Intervjui

RAZGOVOR S POVODOM: JOVANA NIKČEVIĆ, PR MANAGER KERAMIKA KANJIŽA – NIJE SVE U ASTRONOMSKIM BUDŽETIMA

Razgovrala: Stana Šehalić

U poslednjih nekoliko godina, čini se da je više nego ikada došlo do jaza između klijenata i agencija. Klijenti se potpuno pogrešno sve više vode krilaticom da su oni uvek u pravu zbog čega manjka poštovanja prema timu i agenciji sa kojom sarađuju. Sa druge strane, agencije sve više zauzimaju stav da klijent nema dovoljno znanja i da svaka ideja koja dolazi sa te strane u startu nije dobra. Ovakav stav nije dobar ni za jednu stranu.

Keramika Kanjiža prijavila je na UEPS-ov konkurs aktivaciju “Ko ima najbolje pločice” u kategoriji Event projekat – brend, proizvod, usluga i osvojila bronzano priznanje. Kako je nastao ovaj projekat i kako ste se opredelili baš za ovakav koncept komuniciranja?

Jovana Nikčević:  Industrija keramičkih pločica u Srbiji prilično je uspavana u pogledu marketinga i komunikacija. Bez lažne skromnosti, kompanija Keramika Kanjiža je prva napravila drastičan pomak kada govorimo o integrisanim komunikacijama. Prepoznavši njen značaj, kompanija je pre nešto više od dve godine oformila  sektor komunikacija čiji su glavni ciljevi da povrati imidž brendu koji postoji 36 godina, da kreira vođenu i plansku strategiju integrisanih komunikacija, da izađe iz klasičnih okvira oglašavanja koji su do tog momenta bili zastupljeni u industriji, kao i da prikaže kompaniju kao lidera kakav jeste u svim segmentima.

Shodno svemu tome, kroz aktivaciju „Ko ima najbolje pločice?“ želeli smo da pokažemo da je brend Keramika Kanjiža odavno prevazišao lokalnu, domaću kompaniju. Takođe, verujemo da nije sve u astronomskim budžetima – može se realizovati kreativna i jednostavna aktivacija uz veoma ograničen budžet.

Krenuli smo od najčešće korišćenog idioma: dobri trbušnjaci odnosno pločice. Oni nastaju predanim radom, trudom, odricanjem, usavršavanjem i konstantnim pomeranjem pre svega sopstvenih granica. Sjajni fitnes treneri simbolično su predstavili kvalitet naših proizvoda kao i ceo put koji se pre toga mora preći, obraćajući se primarnoj ciljnoj grupi – damama. Sa velikim ponosom mogu da kažem da su reakcije bile fenomenalne. Sjajno je bilo posmatrati kako video postaje viral, kao i komentare ljudi koji su shvatili svaku poruku koja je tom aktivacijom poslata. Naravno, bilo je i negativnih komentara, međutim oni su bili samo podstrek za još veću lavinu onih pozitivinih.

Šta Vas kao kompaniju rukovodi u izboru strategija tržišnog komuniciranja?

Jovana Nikčević: Svaka kompanija za glavni cilj svog poslovanja ima profit. To je vrlo jednostavna činjenica koju često marketari i PR menadžeri gube iz vida. Kreiranje strategije komunikacije za finalni cilj mora da ima upravo povećanje profita. Shodno tome, kreirali smo komunikacione ciljeve, a potom i strategiju integrisanih komunikacija sa neophodnim kanalima i alatima. Glavna ideja vodilja je da zadržimo lidersku poziciju i u segmentu komunikacija, da budemo drugačiji, prepoznatljivi i kreativni.

Na osnovu čega se opredeljujete za saradnju sa određenom agencijom i kako je ocenjujete, na osnovu dosadašnjih iskustava?

Jovana Nikčević: U poslednjih nekoliko godina, čini se da je više nego ikada došlo do jaza između klijenata i agencija. Klijenti se potpuno pogrešno sve više vode krilaticom da su oni uvek u pravu zbog čega manjka poštovanja prema timu i agenciji sa kojom sarađuju. Sa druge strane, agencije sve više zauzimaju stav da klijent nema dovoljno znanja i da svaka ideja koja dolazi sa te strane u startu nije dobra. Ovakav stav nije dobar ni za jednu stranu, i niko ne može biti srećan u takvom odnosu.

