vesti

UEPS-ova anketa: Struka nije zadovoljna načinom na koji se sprovode pitch-evi

Udruženje za tržišne komunikacije nedavno je sprovelo anketu u agencijama na temu (ne)zadovoljstva pich-evima na kojima učestvuju, a s ciljem da se, pored dijagnostikovanja stanja, utiče na sve učesnike i na poboljšanje statusa agencija u ovim procesima.

Dobijeni rezultati uglavnom su potvrdili neformalna mišljenja i stavove struke. Poboljšanja u procesu sprovođenja i realizacije ove važne oblasti delovanja, kako agencija, tako i oglašivača, je veliki izazov koji bi sigurno doneo benefite obema stranama. To će svakako biti jedna od sledećih tema kojima će se baviti i najstarije nacionalno strukovno udruženje.

Na osnovu ankete sprovedene od strane UEPS-a o kvalitetu prakse sprovođenja pitch-eva, dobili smo sledeće podatke:

Od ukupnog broja prispelih odgovora, praksu pitch-eva u poslednjih godinu dana, u poređenju s ranijim periodom:

• 20% učesnika smatra boljom
• 50% učesnika smatra istom
• 30% učesnika smatra lošijom

Zadovoljstvo praksom sprovođenja pitch-eva u poslednjih godinu dana iskazano je na sledeći način:

• 15% učesnika je zadovoljno
• 85% učesnika nije zadovoljno

Kao razlozi nezadovoljstva navedeni su sledeći momenti koji su od ukupno prispelih odgovora distribuirani u sledećim procentima:
a) kratki i često neprecizni rokovi 55%
b) nejasni brifovi 45%
c) unapred dogovoreni tenderi i pobednici 40%
d) preovlađujući uticaj cene umesto kvaliteta u izboru 40%
e) nelojalna konkurencija (damping cene i firme/ćerke) 35%
f) nedostatak evaluacije pitch-a i feedback-a za učesnike 30%
g) veliki broj agencija koje se pozivaju 25%
h) netransparentost i dužina procesa 20%
i) nepostojanje nadoknade za učesnike 20%
j) uzimanje ideja sa pitch-a bez nadoknade 20%