Intervjui

ISKRENO – ZASLUZILI SMO GA!

Razgovor s povodom: Svetlana Marković, Client Service Director Idea Plus Communications

Razgovarala: Stana Šehalić

U kategoriji Novi lokalni proizvodi i usluge, agencija Idea Plus Communications osvojila je srebro za kampanju Kafa nove generacije (Grand Black ‘n’ Easy), klijent Grand Prom. Povodom osvojene EFFIE nagrade, prestižnog priznanja koje se dodeljuje kampanjama za ostvareni tržišni efekat, egzaktno merljiv rezultat, razgovarali smo sa Svetlanom Marković,  razgovarali smo sa Svetlanom Marković, Client Service Director Idea Plus Communications. Svetlana već dve decenije radi i stvara u marketinškoj industriji, aktivno učestvuje u radu Upravnog odbora UEPS-a i sa zavidnom količinom energije nosi se sa izazovima savremenih tržišnih komunikacija.

U kategoriji Novi lokalni proizvodi i usluge, agencija Idea Plus Communications osvojila je srebro za kampanju Kafa nove generacije (Grand Black ‘n’ Easy), klijent Grand Prom. Molim vas da kratko prokometarišemo ovo vredno priznanje koje ste dobili?

EFFIE priznanje je jedno od najprestižnijih priznanja u oblasti oglašavanja. Naš posao je ‘primenjena kreativnost’. Kreativnost koja mora da donese rezultate. EFFIE nagrada je upravo zato jedinstvena i važna jer nagrađuje ‘kampanje koje rade’. Srebrni EFFIE koji smo osvojlili u kategoriji novih proizvoda nam mnogo znači. Ova nagrada pokazala  je da su naša posvećenost, razumevanje potreba potrošača i znanje koje imamo, jedini put kojim treba ići.

Effie je, prvi put u Srbiji. Novine su uvek izazov. Kako ste se i s kakvim očekivanjima, pripremali za ovaj konkurs?

Iskreno – očekivali smo da dobijemo EFFIE. U ovaj projekat je uložena velika poslovna hrabrost našeg klijenta Grand kafe, vera i upornost – i velika posvećenost i trud agencije Idea Plus Communications. To je moralo da pokaže rezultate.

Da spomenemo kreativni tim koji je realizovao nagrađenu kampanju?

Cela agencija je je imala udela u ovoj kampanji. ‘Kafeni tim’ konkretnim radom na projektu, a ostali bezrezervnom podrškom. Black’n’Easy je nase ‘ čedo‘, pazili smo ga i mazili, pratili prve korake, učili ga da hrabro krene u svet. Sada raste pod brižnim okom roditelja…važno je da ima dobre ocene.

Koliko se razlikuju propozicije ovog konkursa u odnosu na ostale na kojima ste učestvovali?

Grand Black’n’Easy je osvojio niz nagrada na advertising festivalima. Od strane stručnog žirija UEPS-a ocenjena kao jedna od najboljih i dobila čak 7 priznanja u različitim kategorijama.

Propozicije EFFI-a su dosta složenije i mogu reći – aplikabilnije za posao kojim se bavimo. Naš zadatak je da stvorimo kampanje koje rade – a Effie upravo sagledava taj aspekt. 

Effie vrlo egzaktno meri upravo ono što možda najviše nedostaje u tržišnim komunikacijama Srbije. Otuda je specifična težina priznanja i za agenciju i za klijenta velika jer je potvrda da je kampanja dala kvalitetne tržišne rezultate. Da li je efikasnost kampanja koje kreirate koncept vaše agencije?

Efikasnost je najvažnija. Ona je cilj svakog oglašavanja. Dobra kampanja mora imati prvenstveno DOBRU IDEJU, ideju koju ce ciljna grupa prepoznati I voleti. Treba pratiti potrošaca u korak, šta misli, šta zeli, gde hoće da stane – a gde bi poleteo. I onda ste tu – pored njega. Postajete deo njegovog sveta I gradite emotivni odnos.  I to je to!  Nije lako – ali se za tu emociju između potrosaca I brenda treba boriti. Jer ta ljubav predstavlja efikasnost.

Saradnja Idea Plus Communications i Atlantic grupe traje godinama. Sinergija kvalitetnog proizvoda i isto takvog marketinškog pristupa, sudeći po priznanjima koje osvajate, daje odlične rezultate. Šta su bili najveći izazovi koje ste morali da savladate  tokom zajedničkog rada i šta su planovi u narednom periodu?

Saradnja sa Atlantic grupom se prvenstveno zasniva na prijateljskom, otvorenom i partnerskom odnosu. Iz dobre energije se stvaraju i dobre ideje. Zajedno preskačemo prepreke i zajedno se radujemo uspesima. Mi smo tim. Izazova ima puno. Manje loših, a puno više dobrih. Ali kada im pridđte hrabro i sa osmehom – sve je dalje lako. Atlantic tim koji radi na kafenim brendovima u celom regionu je zaista inspirativna I profesionalna ekipa.

Sudeći po informacijama koje smo razmenili na koktelu prilikom uručenja nagrada, od agencije Idea Plus Coomunications i vašeg klijenta čekaju nas novi projekti. Koliko možete da nam kažete o njima?

U narednom periodu biće puno novih i dobrih stvari. Za sada je ‘undercover work in progress’. Spremite šoljice za kafu I festivalske nagrade – dolazimo!