Sa stanovišta klijenta, veoma je važno da agencija bude deo rešenja a ne deo problema i samo još jedna stavka u godišnjem marketing budžetu. Ravnopravan odnos je od neprocenjivog značaja – za stolom za brief svi su jednaki. Nije klijent baš uvek u pravu, ali nije ni svaka ideja koja dolazi od njega nužno loša. Upravo se time vodimo kada biramo agencije sa kojima sarađujemo – znanje, iskustvo, poštovanje i partnerski odnos.

Saradnja sa agencijom Homepage u kreiranju nagrađene aktivacije je potvrda da ste napravili dobar izbor, što je pretpostavljam, platforma za nastavak saradnje?

Jovana Nikčević: Da, definitivno je napravljen dobar izbor. Osim velikog znanja i iskustva, ekipu agencije Homepage odlikuje neverovatna energija, kreativnost i posvećenost klijentu – domaćem i internacionalnom podjednako. Za njih nema razlike da li je srednje preduzeće ili ogromna korporacija – posao se obavlja savršeno u oba slučaja. Saradnju nastavljamo dalje i iskreno se radujemo svakom zajedničkom izazovu koji nas čeka. Ne sumnjam da će biti fenomenalno!

Keramika Kanjiža lider je u keramičarskoj industriji. Šta je pored osvojenog priznanja obeležilo minulu, 2016. godinu?

Jovana Nikčević: Protekla godina bila je veoma uspešna za kompaniju Keramika Kanjiža. Uspeli smo da ostvarimo rekordnu proizvodnju i prodaju od kako fabrika radi – 2,5 miliona metara kvadratnih pločica, od čega je 50% izvoz u zemlje regiona i Evropske Unije. Dobitnik smo priznanja „Korporativni Superbrend 2015/2016“ a u okviru najprestižnije ervopske biznis nagrade – EBA, dobili smo status Nacionalnog šampiona i predstavljamo Srbiju u kategoriji uvoz/izvoz. Naravno, najslađa je možda upravo UEPS nagrada koju smo dobili – zato što smo jedina kompanija među brojnim velikim i „jakim“ agencijama, ali i zato što smo jedina kompanija u industriji keramičkih pločica koja je „iskočila“ iz okvira i uradila nešto potpuno drugačije u sferi komunikacija.

Sve ovo je za ceo tim Keramike Kanjiža sada samo podstrek da 2017. mora da bude još bolja, kao i da moramo da nadmašimo pre svega sebe same.

Planovi za 2017? Čemu će biti usmerene Vaše marketinške aktivnosti?

Jovana Nikčević: I u 2017. godini Keramika Kanjiža nastavlja sa integrisanim komunikacijama. Plan je da se fokus malo više prebaci na digital, kao i na zanimljive aktivacije kao što je bila „Ko ima najbolje pločice?“, naravno u saradnji sa sjajnim ljudima iz Homepage agencije. Iz kuhinje našeg marketing tima se mogu se očekivati brojni zanimljivi specijaliteti, te tako ni ove godine nećemo razočarati naše kupce ali ni konkurenciju.

UEPS kao najstarije strukovno udruženje koje 56 godina objedinjava agencije, medije i oglašivače godišnjim nagradama nastoji da verifikuje, istakne i afirmiše najbolja postignuća, u cilju podizanja ugleda struke. Molim vas za utiske sa ovogodišnje dodele nagrada?

Jovana Nikčević: Definitivno najjači utisak sa ovogodišnje dodele jeste izostanak prve nagrade u velikom broju kategorija. Mislim da je to znak za struku da se malo prodrma i osmeli. Takođe, to znači i da je žiri bio strog što je sjajno – postavljeni su visoki standardi, sada moramo da budemo sve bolji, pre svega od sebe samih. Sve to jasno pokazuje važnost UEPS-a i uloge koju ima u razvijanju tržišnih komunikacija, kako pre više od 50 godina, tako i danas.