Šta bi bilo da je Aristotel imao instagram?
U opuštenoj atmosferi, u etno selu Mećavnik koje je domaćin ovog skupa od strane organizatora Mokrogorske škola menadžmenta kao ključna vrednost istaknuta su nova poznanstva i nova energija koju će polaznici poneti u svoje kompanije.
Milka Negrović, Strategic Account Manager u agenciji Homepage, u uvodnom izlaganju istakla je da nam se desilo da je publika zatrpana porukama koje im šaljemo putem digitalnih kanala i da glasnost naših poruka ne pomaže. Šta činiti?
Publika je postala pomalo gluva i zato nam je sve teže da zadobijemo pažnju. Potrebno je da se resetujemo i vratimo osnovnom. Povratak vodi ka Aristotelu odnosno njegovim osnovnim postulatima u kojima bi mogao biti ključ: etos odnosno kredibilitet, logos odnosno (ne)postojanje strategije, patos odnosno stvaranje emotivnog odnosa i povezivanja sa publikom.
Profitabilni progres, a na progresivni profit
Bojan Joksimović, Managing Director, O5 BRAND DESIGN CONSULTANCY,pokrenuo je neka od ključnih pitanja vezana za odnos biznisa i društva u celini: da li smo spremni da prihatimo društvo u kom je sve na prodaju? Da li je profit svrha biznisa? Mogu li ljudi biti svrha biznisa? Gde ide profit? A gde je smisao? I da li nam uopšte treba? Smisao je najvažnija vrednost koju mi kao struka treba da isporučujemo. A smisao je u socijalnim relacijama, kao što je biznisu mesto u društvu. Marketing danas zahteva inovaciju.
Možda neke od najvećih budućih inovacija neće doći od novih tehnologija već od novih oblika saradnje – smatra Joksimović, ističući da je lajt motiv struke profitabilni progres, a na progresivni profit.
Svoje izlaganje Lazar Džamić, bivši šef strategije, GOOGLE ZOO, propratio je nizom intrigantih primera iz svog bogatog poslovnog iskustva kojima je istakao važnost postojanja strategije. Da bismo mogli da pričamo s ljudima moramo imati dobar odgovor na pitanje zašto bi potrošači mislili i želeli ono što mislimo da treba da žele? Ako nemamo odgovor na to pitanje, onda nemamo strategiju. Postoje samo dva načina – da budemo empatični i da budemo korisni. Ono što je emotivno ne mora da bude skupo, a ono što je korisno ne mora da bude dosadno. Postoje samo dosadni načini da se o tome razgovara. Ako se mi ne suočimo sa realnošću suočiće nas klijenti. Zato treba da budemo strateški pismeni.
Moramo stvarati kulturu uvida koja je još uvek nedovoljno razvijena, iz koje nastaje strategija. Jer ako to ne uspemo bićemo kako to kaže Alisa na pogrešnom putu jer kad ne znaš kuda ideš svaki put je pogrešan.
Katarina Šibalić, direktorka marketinga Strauss Adriatic, govorila je o iskustvima svoje kompanije i mogućim pravcima delovanja u situacijama kad se brend nađe u krizi. Povratak vrednostima i okretanje ljudima bio je put koji su izabrali i koji se pokazao kao dobar izbor za oba brenda – i za Donkafe i za C kafu. Dobar primer kako se tradicionalan brend može oživeti savremenim kanalima komunikacije podržan je kejsovima i zaključkom da je važno sa svojim okruženjem deliti ista uverenja.
Na popodnevnom panelu „Publika je uvek u pravu“ koji je moderirala Manuela Stamatović, govorili su Vuk KOSOVAC, član izvršnog odbora Societe Generale, Bogdan MIJOVIĆ, Co-Founder, mBRAIN TRAIN i prof. dr Jasna Milošević ĐORĐEVIĆ, prodekanka za nauku Fakulteta za medije i komunikacije učesnici su pokušali da odgovore šta sve u okviru svog poslovnog delovanja čine da bi svoje klijente učinili zadovoljnim I koliko su im savremeni alati olakšali sagledavanje njihovih potreba.
O Ex YU Rock brendovima na Sunčanoj strani ulice govorio je Petar Peca Popović novinar, rok kritičar i publicist tokom malih večernjih razgovora predviđenih programom Foruma.