vesti

Strukovna udruženja tržišnih komunikacija složna u nameri zajedničkog delovanja na podizanju nivoa standarda struke

HURA, IAA, MAAM, SOZ i UEPS potpisali Pismo o namerama

Rovinj, 21. septembar 2018. – strukovna udruženja za tržišno komuniciranje iz regije potpisala su pismo namere kojem je cilj zajedničko delovanje na podizanju nivoa profesionalnih standarda struke i kvaliteta tržišnih uslova u kojima posluju njihove članice, a koje je temeljeno na dobroj praksi i u skladu s najvišim međunarodnim standardima.

Udruženja, agencije, oglašivači i drugi profesionalci koji deluju na tržištima regije susreću se sa sličnim izazovima, kako na nacionalnim tako i na međunarodnim projektima. Upravo zato ključna je regionalna saradnja koja će doprineti bržem i strukturiranijem razvoju tržišta.

Potpisnici pisma namere su strukovna udruženja za tržišno komuniciranje iz Hrvatske, Makedonije, Slovenije i Srbije, a to su redom: HURA (Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje), IAA Srbija (Međunarodno udruženje propagandista), MAAM(Makedonsko udruženje marketinških agencija), SOZ (Slovenska oglašivačka zbornica) i UEPS (Udruženje za tržišne komunikacije Srbije).

Pismom namere za zajedničku saradnju udruženja iz regije istakla su sledeće:

  1. Standardi poslovanja – razvoj i afirmacija visokih standarda poslovanja u svim zemljama regije posbno zbog činjenice da sve više klijenata ima regionalnu prisutnost i/ili projekte.
  2. Konkurentska praksa – zauzimanje za jednake standarde tržišnog nadmetanja temeljene na najboljim međunarodnim praksama.
  3. Etički standardi – razvoj, promocija i primena etičkih standarda u industriji na regionalnom nivou poštujući moguće kulturološke i sociološke razlike (imajući na umu da se komunikacija s lokalnih projekta često prenosi na internacionalne) i poštenje u radu.
  4. Regulacija i samoregulacija – rad na poboljšanju i ujednačavanju samoregulatornog okvira poslovanja čime se stvara zajednička platforma za delovanje te razmene smernica u pogledu pravnih, regulatornih i samoregulatornih pitanja te zaštite intelektualnog vlasništva.
  5. Saradnja – pružanje dodatne vrednosti članovima strukovnih udruženja, promocija postojećih manifestacija u organizaciji udruženja te razmena javnih dokumenata i smernica dobre prakse.
  6. Promocija – afirmacija temeljnih vrednosti komunikacijske industrije i zajedničke aktivnosti nacionalnih udruženja u njihovim okruženjima, rad na reputaciji industrije.

Pismo o namerama kojim su definisani opšti ciljevi regionalne suradnje, ujedno i prvo takve vrste na ovim prostorima, dogovoreno u avgustu na regionalnom skupu nacionalnih strukovnih udruženja u Ljubljani , predstavljeno je povodom otvaranja 11. Weekend Media Festivala koji se održava u Rovinju od 20. do 23. septembra.

Podelite tekst!