intervju

VIKTOR NIKOLIĆ: PROŠLA GODINA JE ZA UEPS BILA GODINA INOVACIJA

Razgovarala: Stana Šehalić

Godina 2016. je bila možda i najfrekventnija godina od osnivanja UEPS-a

Udruženje za tržišne komunikacije Srbije (UEPS) prošle je godine dobilo novu upravu koja je iz temelja promijenila aktivnosti Udruženja, učinila ga dinamičnijim i kreativnijim, jednostavno rečeno, znatno korisnijim za komunikacijsku industriju Srbije. O tome smo razgovarali sa Viktorom Nikolićem, generalnim direktorom kompanije BEOEXPO i predsjednikom UO UEPS-a.

Media Marketing: Zaokružujete prvu godinu svog mandata kao predsjednik Upravnog odbora Udruženja za tržišne komunikacije. Postali ste vidljiviji, a poslije svečane dodjele nagrada, krajem decembra, stiglo je dosta pozitivnih reakcija od ljudi iz struke. Miša Lukić je, poslije dodjele priznanja na svom FB nalogu napisao “Kako je danas sve sjajno izgledalo ovo nije samo bio Dan UEPS-a, već i Godina UEPS-a”! Kako vidite ovu godinu koja je bila test i izazov za novi Upravni odbor i vas lično?

Godina 2016. je bila možda i najfrekventnija godina od osnivanja UEPS-a. U izbornoj godini formiran je novi UO, koji je izabran glasovima članova UEPS-a na redovnoj izbornoj skupštini. Godinu su obeležile intezivne aktivnosti na više frontova. Zajedničkim naporima i velikim entuzijazmom članova Upravnog odbora, pokrenute su mnoge aktivnosti od kojih je većina dala i konkretne rezultate.

Na planu osavremenjivanja identiteta i imidža Udruženja, urađena je strategija repozicioniranja UEPS-a, novi grafički dizajn, počela je realizacija novog sajta, koji bi trebao da bude gotov do proleća.

UEPS je takođe inicirao regionalnu saradnju sa udruženjima koja objedinjuju agencije i oglasivače. U skladu sa tim u junu mesecu u Beogradu naši gosti su bili vodeći ljudi struke iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Slovenije i Makedonije. Razgovarano je o velikom broju tema, uspostavljeni dobri kontakti i planirana saradnja na svim poljima koja mogu da unaprede struku. Dogovoreno je da se zajednički sastanci organizuju bar jednom godišnje.

Pored toga, na domaćem terenu organizovani su i održani sastanci sa vodećim ljudima DSOJ i IAA. Uspostavljena je saradnja, a zajedno sa IAA, UEPS je doneo odluku da pristupi osnivanju Samoregulatornog tela vezanog za oglašavanje. Mislim da je važno da se povezujemo i da zajednički radimo na unapređenju struke.

U vezi najvažnijeg događaja koji Udruženje decenijama organizuje, Upravni odbor  UEPS-a je doneo odluku da se naša godišnja nagrada, koja se dodeljuje za Dan UEPS-a, unapredi, modernizuje i približi onima kojima je namenjena, pre svega mladim ljudima – kreativcima. Početkom oktobra organizovali smo sastanak sa kreativnim direktorima agencija koje posluju u Srbiji. Od njih smo u direktnom i zaista otvorenom razgovoru čuli sta sve moramo da unapredimo u našem radu i odlučili smo da ih podržimo, jer je UEPS udruženje svih nas, a pre svega mislimo da je veoma važno da kreativci uzmu učešće u radu. U skladu sa tim donete su odluke da žiri bude sastavljen od ljudi iz agencija i da se sama dodela nagrada za Dan UEPS-a unapredi i dobije bitno jači kriterijum. Sada, kad su se utisci slegli, možemo reći da smo u tome uspeli jer većina učesnika konkursa pozitivno ocenjuje iskorake ka unapređenju ovog najvažnijeg događaja.

Nagrada za Životno delo odvojena je od Dana UEPS-a i biće deo prolećnih aktivnosti Udruženja na kojima se upravo intenzivno radi.

Najazad, ali ne i najmanje bitno, pristupanjem novih članica na prelazu između dve kalendarske godine zaokružen je trend kontinuiranog rada na širenju baze članica, što je bo jedan od ciljeva Udruženja. Inteziviranjem, širenjem i jačanjem aktivnosti, UEPS je tokom minule godine stvarao platformu prepoznavanja zajedničkih interesa na kojoj su se pronalazile agencije, mediji i oglašivači. Mislim da je važno da napomenem da se naše članstvo uvećalo u 2016. godini za trećinu.

Media Marketing: Sama svečanost dodele priznanja je konceptualno postavljena drugačije, u odnosu na prethodne godine? Šta Vas je opredijelilo za ovakvu inovaciju?

Živimo u doba vizuelnih utisaka i slike kao važnog sredstva komunikacije. Želja nam je bila da kao udruženje, koje zastupa interese svojih članica, njihova postignuća na našem tradicionalnom konkursu predstavimo savremenim vizuelnim elementima koje i oni sami koriste u svom poslu. Jednostavno, pošli smo u susret željama i očekivanjima  i našli smo se, uprkos svim ograničenjima, u jednoj modernoj, dinamičnoj scenografiji, isto takvom dizajnu priznanja i svim ostalim pratećim detaljima koji su ovom događaju dali poseban pečat. Mislim da je to odlična najava onoga kako vidimo Udruženje u budućnosti.

Media Marketing: Za razliku od ranijih godina, Udruženje je uspostavilo veoma kvalitetnu i efikasnu komunikaciju, ne samo sa članstvom, već i sa medijima te smo uvek blagovremeno informisani o svim aktivnostima.

Samo sinergijom svih formi komuniciranja i delovanja, možemo očekivati kvalitetan rezultat. Naša kancelarija, koja svojim aktivnostima održava neophodnu dinamiku i redovno komunicira sa javnostima, ovaj deo posla obavlja veoma profesionalno. Uskoro ćemo, nadam se, modernizovati i sajt, čime ćemo kvalitet plasiranih sadržaja učiniti znatno atraktivnijim.

Media Marketing: Šta možemo očekivati od UEPS-a tokom ove godine?

Za 2017. planiramo da naše započete aktivnosti nastavimo i unapredimo. I dalje ćemo raditi na strateškom razvoju u više smerova, pre svega na planu jačanja ugleda struke, standardizacije i edukacije, što je uostalom, smisao postojanja udruženja.  Naročit akcenat biće stavljen na dalje širenje članstva i uticaja Udruženja. Posebno ćemo se pažljivo baviti prolećnim aktivnostima, gde je najvažniji događaj  dodela nagrade za životno delo i organizacija jednog okruglog stola ili panela vezanog za pojedinca, kreativca i nastojaćemo da podržimo osobenost i kreativnost mladih ljudi, koji rade u branši.

Izvor: Media Marketing

Podelite tekst!