vesti

Samoregulacija, Media AdEx, nagrade i druge teme na skupu asocijacija regije

Čelnici strukovnih udruženja regije usaglašeni oko potrebe ujednačavanja standarda u industriji

U Zagrebu su se u petak 25. avgusta 2017. okupili čelnici nacionalnih strukovnih udruženja oglašivačke industrije iz pet zemalja regije. Susret je organizovala HURA (Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje), uz koju su na skupu učestvovali predstavnici udruženja SOZ (Slovenskog oglašivačkog zbora), UEPS (Udruženja za tržišne komunikacije Srbije), IAA Srbija (International Advertising Association), MAAM (Makedonsko udruženje marketinških agencija) i AMAC (Nacionalno udruženje za marketing komunikacije Crne Gore).

“Budući da udruženja regije osim podneblja dijele i slične probleme karakteristične za industriju tržišnog komuniciranja, razmjena iskustva, regionalna suradnja i novi zajednički projekti pomoći će unapređenju rada svih udruženja, a time i tržišta regije u cjelosti”, izjavio je Davor Bruketa, predsednik Uprave HURA-e.

Međusobna podrška na regionalnom nivou omogućiće ujednačavanje standarda na tržištima i promociju dobre prakse, uključivši one za uspešno sprovođenje takmičenja koja je započeta još prošle godine, a rezultovala je pozitivnim pomacima na pojedinim tržištima.

S obzirom da se investicije u oglašavanje (Media AdEx) u regiji mere na sličan način, predloženo je usaglašavanje oko metodologije procene što bi rezultiralo podacima koji bi bili direktno uporedivi na svim tržištima. Usaglašavanje oko metodologije ključno je i za iduću predloženu inicijativu – kreiranje regionalne liste agencija, koja bi bila ujednačena za sve zemlje i kreirana prema uzoru na međunarodnu praksu. Najzad, standardizacija je predložena i u kontekstu smernica za dobru praksu koje pomažu edukaciji i razvoju matičnih tržišta te ujednačavanju standarda na tržištima što je u kontekstu regionalnog poslovanja i takmičenja od velike važnosti. Otvorena je tema uvođenja regionalne nagrade pojedincima koji prommovišu dobru praksu i posebno doprinose razvoju tržišta.

Iako su samoregulatorni akti poput Kodeksa oglašavanja i tržišnog komuniciranja na većini tržišta definisani na sličan način i prate međunarodne standarde, udruženja ističu samoregulatorna pitanja kao problematična na pojedinim tržištima, pogotovo u segmentu online oglašavanja.

Sastanku su prisustvovali: Mojca Briščik i Ana Ivandić (SOZ, Slovenija), Viktor Nikolić, Vanda Kučera i Stana Šehalić (UEPS, Srbija), Jelena Ivanović (IAA, Srbija), Sašo Pešev i Elena Stefanova (MAAM, Makedonija), Velibor Zolak (AMAC, Crna Gora) te Davor Bruketa, Božidar Abramović, Mario Fraculj i Dunja Ivana Ballon (HURA, Hrvatska) kao domaćini susreta.

Podelite tekst!