Digitalna kreativna agencija Drive, koja posluje u okviru I&F Grupe, realizovala je nedavno malu, kreativnu i veoma zanimljivu kampanju za concept store Gnezdo, koja je odjeknula društvenim mrežama.
Kako concept store Gnezdo okuplja brendove posvećene održivom poslovanju, etičkoj proizvodnji i očuvanju životne sredine, ne samo deklarativno, već i kroz način proizvodnje i same proizvode koje plasiraju, kreativni tim agencije Drive je prepoznao potencijal za kampanju na veoma neobičnom mestu – ispred samog concept stora. Cela priča je počela tako što se ispred ulaznih vrata Gnezda, u samom centru Beograda, nedavno ugnezdila jedna samonikla biljka, Erigeron canadensis (srp. Repušnjača), za koju bi mnogi rekli da je korov i u najboljem slučaju je ignorisali. Za agenciju i klijenta, ta biljka koja je uprkos svemu i svima izbila iz betona, prepoznata je kao simbol neuništive prirode koji poseduje dodatno značenje, poetiku i iskonsku lepotu.
“U kontekstu Beograda i vremena u kojem je zelenila sve manje, iako nam je sve više preko potrebno, osetili smo potrebu da učinimo nešto, makar simbolično, što će značiti nama samima, pa ako iko primeti i u tome prepozna iste stvari koje smo mi prepoznali, to je daleko više nego što smo uopšte i očekivali. Zato je prva stvar koju smo napravili ova simpatična bela ograda kojom smo biljku zaštitili, a zatim smo počeli i da je redovno zalivamo”, kaže Branislava Malić Ćosić, vlasnica i direktorka concept store Gnezdo.
Kako prolaznici i kupci nisu ostali ravnodušni prema ovom činu, agencija je, želeći da poruku podeli sa što širim auditorijumom, kreirala praktično minijaturni bilbord kao pozadinu na kojoj će se glavna zvezda, biljka čuvarkuća Gnezda još više istaći. “Dodali smo joj i hashtag poruku #PočniOdSvogDvorišta kako bismo isprovocirali dalju reakciju i eventualno pokrenuli niz sličnih akcija – ako ne kod drugih, onda da kuražimo nas same da se tom trasom sitnim koracima krećemo u pravom smeru”, kaže Zdravko Kevrešan, Associate Creative Director u agenciji Drive.
Cela ova mala, intimna akcija je doslovce planula na društvenim mrežama, a reakcije prevazilaze sva očekivanja. “Svesni smo da je ova akcija vrlo ograničenog uticaja, do te mere da nije čak ni borba sa nevidljivim vetrenjačama, niti smo mi nekakav David protiv Golijata; ali isto tako, verujemo da su velike promene inspirisane malim, emotivnim činovima pojedinaca, kao i da put od hiljadu kilometara počinje jednim korakom”, kaže Vladimir Ćosić, izvršni kreativni direktor u agenciji Drive.
Prema rečima agencije i klijenta, ovo je samo prva u nizu akcija koje možemo očekivati od ovog concept stora. “Mi nameravamo da nastavimo da se krećemo u tom pravcu, jer za nas, jedino takav biznis ima smisla. A i priroda to očekuje od nas”, zaključujeBranislava Malić Ćosić.