vesti

MEĐU MLADIM LAVOVIMA KANA

Ivana Knežević , Head of social media, i Igor Maršićević,Senior Designer, pobednici takmičenja Young Lions Srbija 2019. boravili su u junu na najvećem svetskom takmičenju u Kanu. Kako izgleda ova prestižna manifestacija viđena njihovim očima, čitaćete u ovom tekstu i tekstovima koje ćemo objaviti tokom leta.

Pre nego što vas upoznamo sa svim lepotama Kana i Kanskog festivala, red je da prvo prođemo onaj teži deo. Bar za nas. Glavni razlog koji je Igora i mene odveo u Kan jeste takmičenje Young Lions. Nakon što smo pobedili na Young Lions Serbia takmičenju, naš zadatak je bio da se u Kanu oprobamo u istoj kategoriji, sa kolegama iz celog sveta. Kako je to izgledalo?

U kategoriji Digital, koja je bila naša takmičarska kategorija, učestvovalo je ukupno 47 parova, a bilo je još 6 kategorija: Media, PR, Film, Design, Print i Market. Ukupno – mnogo mladih lavova.  Pre samog puta u Kan, dobili smo nešto što se zove welcome pack sa osnovnim informacijama o takmičenju, datumima, pravilima i načinu ocenjivanja. Zapravo, ispostaviće se, ni Kan se nije u potpunosti držao toga. 😉

Nas dvoje smo u Kan stigli u nedelju oko podneva, a tek u utorak u 17:30 je bilo brifiranje za našu kategoriju (sve kategorije su imale različite rasporede, ali i briefove). Vreme do utorka je proletelo – snalaženjem u Kanu, maloj tremi, a stigli smo i do mora.

Važno je da se napomene da je u Young Lions takmičenju klijent koji zadaje breif uvek neka dobrotvorna organizacija, NGO, a ideja je da se kreiraju kampanje koje mogu da naprave razliku. Ovogodišnja NGO koja je briefirala čak pet timova, između ostalog i naš, bila je WWF – World Wild Fund.

Brief i njihov cilj je bio jasan – kao organizaciji čiji je primarni cilj zaštita prirode i ugroženih životnih vrsta, neophodna im je podrška u vidu donacija. Potrebno je bilo da smislimo digitalnu kampanju, koristeći se inovativnim sredstvima i načinom razmišljanja, kako bismo povećali mesečnu pretplatu na donacije. Target grupa – milenijalci. Način bodovanja – sama kreativna ideja nosi 50% ocene, strategija bazirana na insightu – 20%, kao i relevantnost za brief, a realizacija 10%. Ipak, za buduće mlade lavove, ovo u našem slučaju nije aposlutno bilo „zakucano“. Pobednički par iz Danske izabran je upravo jer su, po rečima sudija, „najbolje odgovorili na brief“.

Nakon briefiranja, gde smo prvi put videli ostale takmičare, predstavnike festivala i klijente, bili smo slobodni. J Tek u sredu ujutru u 8:30 smo počinjali sa zvaničnim radom koji je trajao do 19h. Ipak, utorak veče smo mi, a verujem i svi drugi timovi, iskoristili za istraživanje i koncipiranje ideje da bismo sutradan bili spremni da je realizujemo. 

Tih 10,5 sati rada u sredu su intenzivni, timovi su odvojeni po bootovima, radi se isključivo sa opremom festivala i materijalima sa Gettyimages, koji je bio sponzor. Nije dozvoljena upotreba nikakvih drugih fotografija, fajlova, pa čak ni onih sa telefona.

Četvrtak je takođe bio rezervisan za takmičenje – ujutru su svi timovi, redom, imali zakazano prezentovanje pred sudijama, gde je u 5 minuta bilo potrebno predstaviti svoju ideju i odgovoriti na eventualna pitanja. Pobednici su bili poznati na kraju dana.

U petak smo svi imali mogućnost da dođemo na debriefing – iako zvaničnog rangiranja i bodovanja nije bilo (odnosno nije nigde bilo dostupno), svi smo imali mogućnost da porazgovaramo sa sudijama, čujemo zašto je odabran pobednički rad (najbolji odgovor na brief klijenta, koji je takođe bio deo žiriranja), čujemo zašto naš rad nije bio pobednički i generalno prodiskutujemo. 

Eto. To bi bilo to što se tiče takmičenja. Zvuči jednostavno – ali i ne baš! J

Pored osećaja uzbuđenosti – “Hej, na najvećem svetskom festivalu smo!“; treme – “Hej, treba da se takmičimo sa mladim lavovima iz celog sveta na najvećem svetskom takmičenju!“ i sreće – “Hej, MI predstavljamo Srbiju i takmičimo se sa mladim lavovima iz celog sveta na najvećem svetskom takmičenju!; tu je još je gomila faktora sa kojima se treba izboriti kako bi rezultat bio što bolji (a čak nas je malo i računar zezao).

Na kraju, prvo pitanje koje smo čuli kada smo se vratili bilo je „I, KAKO JE BILO?“ 
Teško je sve, pa čak i samo takmičenje, svesti pod jednu reč, rečenicu ili tekst. 
Da li je organizacija takmičenja mogla biti bolja? Jeste.
Da li su postojali propusti? Jesu, kao i svuda. Od dosta njih smo čuli mišljenje da je pobednički par promašio ciljnu grupu, pomešao milenijalce i gen Z. Ali to sve na kraju nije ni bitno.

Prava nagrada celog Young Lions takmičenja je ogromno iskustvo koje nosimo sa nama, zajedno sa svetlima i onom mračnijom stranom Kana. U datom trenutku, nas dvoje smo dali sve od sebe, u celoj nedelji smo se aposlutno dobro proveli i dosta toga naučili i, na kraju, predstavili nas i marketing zajednicu u dobrom svetlu – ipak smo bili u top 10 – not good, not terrible! 🙂