Učinimo da dojenje bude normalno kao pijenje vode
Dojenje je veliki globalni društveni fenomen. Različita društva i kulture različito tretiraju dojenje. U Srbiji, kao i u mnogim zemljama, tema dojenja je i dalje tabu, podložna stereotipima i predrasudama… posebno kada se odvija u javnosti!
Kako Srbija ima jednu od najnižih stopa dojenja u Evropi, sa samo 13% žena koje doje svoje bebe, kampanja #bebabiragde brenda Rosa nastoji da se sa ovom temom suoči, podigne svest o pravu žena na dojenje u javnosti, i osnaži žene da se osećaju sigurno i udobno dojeći bilo gde, čak i na nacionalnoj televiziji u živom programu, čineći dojenje normalnim kao pijenje vode.
„Do sada smo kroz dva nacionalna projekta, koji su realizovani u saradnji sa Ministarstvom zdravlja, sprovodili inicijative usmerene na sveobuhvatnu podršku beba i roditelja širom Srbije. Podržali smo otvaranje tri banke humanog mleka i otvaranje 20 Rosa škola roditeljstva i direktno pomogli da godišnje 5.000 beba i njihovi roditelji započnu svoj život na bezbrižan i siguran način. Inspirisani odličnim rezultatima koje smo postigli, odlučili smo da pokrenemo veliku kampanju kako bismo podržali majke dojilje. S ponosom objavljujemo opremanje i renoviranje posebne Rosa prostorije za dojenje u jednom od najvećih porodilišta u Srbiji, GAK Narodni front, i BEBA BIRA GDE pokret kako bi doprineli da majke koje napuštaju porodilište osećaju bezbednost, smirenost i podršku u dojenju u bilo koje vreme i na svakom mestu,” rekao je Luka Santandrea, direktor franšize za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju, The Coca-Cola Company.
Proteklih godina mnoge poznate ličnosti otvoreno su govorile o dojenju u javnosti, od Alise Milano 2016. godine do Rejčel MekAdams 2018. godine, koja je “podigla mnogo prašine” kada je njena fotografija iz magazina, na kojoj ispumpava mleko za svoju novorođenu bebu, postala viralna na društvenim mrežama. Za majke, ove slike su razlog za slavlje.
„Cilj naše kampanje nije u kreiranju senzacije. Radi se o oslobađanju osnovnog ljudskog instinkta: hranjenja naše dece. Bebe su i šefovi i klijenti u ovoj kampanji. Bebe bi trebalo da budu u stanju da biraju gde i kada će jesti. Radimo na tome da javni prostori postanu mesta pogodna za dojenje i da se naše društvo otvori, prihvati i poštuje ono što je osnovna ljudska potreba“, rekla je Jana Savić Rastovac, izvršna kreativna direktorka u agenciji McCann Beograd koja je kreirala kampanju.
Tokom samo jednog popodneva, svi mediji su ispratili priču i započeli društvenu debatu o tome zašto je važno više razgovarati, podržati žene i raspršiti stigmu o dojenju u javnosti. U prvih 48 sati tema je dosegla do više od 600.000 osoba, a najčitaniji članak na najvećem nacionalnom portalu govorio je o tome kako je jedna beba odlučila da bude podojena na nacionalnoj televiziji. Razgovor je počeo, i žene i muškarci počeli su da šalju komentare, žene su počele da dele svoje fotografije kako doje u otvorenom prostoru kako bi podržale pokret, a mnoga javna mesta se pridružuju pokretu postavljanjem nalepnice beba bira gde kako bi se majke i bebe osećale dobrodošlim.
Jelena Lesević, Group Account Director u agenciji McCann Beograd, dodaje: „Važno je osnažiti nove majke da doje svoje bebe jer je to najprirodnija i najzdravija ishrana za njih. Ako društvo to podržava tako što ohrabruje majke da doje na javnim mestima kada je to potrebno detetu – onda smo učinili sjajnu stvar! ”
San Rosa vode je da dojenje učini prirodnim kao što je pijenje vode. Rosa je pokretač akcije kojom će javni prostori postati prijatni i prihvatljivi za dojenje. Nalepnicu po nalepnicu.