji su bili očekivani odnosno ciljevi kampanje?

Doncafé poziva sve da uz prepoznatljivu i šarmantnu pesmu „Dobro jutro, džezveri“ započnu dan uz omiljenu Doncafé šoljicu kafe i obeleže svoj dan osmesima, snagom, pozitivizmom i promenama na bolje. Cilj kampanje je bio da obeleži jutro kao najlepši deo dana, koji nam daje energiju sve do večeri ali i da prikaže magnetičnu privlačnost Doncafé brenda na jedan potpuno nov način i smatram da smo u tome kroz saradnju sa agencijom MMS Leo Burnett i više nego uspeli. Kampanja poziva da pokrenemo najbolje u nama i zauzmemo aktivnu ulogu u svom životu, preuzimamo odgovornost za svoje sutra, odlučno koračamo ka ostvarenju svojih snova i uvek damo više, jer znamo da je trud toga vredan. Doncafé ovom kampanjom šalje jednu univerzalnu poruku – podseća nas da uvek budemo ono što jesmo i pružimo najbolje sebi i svima koji nas okružuju. Slogan kampanje „Dobro jutro, džezveri“ zaživeo je ne samo među našim potrošačima, već i u široj javnosti, prema informacijama koje dobijamo sa tržišta, a u to smo se i sami uverili što putem društvenih mreža, što u svakodnevnim razgovorima sa brojnim saradnicima.

Strauss Adriatic je druga po veličini kompanija na maloprodajnom tržištu kafe u Srbiji (Doncafé i C kafa) i vodeći lokalni brend kafe na HoReCa tržištu. Nudi širok asortiman proizvoda, uključujući prženu i mlevenu kafu, espresso, mikseve i kafu od celog zrna za uživanje kod kuće, na poslu, u kafićima, restoranima i hotelima. Pored ovakvih kampanja šta je još “obavezan deo” programa marketinških aktivnosti Strauss Adriatic?

Prepoznatljivi smo po vrhunskom kvalitetu proizvoda i stalnim inovacijama koje donosimo milionima ljubitelja kafe u zemlji. Stalna interakcija nas kao jednog od vodećih proizvođača na tržištu Srbije i naših potrošača suštinski karatkeriše naše marketinške aktivnosti i iznova nas inspiriše da zajedno, kao velika porodica, kreiramo jedinstveno Doncafé iskustvo užitka u kafi, bilo da se radi o kućnoj atmosferi, na poslu, u kafeteriji ili na ulici.

 

Posvećenost kvalitetu

S obzirom da su proizvodi Doncafé Brazil i Doncafé Professional Espresso kompanije Strauss Adriatic, nagrađeni prestižnim nagradama „Superior Taste Award” za 2015. godinu od strane Internacionalnog instituta za ukus i kvalitet (iTQi) sa sedištem u Briselu, očito da se vrlo pažljivo i sistematično radi na razvoju brenda. Kako se opredeljujete za konačnu formu, obim i vrstu marketinških aktivnosti u okviru godišnjeg plana?

Strauss Adriatic donosi na naše tržište ogromnu ekspertizu matične kompanije Strauss Coffee, jednog od pet najvećih globalnih proizvođača kafe u svetu. Zajedno sa ekspertizom dolaze i standardi koji podrazumevaju primenu najnovijih svetskih trendova u našoj industriji globalno i to nam daje mogućnost da u velikoj meri predvidimo u kom smeru će se kretati marketinške aktivnosti u okviru godišnjeg plana. Kako je od velikog značaja na pravi način lokalizovati trendove, konstantno sprovodimo istraživanja tržišta, osluškujemo potrebe naših potrošača i nastojimo da im ponudimo uvek više, odgovorimo na njihove zahteve na najbolji način, ali i da ih neočekivano obradujemo novim proizvodima.

Ako biste ocenjivali tržište kafe u Srbiji u kojoj ljudi slove za velike “kafopije”, u poređenju sa drugim tržištima, koje se to specifičnosti zapažaju i koliko ste kao kompanija u situaciji da ulažete u edukaciju kako bi vaš proizvod počeo da živi na tržištu?

Trendovi u kategoriji kafe u svetu, pa i kod nas se kreću u pravcu praktičnih – single portion pakovanja, pojačane konzumacije van kuće i dodatnih funkcionalnosti u smislu jednostavnije i brže pripreme, kao i proizvoda sa zdravstvenim benefitima.

