vesti

Zaključen UEPS-ov konkurs za 2020.godinu: pretvaranje krize u prilike

U godini koju je obeležila korona sa svim ograničenjima koja je nametnula u privatnom i poslovnom životu, kreativnost, ne samo da nije nestala, već je dobila nove forme kroz koje se iskazivala. Najbolja potvrda su radovi prispeli na UEPS-ov tradicionalni konkurs kroz koje se vidi obilje najrazličitijih formi kroz koje je srpska advertajzing industrija odgovorila na izaove nametnute krizom. To je posebno vidljivo u kategoriji CCC (Covid Creativity Community) koja je ove godine ustanovljena sa idejom da objedini projekte koji su kreativni odgovor na krizu.

S obzirom na otežane okolnosti u kojima funkcioniše cela zemlja, UEPS je uvažio sugestije predlagača da se rok za prijem radova produži, te je sa sedmog pomeren na jedanaesti decembar.

Ako prijavljene radove posmatramo kao refleksiju ukupne godišnje produkcije, moglo bi se reći da je srpska advertajzing scena i ove godine, uprkos ograničenjima, bila vrlo dinamična i kreativna.

Integrisane kampanje i u godini nezapamćene krize godinama ukazuju na stabilan trend kompanija i brendova koji sistemski pristupaju komunikaciji sa tržištem koristeći miks raspoloživih komunikacionih alata i ulažu značajna sredstva u integrisane marketing komunikacije. Ove godine, među klijentima koji preferiraju usaglašavanje komunikacije sa zainteresovanim javnostima koristeći različite komunikacione kanale su najzastupljeniji proizvođači hrane i pića i telekomunikacionih usluga. Integrisane kampanje iz oblasti kulture su takođe u samom vrhu.

U kategoriji TV spota unazad par godina kontinuirano raste broj prijavljenih radova, a ove godine u ovoj kategoriji prijavljen je veliki broj izuzetnih radova, kao i u kategoriji radio spota koji je vrlo prisutan u životima i oglašivača i korisnika

Ohrabrujuća je činjenica, već treću godinu zaredom veliki broj radova u kategoriji Kreiranje robne marke odnosno identiteta koja je poslednjih godina bila u stagnaciji, što ukazuje na pozitivna proizvodno-tržišna dešavanja.

U kategoriji društveno odgovornih kampanja je takođe prrispeo značajan broj radova što svedoči o naporima da se i u najtežim okolnostima ne zaboravljaju bazične vrednosti.

Kategorija Art&Craft, uvedena pre tri godine, beležili takođe zanačajan broj prijavljenih radova. Ovom kategorijom Udruženje je želelo da istakne, kako stvaralačko-umetničku komponentu, tako i pojedinca koji je u osnovi kreativnih rešenja.

Najveći broj predlagača je očekivano iz redova marketinških agencija, ali ih ima i iz medija i oglašivača, što sve ukazuje na velika iskušenja pred koja će biti stavljen ovogodišnji žiri. I ove godine značajan je broj onih koje prvi put apliciraju za godišnju UEPS-ovu nagradu.

Žiri koji uskoro kreće sa radom, izvesno neće imati nimalo lak zadatak.