vesti

Kad reklama “promaši” – dva primera, dva pristupa

Brend „Dove“ poznat po tome da u svoje reklamne kampanje uključuje žene raznih nacionalnosti i boje kože, napravio je neočekivan marketinški potez emitovanjem reklame u kojoj tamnoputa osoba simbolizuje prljavu kožu, a osoba svetle puti simbolizuje čistu.

Iz Dove-a su se  javno izvinili zbog svoje nedavne marketinške kampanje koja je odjeknula Fejsbukom a koja prikazuje tamnoputu ženu koja skida svoju majicu kako bi se ispod pokazala žena svetle puti, „čiste kože“ nakon pranja Dove proizvodima.

U Srbiji je poslednjih nedelja  aktuelna kampanja Direktne banke koja šalje provokativnu, prilično nedmosmislenu poruku, koja se može tumačiti kao atak na dostojanstvo onih kojima je upućena, i poslovni ugled  konkurencije iz bankarskog sektora.

Iako se o kampanji mnogo priča, još uvek izostaju oficijelne reakcije – ako se izuzme FB status Žozefa Lončara, vlasnika i glavnog urednika časopisa o svetu marketinga „Tabu” i počasng člana Međunarodnog udruženja oglašivača, koji je reklamu Direktne banke označio kao „oglasni promašaj veka”

U Direktnoj banci, s druge strane, prezadovoljni su efektima reklame i kažu da ih klijenti zasipaju kreditnim zahtevima. Dragan Lazarević, predsednik Izvršnog odbora, kaže da su želeli da kažu da su oni fer, efikasna banka, da daju direktne odgovore.

– Nismo smatrali da treba da imamo u reklami mamu, tatu, seku, baku, deku koji su srećni što otplaćuju kredit, jer je to licemerno. Istraživanja pokazuju da je za klijenta odlazak u banku podjednako stresan kao odlazak zubaru – kaže Lazarević.

U marketinškoj agenciji „Hominid studio”, koja je tvorac kampanje, rekli su nam da im je drago što medije ova tema interesuje i što kampanja nije prošla nezapaženo. „Ipak, ne želimo da na bilo koji način komentarišemo ni ovaj projekat ni bilo koji drugi na kojem smo radili” – kažu u „Hominid studiju”.

Izvor:www.svevesti.com www.klix.ba