vesti

Fejs afera – Zakerberg vs oglašivača

Društvena mreža Fejsbuk saopštila je da su “skandalizovani što su prevareni” upotrebom podataka svojih korisnika od strane kompanije Kembridž Analitika navodeći da “razumeju ozbiljnost problema”.

Fejsbuk je u saopštenju naveo da je kompanija odlučna da strogo primeni svoju politiku da zaštiti privatne informacije i da “preduzima sve raspoložive mere da se to efikasno sprovede”.

Oglasio se i izvršni direktor i osnivač Fejsbuka Mark Zakerberg koji je priznao greške i najavio korake ka boljoj zaštiti podataka korisnika nakon skandala sa curenjem ličnih podataka više od 50 miliona korisnika. Zakerberg se oglasio nakon četiri dana ćutanja, prenosi AP.

On je na svom nalogu na Fejsbuku napisao da ta kompanija ima “odgovornost” da zaštiti podatke korisnika, dodajući da “ako to ne možemo onda ne zaslužujemo da vam budemo na usluzi”.

Kompanija Fejsbuk izgubila je oko 37 milijardi dolara nakon skandala sa curenjem ličnih podataka više od 50 miliona korisnika. To je uplašilo investitore pa je vrednost akcija Fejsbuka pala za oko sedam odsto, prenosi CNN.

Izvršni direktor i osnivač “Fejsbuka” Mark Zakerberg pretrpeo je gubitak od četiri milijarde dolara. Pad vrednosti akcija usledio je pošto su američki zvaničnici pozvali na istragu zbog toga što su lični podaci 50 miliona ljudi sa Fejsbuka prikupljeni i zloupotrebljeni bez odobrenja.

Marketari oprezni

Celu situaciju i marketeri posmatraju sa oprezom, ali još uvek ne pokazuju nikakve znakove da nameravaju preusmeriti svoje budžete drugde. Osnovno pitanje koje se većini njih sada mota u glavi je zapravo preveliki uticaj Facebook-a, izvestio je Adweek.

Jedan od izvora sa kojima je Adweek razgovarao izjavio je kako budžeti za Facebook neće odmah ići u rezove, ali ako platforma ne uvede bolje samoregulisanje oglasa moglo bi ostati više novca za druge platforme. „Ako Facebook počne gubiti svoju snagu ciljanja, ili ako #deletefacebook pokret dobije na snazi, ulaganja bi se smanjila u skladu sa smanjenim dosegom ciljanih oglasa,“ rekao je izvor.

Komentarišući rastuću zabrinutost potrošača, jedan od anonimnih izvora izjavio je kako očekuje da će pojam poverenja biti jedan od glavnih prodajnih faktora na ovogodišnjim „upfront“ pregovorima, kada medijske kompanije nude medijskim agencijama i oglašivačima svoje velike oglasne pakete.

Izvori: Beta, Adweek. Media marketing

Podelite tekst!