Marketing sadržaja (content marketing), marketing automatizacije i veštačka inteligencija preuzeli su primat. U 2018. godini oni će potpuno promeniti marketing kakav poznajemo, a angažovanje kupaca biće najveća inspiracija, piše sajt Digitalmarketingmagazine.
Moramo da priznamo da ovi trendovi nisu novina ni na stranom, a ni na našem tržištu. Ipak, trebalo bi da se podsetimo u kom pravcu ide online marketing.
1. Iskustvo klijenta
Iskustvo klijenta već umnogome oblikuje digitalni marketing. Suočavajući se sa velikom promenom narušavanja industrije, kompanije moraju da preispitaju svoje korisničko iskustvo kako bi ostalo atraktivno. Nove strategije za ciljanje kupaca: kraći sadržaj, ličniji i trenutni, a omiljeni su video i infografici. U 2018. godini akcenat će biti na pojedincu i na njegovom prostoru za delovanje.
2. Marketing sadržaja
Za marketare će sledeće godine najvažniji biti sadržaj. Na sadržaju se radi smišljeno – proračunava se učestalost objava sadržaja, bira se ugao iz kog se piše, a broj interakcija publike pažljivo se prati i analizira.
3. Masovna personalizacija
Masovni marketing je mrtav, živela masovna personalizacija! Cilj je jednostavan: sakupiti maksimum podataka o ponašanju klijenata, i uključiti u algoritam veštačke inteligencije i onda razvijati prilagođene i ciljane strategije. Koriste se podaci sa društvenih mreža, online kupovine i download mobilnih aplikacija.
4. Stopa optimizacije konverzija
– što znači povećati procenat korisnika (posetilaca) sajta u one posetioce koji kupuju. I to je jedna od marketinških strategija koje će se veoma ceniti u 2018. godini. Stopa optimizacije konverzija je blisko povezana sa optimizacijom sajtova i sadržaja za pretraživače i može da bude višestruko značajna: bolja pozicija pri organskoj pretrazi i bolja konverzija.
5. Marketing sa više uređaja
Računari, laptopovi, pametni telefoni, tableti… Koristimo sve moguće uređaje kada pretražujemo informacije. Mnogo kupaca i dalje koristi desktop računare i lapotove, ali pretraživanje informacija preko mobilnih uređaja je u porastu. Kompanije se sada suočavaju sa novim izazovom: analiziranje (u realnom vremenu) demografskih podataka i proučavanje ponašanja kako bi se optimizovalo iskustvo korisnika prema mestu, vremenu i uređaju.
6. Marketing koji (pametno) koristi podatke
Podaci su srce marketinga. Da bi se ispravno koristili, marketari bi trebalo da znaju da iz njih izvuku oštru analizu. Povezani objekti, sve više integrisani u naš svakodnevni život, prikupljaju sve više i više podataka. Biće 6 milijardi povezanih objekata na tržištu i 30 u svakom domu do 2025. godine. Gartner i Forester prognoziraju inteligentne objekte, sposobne da budu u interakciji sa klijentima, i koji će moći da predvide njihove potrebe.
7. Korporativno blogovanje
Korporativno blogovanje obećava mnoge benefite: optimizovanu organsku posetu, stvaranje zajednice (posetilaca), konstruktivni dijalog sa posetiocima, klijente… Na taj način stvara se nov odnos sa publikom. Podaci pokazuju da 70 odsto klijenata nauči nešto o kompaniji preko sadržaja (na korporativnom blogu).
8. Automatizacija marketinga sadržaja
Jednom kad je sadržaj kreiran, ostaje „samo“ da dođe do prave publike, u pravo vreme. Da bi dobili pravo vreme, efikasnost i učestalost sadržaja koje predstavljaju publici, kompanije sve više i više koriste automatizovane alate da bi promovisali sadržaj kroz različite kanale komunikacije (društvene mreže, njuzletere, imejl kampanje, pa i korporativni blog).
9. „Društvena prodaja“
Čak 75 odsto B2B klijenata koriste društvene mreže kada odlučuju da kupuju. „Društvena prodaja“ novi je B2B pristup koji počiva na slušanju i razmeni najboljih praksi. Sa 450 miliona korisnika, LinkedIn je i dalje broj 1 društvena mreža za poslovno umrežavanje i takođe prirorite za „društvene prodavce“. „LinkedIn Sales Navigator“ je integrisano rešenje koji pomaže prodavcima.
10. Četbotovi
Četbotovi su savršen primer kako automatizacija marketinga utiče na biznise u 2018. godini. Ovi virtuelni asistenti kojima upravlja veštačka inteligencija mogu da daju klijentima odgovore u realnom vremenu. Najveći izazov jeste da ponude korisničko iskustvo koje će biti bolje od regularnog servisa za klijente, koristeći podatke klijenata. Veštačka inteligencija je već zamenjena „veštačkom empatijom“. Četbotovi će uskoro biti u simbiozi sa očekivanjima kupaca i automatizovaće zadatke, tako da ljudskim bićima omoguće da se fokusiraju na to da poslovanjima sa klijentima dodaju vrednost.
Izvor: BIZLife/
Foto: Pixabay
Piše: N.V.