Osvojili ste, na konkursu UEPS-a za 2017. zajedno sa Propulsion fondom, Zlatno priznanje za projekat Šampioni svaki dan, klijent Apatinska pivara u kategoriji društveno odgovornih kampanja. Da li ste vi i vaš klijent zadovoljni priznanjem, s obzirom da je na konkurs prispelo veoma mnogo radova i da je konkurencija bila oštra?
Zadovoljni smo priznanjem zato što je ono još jedna potvrda da smo ovom kampanjom bacili svetlo na problem koji je mnogo više među nama no što svi mislimo. Svaka deseta osoba u Srbiji ima neki vid invaliditeta. I zato ova kampanja ima izuzetan značaj. Zato što menja emocije i ponašanje prema ljudima o kojima ne mislimo, a koji svakodnevno dokazuju da su šampioni.
Paraolimpijci su samo deo osoba sa invaliditetom kojima je potrebna naša pomoć. Dosadašnja kampanja je samo deo koji smo uradili u odnosu na ono što je pred nama.
Na konkursu UEPS-a 2016 za istog klijenta osvojili ste bronzu u kategoriji PR-a. Koliko je kontinuirana poslovna komunikacija između agencije i klijenta važna?
Možda i ključna. Nekada je potreban samo trenutak da se agencija i klijent prepoznaju, ali je ipak potrebno vreme da se upoznaju. Da steknu to tako neophodno poverenje i onda nastaju prave stvari.
Poseban je osećaj kada možete da se pohvalite da ste rasli zajedno sa brendom, da je kod vas od nastanka logoa do čuvanja pozicije lidera na tržištu.
SVA je agencija koja se pre svega ponosi kontinuiranom saradnjom sa klijentima. Mnogi od njih su sa nama preko 10 godina, što je na žalost, na tržištu Srbije postala prava retkost.
U čemu je suštinska vrednost društveno odgovornih kampanja?
U tome da se pogledamo u ogledalo i kažemo da ništa nismo uradili.
Da u 21. veku ljudi sa invaliditetom u našoj zemlji ne mogu da se kreću i dođu do institucija.
U promeni svesti. I promeni ponašanja.
Da predstavimo ukratko vašu agenciju?
Neću vam ispričati priču koju bi vam rekao moj direktor ili account sektor…
SVA je full service agencija koja stvari radi drugačije. Ni mali ni veliki, imamo tu mogućnost da klijentima pružimo mnogo i kada nisu veliki, da im ponudimo rešenje koje će skrenuti pažnju u moru reklamnih poruka, koje će izazvati reakciju i bez medijskog budžeta (više o tome na sva.rs).
S druge strane mi smo agencija u kojoj se neguju odnosi među ljudima, u kojoj se smejemo i posvađamo kao velika familija i onda udahnemo i jači krenemo dalje. Ja iskreno mislim da je to naša najveća snaga. To i preko 20 godina iskustva na nestandardnom tržištu komunikacija kod nas ☺.
Kad sagledavate svoje aktivnosti, i podvlačite crte, šta je ono čime ste potpuno zadovoljni, a na čemu želite da se kao agencija dodatno usavršavate?
Sve što znamo promenom kanala komunkicaije, i navika ciljnih grupa podložno je promeni, na dnevnom nivou. Zadovoljni smo kako se mi u tim promenama snalazimo, koliko ih prepoznajemo i okrećemo u korist naših klijenata.
Usavršavanje. Svakoga dana u svakom pogledu ☺.
Jedan mali pogled na domaću scenu tržišnih komunikaciija. Šta su nam potencijali, a šta je ono što kolektivno treba da unapređujemo?
Početak je godine, pa ću krenuti od pozitivnog… Naš najveći potencijal je kreativnost. To što smo naučili da radimo sa minimalnim budžetima, sve kraćim rokovima i da i tako napravimo smart rešenja i odlične kampanje. Ako nas sve ovo ne ubije, postoji opravdana sumnja da će nas ojačati.
Što se tiče scene tržišnih komunikacija ona je takva da se na njoj svi pravimo da nam uručuju Oskara, a možda nam reflektor padne na glavu. Većina igrača pristaje da igra i bez reflektora i to nas godinama dovodi do toga da neke scene ne želimo da gledamo ni sami.
Poslovna godina ulazi u radnu kolotečinu. Mnogi planovi su pretpostavljam počeli da se realizuju. Šta će biti okosnica vaših aktivnosti ove godine?
Da osvojimo nekoliko regionalnih pičeva. Udvostručimo plate. Osvojimo priznanja…
Ili da prevedemo na Beograd danas, da ostanemo normalni, da pružimo više klijentima i sebi, sačuvamo ovaj osećaj u stomaku kada se nađemo iznad praznog papira…
SVA danas? Kako biste opisali vašu agenciju u kratkoj reklamnoj poruci?
Such Valuable Assistance (dobre reklamne poruke traju godinama).