Verujemo da će se i u narednom periodu zahtevi tržišta razvijati u ovom smeru a mi ćemo sa velikom pažnjom nastaviti da osluškujemo potrebe naših potrošača i pratimo globalne trendove. Uvek smo spremni da našim potrošačima ponudimo više, pri čemu posvećenost kvalitetu ostaje naše dugoročno opredeljenje bez kompromisa.

Da li ste u mogućnosti da diktirate trendove ili svoje proizvode ipak prilagođavate tradicionalnim ukusima potrošača?

Izvesno je da potrošači diktiraju trendove u našoj industriji, te stalno osluškujemo njihove potrebe i nastojimo da odgovorimo na njihove zahteve na najbolji način. Ujedno, primena svetskih trendova na našem tržištu je u velikoj meri ograničena kupovnom moći i standardom građana, usled čega globalne trendove moramo obazrivo razmatrati i prilagođavati mogućnostima domaćih potrošača.

 

Protiv sive ekonomije i crnog tržišta

Izjavili ste jednom prilikom da je svaka peta šoljica kafe iz “sive zone”, kao i da se u sve većem broju proizvoda, pored kafe, nalaze i razni surogati. Kako se borite sa tim i koliko kao pojedinačna kompanija, možete da utičete na ovakve pojave?

U protekloj godini se u javnosti dosta govorilo o švercu sirove kafe i podignuta je svest da nam njenim suzbijanjem svima može biti samo bolje. Reč je o švercu sirove kafe koji iznosi čak oko 5,000 tona godišnje, što predstavlja oko 20 odsto ukupnog tržišta a šteta koju država ima samo od neplaćenih akciza švercovane sirove kafe, iznosi i do 400 miliona dinara. Kao jedan od najvećih proizvođača kafe na tržištu, zajedno sa drugim proizvođačima, ukazali smo nadležnim državnim institucijama o problemima koje šverc, kao nelojalna konkurencija, stvara našoj industriji. Državne institucije su prepoznale važnost problema i ohrabruje nas njihova spremnost da reše ovu poražavajuću situaciju u narednom periodu u cilju smanjenja sive ekonomije i povećanja finansijske discipline. Vidimo da bi najintenzivniju aktivnost u ovoj fazi suzbijanja crnog tržišta trebalo da preduzme Uprava carina i preseče najveće tokove ulaska sirove kafe na teritoriju Srbije iz Crne Gore i Kosova. Spremni smo da budemo deo šire akcije u borbi protiv ovog problema, kao kredibilan partner države.

Planovi za ovu 2016. godinu? Hoće li nas neki novi “džezveri” buditi tokom ove godine?

Očekivanja mog tima i mene su da Doncafé u sledećoj godini nastavi da pleni i privlači svojom magnetičnom snagom i svakodnevno svojim aktivnostima podseća da uvek budemo ono što jesmo i pružimo najbolje sebi i svima koji nas okružuju. Nastavljamo sa trajnom opredeljenošću ka vrhunskom kvalitetu i stalnim inovacijama kao našom poslovnom filozofijom i verujemo da će sve više potrošača prepoznati ovo naše nastojanje.

 

Isto tako, verujemo da će sistemsko delovanje svih nadležnih organa dovesti do značajnijeg suzbijanja šverca sirove kafe, kao nelojalne konkurencije, i olakšati okolnosti poslovanja na tržištu za velike proizvođače, među kojima je i Strauss Adriatic.

 

Strukovna udruženja – stožer održavanja visokih standarda struke

UEPS je najstarije nacionalno udruženje koje postoji 55 godina okuplja, objedinjuje i svojim priznanjima na neki način zbirno prezentira ukupnu godišnju aktivnost najvećeg broja marketinških projekata. Vaša kompanija je takođe naš član. Koliko su strukovna udruženja važna u poslovanju kompanija poput Vaše?

Održavanje i unapređivanje standarda poslovanja su od ključne važnosti za rast svake a ne samo naše industrije, te je ista praksa i kada pričamo o tržišnim komunikacijama. Strukovna udruženja, kakvo je UEPS vidim kao stožere održavanja visokih standarda struke i neraskidivu sponu između proizvođača, oglašivača i marketinških eksperata. Strauss Adriatic vam čestita na jubileju i podržava sve napore da u postojećim okolnostima na tržištu nastavite istom strašću i posvećenošću da promovišete najbolje iz struke i osnažujete domaću kreativnost.

 

Razgovarala:
Stana Šehalić

Podelite tekst!