Intervjui

Razgovor s povodom: Svetlana Ćopić, kreativna direktorka Block&Roll

Prepoznavanje i nagrađivanje relevantnih ideja

Block&Roll je ovogodišnji pobednik na takmičenju Young Lions 2019 u kategoriji Media. Kampanja koju ste sprovodili je zapravo podsetnik odraslima da obrate pažnju na potrebe i razmisljanja najmladjih. Koliko su i zašto važne kampanje ovog tipa?

Pre svega, hvala UEPS-u na inicijativi i kreiranju prostora za domaće mlade kreativce da se međusobno takmiče u idejama. Kampanje ovog tipa su izuzetno važne, jer ko drugi, ako ne kreativne agencije, može da na zaista efektan način bitna društvena pitanja vraća u pažnju javnosti? Oduvek sam smatrala da komercijalni i društveno odgovorni rad u našoj profesiji treba da budu u ravnoteži – njihove uloge, iz ugla agencije, sasvim su različite, ali podjednako važne. Jedne isplaćuju plate, druge kreiraju i čuvaju kulturu i kreativnu vitalnost agencije. Od prvih su naši klijenti uspešniji, dok od drugih pozitivan efekat može da oseti celo društvo, čiji smo svi mi deo.

Kao kreativna direktorka kako vidite  položaj žena u poslovnom svetu advertajzing scene proteklih godina?

Mislim da se nije značajnije promenio, osim što je to pitanje postalo “in” tema, a kao i sa svim društvenim temama koje na taj način dođu u centar pažnje, često se dešava da brendovi i agencije “kačenjem” na nju očekuju nekakvu korist, u vidu nagrada ili kredibiliteta. U tom smislu, dela govore više od reči, odnosno case-ova za festivale, a na ovom planu ima još mnogo za “delanje”. Koraci su kontinuirani, ali sitni, kao gejšini.

Šta smatrate najvećim postignućem Vaše agencije do sada?

U sadašnjoj agenciji sam relativno kratko, tako da mogu da govorim samo o periodu od prethodne dve godine. Mislim da je 2019. godina, koju je za nas obeležila kampanja “10 dobrih ideja” povodom desetogodišnjice agencije, poprilično velika stvar. Smisao je bio – slaviti radeći ono što najviše volimo, koristiti sopstvenu kreativnost za dobro, radovati se poslu i ostavljati iza sebe trag u kome će ljudi uživati i želeti da učestvuju, a ne braniti se od njega ad block-erima. Mislim da je uspeh što smo se uopšte usudili da to postavimo kao godišnji cilj, a onda, naravno, i to što smo taj cilj ostvarili.

Kako ocenjujete domaću marketinšku scenu?

Kako ne gledam TV i nastavljam da smanjujem vreme provedeno na društvenim mrežama, žiriranje za UEPS nagrade za mene je uvek prilika da steknem poprilično jasan uvid u to šta se dešavalo tokom godine i šta sam sve, eventualno, propustila. Zato, i sama jedva čekam da narednih dana vidim kako ocenjujem rad svih nas zajedno tokom 2019. godine.

Koliko UEPS-ove nagrade pomažu agencijama da sagledaju njihov dotadašnji rad i šta znači postojanje ovakvog  udruženja za struku ?

Mislim da je izuzetno važno da agencije učestvuju i aktivno doprinose UEPS udruženju i nagradama, jer bismo inače postojali kao neki rascepkani entiteti, koji nemaju nikakvu svest o celini. Ma koliko bili zagledani u velika svetska takmičenja, UEPS je tu i zato što na njemu možemo da prepoznamo i nagradimo ideje koje su relevantne za našu sredinu, koje u specifičnom lokalnom kontekstu možda pomeraju neke granice, ili barem predstavljaju primere dobre prakse. Sve to zajedno doprinosi postepenom podizanju kreativnih standarda scene i, kao član žirija, o tome mogu da iz godine u godinu iz prve ruke svedočim.