Katarzyna Malczewska-Blaszczuk, marketing menadžerka Heineken Srbija
Heineken Srbija je na ovogodišnjem Effie Awards bio jedini finalista u kategoriji „Alkoholna pića i napici“. Kampanje „Zaječarsko. Sa zadovoljstvom.“ i „Crno je Zaječarsko“ ušle su u najuži izbor za prestižnu nagradu, a projekat „Crno je Zaječarsko“ je osvojio i bronzano priznanje.
Na temu ove nagrade, tržišta komunikacija, odnosa sa agencijom Ovation BBDO i planova za dalji razvoj Heineken Srbija portfolija, sagovornica nam je Katarzyna Malczewska-Blaszczuk, marketing menadžerka ove kompanije.
Ove godine, projekti Heineken Srbija „Zaječarsko. Sa zadovoljstvom.“ i „Crno je Zaječarsko“ bili su jedini finalisti u Effie kategoriji “Alkoholna pića I napici”. Kako ste to uradili?
Jako smo zadovoljni što je naš rad prepoznat, a rezultati priznati. Koji je naš pristup?
Zajedno sa agencijom, proces razvoja komunikacije tretiramo na disciplinovan način, počevši od toga zašto nešto radimo i šta nam je cilj, koji su potrošački insajti i koje su ključne poruke koje želimo da isporučimo. Tek nakon toga dođe onaj najvažniji deo – kreativnost u službi gorepomenutih stvari.
Kreativnost je istovremeno najznačajnija i najteža stvar koju treba ispuniti da bi brend poruka bila preneta na pravi način, ne samo u smislu poštovanja potrošača, nego i samih komunikacionih kanala koje koristimo.
Kako vidite tržište komunikacije u Srbiji, posebno u kategoriji piva, u kojoj je Heineken Srbija lider?
Najlakši način da razumemo tržište komunikacije pivskih brendova u Srbiji je da pitamo direktne korisnike – konzumente piva – šta oni misle o tome što vide? Nažalost, potrošači mahom vide međusobnu istovetnost u komunikaciji, što se dalje prenosi na percepciju cele kategorije kao generičke. Ail ovo je za nas odlična šansa da ponudimo novu, originalnu, autentičnu i svežu priču o pivu.
Recite nam više o svojoj viziji daljeg razvoja portfolija i komunikacije Heineken Srbija?
Komunikaciona vizija Heineken Srbija će u najvećoj meri pratiti lokalne insajte relevantne za svaki brend pojedinačno, saznanja koja imamo na lokalnim tržištima, kao i razvoj kanala komunikacije. Najbolje ideje dođu iz uvida u ponašanje samih potrošača i tržišta.
To smatram pobedničkom formulom koja važi za mnoge industrije u digitalnoj eri.