intervju

SARI HAJNILA: Da biste razvili autentične odnose sa ljudima morate biti ranjivi

Sari je izvršna direktorka agencije McCann Helsinki od januara 2017. godine, u industriji oglašavanja radi više od 15 godina. Pre nego što se pridružila agenciji McCann Helsinki, koja posluje u sastavu I&F McCann Grupe, bila je u menadžmentu agencija Hasan & Partners i TBWA Helsinki. Njena karijera razvijala se od CRM-a do brend strategija i od marketinških inovacija do brend inicijativa. Sve to je čini veštim menadžerom koji radi na izgradnji značajnije uloge brendova u životima ljudi. Njena strast je transformacija organizacija u inovacijska čvorišta gde je sve moguće. Kako sama kaže, „Inoviranje nije kvantna fizika – to je ponovno promišljanje načina na koji se stvari rade i pokretanje promena u hodu. Zdrav razum i jednostavnost nasuprot složenosti.”

Na predstojećem festivalu kreativnosti Golden Drum, koji se održava od 18. do 20. oktobra u Ljubljani, Sari će održati prezentaciju na temu izgradnje organizacione kulture i liderstva u kreativnoj industriji. Razgovarali smo sa njom o predstojećoj prezentaciji i ličnim izvorima inspiracije.

Sari, upoznaj nas u kratkim crtama sa agencijom McCann Helsinki?
McCann Helsinki pomaže finskim kompanijama da posluju globalno. Ključ za rast i razvoj je definisanje uloge brenda u životima ljudi i kreiranje određenog ponašanja brenda koje za ciljnu javnost pravi istinsku razliku. Verujemo da kroz veće osnaživanje sopstvenih kanala komunikacije jednog brenda, a uz podršku tradicionalnih medijskih kampanja, možemo postići bolje rezultate.

Ove godine si jedan od predavača na festivalu Golden Drum, možeš li nam reći nešto više o tvojoj temi?
Naravno! Moj govor će biti koncentrisan na moja razmišljanja o tome kako podržati kreativnu kulturu. U kreativnim kulturama sve je u ljudskoj interakciji. A da biste razvili autentične odnose sa ljudima, morate biti ranjivi. Opet, biti ranjiv je u stvari mnogo teže nego ponašati se kao da vas ništa ne dotiče. Sve u svemu, ja ću jednostavno pokušati da učinim da ljudi budu otvoreni jedni prema drugima, kao i da budu otvoreni za sve kreativne mogućnosti koje dolaze.

Oglašavanje je globalno jedna od industrija sa visokom fluktuacijom i mistifikacijom posla. Da li to komplikuje kreiranje okruženja koje podstiče entuzijazam i strast za vanstandardnim kreativnim radom?
Prvo, fluktuacija apsolutno ne komplikuje stvaranje okruženja bogatog entuzijazmom i strašću. Naprotiv, na kreativne organizacije treba gledati kao na čvorišta rastućih talenata. Poslodavci u ovoj industriji treba da budu ponosni na sve koji su bili deo putovanja agencije i da otvorenih ruku dočekaju njihov povratak u bilo kom trenutku. Razumevanje da ljudi treba da istražuju svoj talenat na različitim mestima je zapravo samo po sebi činilac organizacione kulture.

Što se tiče mistifikacije posla, to je nešto od čega želim da se udaljim koliko god mogu. Na kraju krajeva, mi stremimo ka tome da prodajemo proizvode i usluge utičući na emocije i racionalno razmišljanje ljudi. To ima svoju vrednost, ali nije nikakva kvantna fizika. Zaista ne volim kada različite profesionalne grupe unutar agencije ne poštuju jedne druge, tj. misle da je njihov posao složeniji od tuđeg. Svaka uloga u timu je važna i predstavlja faktor uspeha organizacije.

Odakle crpiš energiju? Gde svakodnevno pronalaziš inspiraciju?
Ono što me drži su ljudi. Iskreno. Nedavno sam razgovarala sa bivšom koleginicom o tome koliko pritiska osećam ponekad. Pretpostavila je da to ima veze sa činjenicom da sam žena među mnogim muškarcima direktorima. (Ne.) Zatim se pitala da li sam ambiciozna i želim to svima da pokažem. (Ne.) Da li se nadmećem sama sa sobom? (Ne.)
Moj osnovni cilj je da pružim inspirativno radno mesto svima, što rezultira uspešnim radom i profitom – a to dalje omogućava da budete još neverovatniji tim. Bilo bi mi teško ako ne bih mogla da budem motor našeg radnog okruženja koje će ljudi pamtiti po dobrom čak i nakon penzionisanja. Dakle, odgovor je da me inspirišu ljudi.

Kako da stvari učinimo jednostavnim u komplikovanom svetu?
Pre svega shvatanjem da svet uopšte nije toliko komplikovan. U našoj industriji, na kraju se radi o ljudima. Ako znate kome treba da priđete i šta da kažete kako bi se sve „skockalo”, onda ste uspeli. Sva tehnologija, podaci i različiti kanali postoje samo da bi omogućili fina podešavanja i širenje rešenja koje ste pronašli.

Koji izazovi očekuju advertajzing u budućnosti?
Bojim se da će u bliskoj budućnosti marketari biti zaslepljeni svim dostupnim podacima i tehnologijama, kao i svim novim kanalima. Nova tehnologija ili medij nisu nove ideje, niti možete rešiti neki problem samo podacima. Važno je ono što imate da kažete. Stotine hiljada potrošenih na automatizovani marketing nisu bitne ako ne govoriš ništa što će duboko dotaći gledaoca ili slušatelja. Pored toga, ponašanje brenda je mnogo puta moćnije od pukih govorancija. I prilično je teško zaista angažovati bilo koga da doživi nešto sa brendom čiji je marketing rutinski.

Vidimo se na Golden Drum-u!

Podelite tekst!