Ljudi ne vole promene, naravno ne svi, ali većina ljudi bi volela da se stvari jednostavno ne menjaju. Sviđa im se nešto na šta su se već navikli i sad ne žele ponovo da se navikavaju na nešto za šta nisu sigurni ni da li će im se svideti. Samo što su promene neminovne, a sve što je potrebno je umeti se adaptirati na njih. Sa veštinom adaptiranja na promene dolazimo u situaciju da nas ništa ne može iznenaditi, ili zašto da ne, da smo spremni na sve.
Explore Feed – raketom ka promenama
Facebook je odlučio da malo promeni stvari, ne na sitno kako radi na dnevnom nivou, nego na krupno. Svakako nije prvi put da Facebook radi nešto što se korisnicima ne sviđa – makar im se ne sviđa na početku. Odlučio je da testira šta će se u praksi dogoditi ako se objave stranica izmeste na novi feed. Ključna reč iz prethodne rečenice je – testira – jer Explore Feed ne može da se vidi u celom svetu, već samo među odabranom društvom gde je i Srbija. Kako je za svako testiranje potrebno vreme, a Facebook nije izašao sa podatkom koliko će testiranje trajati, sve što možemo je da nagađamo. A možda je od nagađanja bolje da probamo da sagledamo pozitivne stvari cele priče kojih ima mnogo, samo se možda još uvek ne vide.
Gde nam je organski reach?
Organski reach je značajno pao što je, između ostalog, posledica nagle promene na koju se korisnici nisu navikli. Vremenom će se sve veći broj korisnika adaptirati na ovu promenu. Ono što je sigurno je da će svakim danom sve više ljudi koristiti Explore Feed jer će pre ili kasnije primetiti da im neke stvari koje su pratili nedostaju. Nije isključeno ni da će mnogi više vremena želeti da provode baš na Explore Feed-u pa će njima objave stranica izlaziti češće nego do sada. Takođe, treba spomenuti i to da sad kad neko podeli nešto sa vaše stranice to ide na novi News Feed (neopterećen velikim brojem objava stranica) gde ima mnogo veću vrednost nego pre promena. Što ukratko znači da sadržaj koji plasirate svojoj publici treba biti takav da ona poželi da ga podeli sa svojim prijateljima. Takav sadržaj može, po ovom sistemu sa Explore Feed-om, čak da ima i veći doseg nego što je imao pre njega.
Dakle, da li će biti potrebno više ulagati u kvalitet sadržaja koji se plasira – da. Ali to nije samo do Explore Feed-a već je to prirodna evolucija interneta i društvenih mreža – kvalitet sadržaja mora uvek da raste kako bi i interesovanje ljudi raslo. I to nije loša vest, ni jedan brend ne treba da teži tome da se promoviše kroz sadržaj koji ljudima nije zanimljiv.
Da li će biti potrebno povećati budžete za promociju? Možda, ali možda i ne. Možda će sad biti moguće preciznije plasirati oglase, možda će biti vidljiviji i što je najvažnije na kraju priče – možda budu generisali bolje rezultate. A ako bude tako – ako budu isporučivali još bolje rezultate – ni povećati budžet za promociju neće biti problem. Da bismo sve ovo sa sigurnošću znali i eliminisali “možda” potrebno je provesti određeno vreme u testiranjima.
Kao što smo u naslovu rekli, mislimo da će sve biti u redu. Nije Explore Feed neki bugimen kog je Facebook poslao da bilo kome zagorčava život – naprotiv – pre će to biti pokušaj da nam svima u budućnosti olakša život. Zato ćemo pratiti situaciju i biti strpljivi do prvih rezultata koji nam mogu doneti konkretne informacije o ovom malom eksperimentu. Do tada čvrsto verujemo da će nakon početnog šoka Explore Feed početi da iskazuje i svoje dobre strane, a jedna od onih koje se već primete je da se običnim korisnicima ova promena dopada. Neki od njih više vole vreme da provode na News Feed-u, a neki na Explore Feed-u. Sada svi imaju izbor. Zbog ovakvih stvari će ljudi nastaviti da koriste Facebook i ne samo to već će ih biti sve više i sve lakše će se dolaziti do njih pa u ovom trenutku nikako ne bi bilo pametno okretati leđa Facebook-u. Naprotiv!
Izvor: www.homepage.rs