Posle rasisitičkog skandala sa crnim dečakom i natpisom na majici “najkul majmun”, H&M potresa novi talas negativnih reakcija potrošača. Švedski modni gigant primoran je da povuče čitavu seriju dečijih muških čarapa sa lego motivima, jer je nekoliko mušterija primetilo da deo dizajna podseća na arapski natpis “Alah”.
Naime, kako prenosi RT pisanje švedskih medija, na dečjim čarapama je lik lego figure, radnika s kacigom, koja u ruci drži betonsku bušilicu. Deo koji je sporan je “trag” rada te bušilice koji, ako se pogleda naopačke, podseća na arapsku reč Alah.
Iako iz H&M-a kažu da je reč o pukoj koincidenciji, uprava ove modne marke je ipak odlučila da povuče iz prodaje sporne čarape pošto se reakcija javnosti proširila za kratko vreme.
Ovaj najnoviji incident dolazi svega par nedelja od velikog skandala koji je u svetskoj javnosti izazvala kampanja za novu dečiju liniju garderobe, na kojoj je crni dečak koji nosi majicu s natpisom “najjkul majmun u džungli”.
Ta kampanja, koja se našla i na bilbordima širom sveta, izazvala je oštre reakcije i optužbe H&M-a za rasizam. među nekim kritikama su bile i pretnje da će doći do bojkotovanja tog brenda, a neke radnje H&M-a u Južnoj Africi su čak bile i polupane.