vesti

BRENDIRANJE ZABAVE

Tekst piše: Jana Savić Rastovac, kreativna direktorka agencije McCann Beograd

Za početak, da se dogovorimo: brendiranje zabavnog sadržaja nije postavljanje vašeg proizvoda na trpezarijski sto u sceni porodičnog doručka u domaćoj humorističkoj seriji.

Brended Entertaiment je nešto mnogo uzbudljivije i moćnije u svojoj diskretnosti. Nazivaju ga kategorijom budućnosti oglašavanja, koja poziva na promišljanje medijskih budžeta i novi pogled na to kako da se brendovi osećaju pozvanim u živote ciljnih grupa.

Da li je industrija konačno pronašla kanal zbog kojeg ljudi neće menjati kanal?
Može li se poruka čuti jasnije izvan reklamnog bloka?

Juče su u Njujorku dodeljene Clio nagrade. Kruna procesa koji je za mene počeo krajem jula, na ostrvu Hainan, u Kini, gde sam bila članica žirija u kategorijama Branded Content i Branded Entertainment, u društvu fantastičnih profesionalaca iz celog sveta. Zadatak našeg žirija bio je da izdvoji I nagradi kampanje koji su nedvosmisleni pokazatelj pravca u kome bi industrija trebalo da se kreće.

Kampanje u ovim kategorijama realizovane su za velike i male brendove, u miksu neuobičajenih kanala komunikacije, a ono što im je zajedničko jeste inovativni odgovor na brif. Umesto klasičnih formata, videli smo dugometražne i animirane filmove, blokbaster serije koje su u isto vreme I škole jezika, lanac prodavnica mobilnih telefona koje su postale glasačka mesta, malu statuu koja pokreće velike razgovore.

Grand Prix u kategoriji Branded Entertainment pripao je filmu “Lo And Behold”. Dugometražni film reditelja Vernera Hercoga nastao je kao odgovor na brif za promotivni film za internet kompaniju Netscout. Film se nalazi na redovnom repertoaru bioskopa svetskih prestonica I ljudi zapravo plaćaju da gledaju nešto što je bez sumnje divan film, a zapravo je kampanja velikog brenda.

https://clios.com/awards/winner/26296

Grand Prix u kategoriji Branded Content osvojila je jedna devojčica. Sada već čuvena “Fearless GIrl” pokrenula je globalnu raspravu na temu rodne ravnopravnosti, postala nova njujorška turistička znamenitost I inspiracija devojčicama uzduž I popreko zemljine kugle.

http://clios.com/awards/winner/26878

Mislim da dolazi uzbudljivo vreme kombinovanja kanala I formi komunikacije, glas brenda može se čuti I videti i biti ubedljiviji I stvarniji upravo ako ga čujemo izvan reklamnog bloka I to je sigurno jedan od pravaca kreativnog razmišljanja za sve nas koji sedimo u agencijama.

Takmičimo se ne jedni sa drugima, brend protiv brenda, ili agencija protiv agencije, mreža protiv mreže. Naša konkurencija je sve drugo: podkasti, magazini, portali, video igre, muzički hitovi, televizijske serije, dokumentarni I igrani filmovi, festivali, pa čak I književnost.

Hajde da razmislimo o ovome, pa se vidimo na sledećem brifu, da probamo da se zabavimo, I što je mnogo važnije, da zabavimo druge.

Podelite tekst!