Intervjui

Razgovor s povodom, Ivan Westerveen, Creative Director at Saatchi & Saatchi

U očekivanju bezobrazno dobrog rada koji će me naterati da se zamislim

Nedavno ste bili u ulozi žirija “Power of Young” festivala kreativnosti koji podržava razvoj mladih talenata  u Ukrajini.  Kakve utiske donosite i kakvo je tržište maretinških komunikacija u poređenju sa Srbijom?

Ono što mi se najviše dopalo je da “Power of Young“ traži primere kreativnog izražavanja kroz dizajn, 3D, programiranje, video i zvuk, ali u tome nije fokusiran na advertajzing industriju. Ovaj multidisciplinarni pristup je neophodan za razvoj savremenog marketinga. Baš kao što smo davno u komunikaciji prevazišli klasičan TVC, bilbord i radio tako su i klasične pozicije dizajnera, kopija, kreativnog direktora itd, iako se podrazumevaju, postale nedovoljne. ’’Power of Young’’ pokazuje shvatanje potrebe za novim setom veština i novom vrstom talenta u modernoj agenciji.

Srbija poseduje dosta mladih talenata u kreativnoj industriji a da li se trudimo da ih motivišemo i podstaknemo na velike korake?

Imamo mi talenta za izvoz, i tužno je što nam talenat najčešće tako i završi. Trebalo bi da se trudimo više da mladi shvate pravu vrednost dobrog rada i kvalitetne kreative. I da streme ka tome da u skučenim prilikama dostignu nivo svojih kolega sa razvijenijih tržišta. Ono što je dobro je što ostvareni uspeh na taj način postaje utoliko veći.

Koliko mladi talenti znače za neku industriju i kako ih zadržati u istoj?

Trenutno mi se čini da se, uz par časnih izuzetaka, mnogo više trudimo da zadovoljimo potrebe industrije, nego da stvorimo nove prilike i otvorimo klijentima novi prostor za njihove brendove. Dozvolili smo da nam pokretački nagon isklizne iz ruku i već neko vreme iz pozicije stvaraoca prelazimo u poziciju izvršitelja… Zbog toga trpi cela industrija, uključujući i klijente i agencije. A u takvom okruženju, mislim da je mladim ljudima koji ulaze u ovaj posao sve teže da u njemu pronađu neku vrstu smisla i motivacije. Ali ova situacija istovremeno predstavlja neverovatnu priliku za one koji žele da stvari rade na drugačiji način.

Nakon uspešnog žiriranja u Ukrajini, kakva su Vam očekivanja kao člana žirija UEPS-ovog konkursa?

Voleo bih da vidim novi talas kreative. Dobre priče ispričane kroz neočekivane kanale komunikacije. Voleo bih da vidim inovativne upotrebe tehnologije i kampanje za komercijalne brendove koje suštinski menjaju život potrošača na bolje. Voleo bih da vidim da je neka agencija, zajedno sa svojim brendom, bila dovoljno hrabra da napravi iskorak u komunikaciji kako bi unapredila biznis svog klijenta. A najviše od svega bih voleo da vidim neki bezobrazno dobar rad koji će me naterati da se zamislim, da se nasmejem, ili rasplačem.

Koliko UEPS-ove nagrade pomažu agencijama da sagledaju njihov dotadašnji rad?

UEPS je neprocenjiv jer nam svima pokazuje ko je šta radio tokom protekle godine. Stvarno dobar rad na UEPS-u je utoliko važniji jer nastaje u okruženju u kojem se svi susrećemo sa istim izazovima. I agencije koje u tim okvirima uspeju da iskorače zaista zaslužuju nagrade.