vesti

MALI OGLASI VELIKE PODRŠKE

Mali oglasi u dnevnoj štampi u kojima se roditelji ne odriču svoje dece zbog njihove seksualne orijentacije i rodnog identiteta, pobudili su interesovanje javnosti u Srbiji i u regionu.

Gordana Perunović Fijat, majka čiji se oglas pojavio u jednim dnevnim novinama, kaže: “Ne bih se odrekla svoje dece, ne bih se odrekla svojih prijateljica, ne bih se odrekla svojih roditelja, ne bih se odrekla ni komšije. Stvarno ne znam zašto bih to radila. Zašto bih se onda odricala osobe zato što voli nekoga. Da se zbog ljubavi odreknem, svog deteta, pa dajte nismo u vremenu Romea i Julije, toliko se toga promenilo.”

U Srbiji često može da se čuje izraz: „ima da te se odreknem preko novina!“ koji svoje uporište ima u realnim situacijama. Tako su u dnevnoj štampi mogli da se pročitaju mali oglasi u kojima se roditelji i članovi porodice odriču svojih zakonskih srodnika iz brojnih razloga, od dugovanja, neprihvatljivog ponašanja, alkoholizma, narkomanije… Na žalost, još uvek je česta pojava da se roditelji odriču dece zbog njihove seksualne orijentacije i rodnog identiteta.

Jedan od najtežih momenata za LGBT+ populaciju je otkrivanje svoje orijentisanosti bližnjima, upravo iz straha od neprihvatanja. Udruženje Da se zna! pokrenulo je kampanju u svrhu ljubavi i podrške u nečijim najtežim momentima u životu.

“Želimo da pošaljemo poruku svim roditeljima i porodicama da stanu uz svoje ćerke, sestre, braću, sinove, unuke i da se ne plaše, jer smo se mi dovoljno dugo plašili,” izjavila je Dragoslava Barzut, izvršna direktorka udruženja “Da se zna”.

Male oglase su napisali sami roditelji u okviru kampanje koju je za udruženje kreirala agencija McCann Beograd.Incijativu “Ne odričem se” podržale su brojne javne ličnosti, organizacije, kao i građani.

„Ljudi otvoreno razgovaraju o svojoj seksualnosti u krugu svojih prijatelja, gde imaju podršku i razumevanje, ali kada dođe do ‘autovanja’ prema članovima porodice, naročito prema roditeljima – tu podrška često izostane. Želeli smo da razbijemo ovaj kulturološki kod i da o lepim temama kao što je ljubav počne da se priča baš tamo gde se ljubav prvo uči i oseća – u porodici,” ističe Aleksandar Milojević, strateški planer u agenciji McCann Beograd.

Roditelji su ovim simboličnim činom podržali decu, ali i dali primer drugim roditeljima da je podrška unutar porodice važna. Gordana Perunović Fijat poručuje društvu da je bitno da se nešto preduzme kako bi nasilja bilo manje, a roditeljima da budu na strani svoje dece gde god mogu i kad god mogu. “Naravno da je teško biti na strani kriminalca, nasilnika, ali se roditelji vrlo često ne odriču ni ovakve dece, pa što bi se odrekli deteta koje voli nekoga ili se drugačije oseća. Poruka deci je da budu ono što jesu, da pokažu ovom svetu kako se voli i kako se čine dobre stvari, da ne odustaju“, zaključuje Gordana.

Incijativa “Ne odričem se” biće nastavljena kroz različite aktivnosti koje su usmerene ka edukaciji društva i ohrabrivanja roditelja da prihvate svoju decu drugačije seksualne orijentacije i/ili rodnog identiteta.

TIM

McCann Beograd

  • Radojka Bošković, Group Account Director
  • Emina Azizi, Regional Account Director
  • Tamara Vukadin, Account Manager
  • Andrea Mitić, Account Manager
  • Katarina Pribičević, direktorka strateškog planiranja
  • Aleksandar Milojević, strateški planer
  • Jana Savić Rastovac, izvršna kreativna direktorka
  • Jovana Milošević, Senior Copywriter
  • Lidija Milovanović, Associate Creative Director
  • Sandra Milojević, Senior Designer
  • Nikola Nikolić, Head of Creative Services

Drive

  • Vladimir Ćosić, Digital Creative Director
  • Luka Ličina, Digital copywriter
  • Stefan Nikolić, Designer

UM Beograd

  • Ana Kovačević, Account Supervisor

I&F Grupa

  • Marija Vicić, Communication Director for Creative Excellence, McCann Adriatic&Nordic
  • Ana Antić, PR Specialist
  • Radiša Kričak, Communication Manager

Podelite tekst!