vesti

HURA objavila smernice za agencijske naknade: Poenta određivanja cena je vrednost, a ne trošak

U najboljem interesu odnosa agencije i oglašivača jest da se obe strane fokusiraju na radni učinak koji očekuju, predmete isporuke koje agencija treba da proizvede i vrednost koju obe strane pridaju agencijskim uslugama

Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje, HURA, objavilo je  smernice za agencijske naknade. Svrha smernica je da olakša snalaženje oglašivačima i agencijama u postupku utvrđivanja, procene i odlučivanja o agencijskim naknadama. Iz HURA-e su kako su oglašivači i agencije postigli znatan napredak u preobražavanju kreativnosti, inovacija i brzine marketinških aktivnosti te kako je došlo vreme za preobražaj glavnih vrsta agencijskih naknada, tj. naknada koje se temelje na radu.

Andrea Štimac, koordinator radne grupe HURA-e za izradu smernica za agencijske naknade naglasila je: „Kao vodeće strukovno udruženje u sektoru tržišnih komunikacija, HURA je prepoznala važnost pružanja smjernica za agencijske naknade, a sve s ciljem postizanja i održavanja partnerske saradnje između agencije i klijenta temeljene na poverenju i transparentnosti. Ako agencije usvoje predloženi model mišljenja smo da će im se pružiti prilika za ostvarenje bolje profitne marže te pouzdanih prihoda koji se mogu planirati. Svakako, reč je o smernicama koje ne obavezuju članice HURA-e na primenu istih, ali se zaista nadamo će ih agencije svojevoljno, sa zajedničkim ciljem razvoja industrije i postavljanja dobrih poslovnih standarda, uistinu primenjivati.“

HURA preporučuje da naknade i cenovnici agencija odražavaju vrednost, složenost i kvalitet pruženih usluga te da se ne temelje na razloženim komponentama troška i dobiti agencije. Poenta određivanja cena je vrednost, a ne trošak – upravo zato u određivanju cena treba da učestvuju različiti stručnjaci, a ne samo tim zadužen za finansije. Tome možemo pridodati činjenicu da se cenovnici rada u drugim delatnostima pružanja profesionalnih usluga obično ne razlažu na komponente troška i dobiti.  U najboljem interesu odnosa agencije i oglašivača jest da se obe strane usredotoče na radni učinak koji očekuju, predmete isporuke koje agencija treba proizvesti i vrednost koju obe strane pridaju agencijskim uslugama.

HURA-ine preporuke klijentima i agencijama kako bi se uskladili po pitanju željenih naknada su sledeće:

  • Sarađujte kako biste uskladili podsticaje
  • Uspostavite odgovornost za transparentnost
  • Uskladite naknadu s ciljevima poslovanja
  • Sprovodite pravovremene revizije primjenjujući uzajamno usuglašene kriterije

Konkretne smernice i preporuke na : http://hura.hr/dobra-praksa/smjernice-za-agencijske-naknade/