Intervjui

Snaga naših brendova će u budućnosti zavisiti od načina na koji se postave u ovom trenutku

Marketinške kompanije, koje su u stanju da efikasno promene organizacioni model, pokažu empatiju u svemu što rade, savetuju klijente na iskren, neutralan i znalački način i prihvate da će socijalni uticaj brendova biti njihov najveći oslonac u budućnosti, imaće obezbeđen razvoj

„Nesumnjivo da se nalazimo na početku događanja kakve smo do sada gledali samo u filmovima ili čitali o njima u istorijskim knjigama. Naravno, treba biti pre svega optimista jer nikada planeta nije bila ovako povezana, nikada nauka ovoliko razvijena i nikada, verujem, neće postojati tako jedinstven napor, ljudski i finansijski, cele naučne i farmaceutske zajednice da se što pre nađe i lek i vakcina za korona virus. U međuvremenu, mi treba da se prilagodimo disciplinovanom životu kakav ova situacija nalaže i pokažemo veliku odgovornost, solidarnost i strpljenje“ kaže o situaciji nastaloj pandemijom korona virusa Srđan Šaper, osnivač I&F Grupe.

Solidarnost nam je svima u ovom trenutku više nego potrebna. Komunikaciona industrija ima znanje, iskustva, da li sada ima još veću obavezu da promoviše prave vrednosti?

Mi smo neko ko našim radom može na to da podseti više nego drugi ljudi ili kompanije. Hajde onda da u tome zaista prednjačimo, da budemo primer i da našim kreativnim idejama i drugima pokažemo naše vrednosti, tako važne u ovim danima. Solidarnost je uslov da uspemo i kao kompanija i kao civilizacija. Prema tome, lepih gestova, ljubaznosti, brige i staranja nikada neće biti dovoljno. Kolege iz naše agencije SDG u Norveškoj kreirale su kampanju za brend svoje zemlje pod sloganom Stronger Together. Mi smo dokazali da to važi i za nas. Pokazali smo i veliku solidarnost prema društvu u kome živimo, i jedni prema drugima, i mislim da ćemo i u danima koji dolaze biti uvek spremni da tako, koliko budemo u mogućnosti, i nastavimo. Ponosan sam što smo se kao kompanija uz podršku zaposlenih među prvima priključili akciji UNICEF Srbija i kupili pet respiratora za zdravstvene centre.

Advertajzing ne može da postoji bez oglašivača i medija. Da li postoji svest među svim stranama da su komunikacija i proaktivni pristup sada možda potrebniji nego ikada?

Trudimo se da našim klijentima budemo jednako dobri partneri kao i do sada. Izlazimo sa novim idejama, prilagođenim medijskim i logističkim izazovima kojima su naši klijenti sada izloženi. Mislim da je važno da svi zajedno pomognemo klijentima u shvatanju, na osnovu našeg iskustva, istraživanja i analiza, koliko je bitno sada ne prekidati komunikaciju sa potrošačima, a to je iskušenje koje će postaviti pred mnoge. Snaga naših brendova će u budućnosti zavisiti od načina na koji se postave u ovom trenutku. Bićemo optimistični jer će se na kraju ove krize, sasvim je moguće, ukazati jedan bolji svet koji će imati više razumevanja za sve ljude i za celu planetu.

Svedoci smo da se svet menja pred našim očima. Od naših navika do načina na koji komuniciramo. Da li je to trenutna pojava izazvana ovom situacijom? Ili ćemo morati da prihvatimo da ništa neće više biti isto?

Da nam je pre dvadeset dana neko rekao da ćemo živeti u društvu u kome niko na većem delu zemaljske kugle ne izlazi iz kuće osim ako ne mora, u kome ogromna većina zaposlenih radi iz dnevne sobe, u kome su zatvoreni restorani, bioskopi, pozorišta, igrališta, teretane, šoping molovi, frizerski saloni, u kome ljudi udaljeni hiljadama kilometara rade isto, peru ruke ne kraće od 20 sekundi i drže se na udaljenosti jedni od drugih ne manjoj od dva metra, u kome ne lete avioni, hoteli su zatvoreni, nema turizma i poslovnih sastanaka, granice su neprelazne i novine imaju deset puta manje tiraže – realno, ne bismo verovali da je to moguće. A eto, dogodilo se, i to brzo i efikasno. I stvara se svet koji se neće vraćati na ono sto je bilo, već će stvoriti neku novu normalnost kada se sve ovo završi.

Pomenuli ste novu normalnost. Kakva će ona biti?

To je tema kojom, pre svega mi koji smo stručnjaci za komunikacije, treba da se bavimo. U toj novoj normalnosti postojaće jedna bitna povezujuća tačka – svi ćemo na svetu imati ovo iskustvo, iskustvo suočavanja sa opasnošću koja je ista za sve. Nadam se da će to što smo, prvi put od kako postoji ljudsko društvo, stajali svi pred zajedničkim neprijateljem biti osvešćujuće za sve ljude, i pokazati koliko smo svi jednaki i isti gdegod da živimo.

Svakako će se mnogo stvari promeniti. Da li ste spremni za “dan posle sutra”?

Jasno je već da će prelazak na on-line komunikaciju i kada je u pitanju obavljanje posla, i kada je u pitanju oglašavanje i marketing, i kada je u pitanju lični život, obrazovanje, nabavka, medicinske i razne druge konsultacije dobiti ogromno ubrzanje. Naravno, ne u svim zemljama na isti način i istom brzinom ali, verujem, sa razlikama mnogo manjim nego do sada. Takođe, nadam se da će iskustvo empatije iz „doba korone“ značiti mogućnost otvorenijeg i inkluzivnijeg društva, a kada je u pitanju naša industrija, mogućnost mnogo humanije i emotivnije kreativnosti.

Humanije i emotivnije kreativnosti? Šta to znači?

Naš moto, da radimo tako da to bude dobro za biznis, za ljude i za planetu dobiće na snazi i uverljivosti. Zbog toga već sada treba da dokažemo da to zaista i mislimo. Pozivam vas da našu kreativnost oslobodimo stega, izađemo iz svih mentalnih kutija i damo najveći mogući kreativni doprinos našoj civilizaciji, kampanjama za naše klijente i socijalnim idejama za društvo i planetu u celini. Kreativnost je naša snaga i naše oruđe. Marketinške kompanije koje će moći da kažu da su bile u stanju da brzo i efikasno promene organizacioni model, pokažu empatiju u svemu sto rade, savetuju klijente na iskren, neutralan i znalački način i prihvate da će socijalni uticaj brendova biti njihov najveći oslonac u budućnosti, imaće obezbeđen razvoj. Verujem da smo mi takva kompanija, i da to moramo svaki dan u praksi i da pokažemo.