Intervjui

RAZGOVOR S POVODOM: JASMINA BOROVIĆ, CLIENT SERVICE DIREKTOR I JELENA BRAJOVIĆ, DEPUTY MANAGING DIRECTOR GREY WORLDWIDE BEOGRAD

Razgovarala: Stana Šehalić

Znamo kako se prave veliki brendovi

Ako je suditi po dobijenim priznanjima na ovogodišnjem UEPS-ovom konkursu, 2016. godina je bila vrlo uspešna za Vašu agenciju. Slažete li se? Kako biste Vi rezimirali proteklu godinu ?

Jasmina Borović: Ne možemo a da ne budemo vrlo zadovoljni ogromnim uspehom: od radova koje smo prijavili, 90% je dobilo priznanje. Sa druge strane, neki od najvećih uspeha naših klijenata nisu mogli biti prijavljeni prosto zato što ne postoji kategorija u koju bi se uklopili. Neke od stvari koje radimo u digitalu za naše klijente daju spektakularne poslovne rezultate ali ih je prosto nemoguće objasniti u dva minuta.

Jelena Brajović: Protekla godina je bila uspešna. Nalazimo se u fazi transformacije agencije prema novim servisima. To je privuklo neke nove klijente, i nove projekte koji se baziraju na digitalnim kanalima komunikacije. Ponosni smo što smo od međunarodnih klijenata dobili nekoliko projekata na regionalnom nivou koje se osmišljavaju, razvijaju i vode iz Beograda. I za to smo direktno pozivani od strane najvećih kompanija u svojim kategorijama, koje su primetile šta konzistentno uspevamo da uradimo za naše klijente nekoliko godina unazad.

Među nagradama koje ste osvojili, posebno je zanimljiva Hungry Fan aplikacija za devet tržišta  koju ste radili za klijenta Mars Masterfoods. Ovim projektom ste osvojili srebrno priznanje za promociju srpske propagandne prakse u inostranstvu.  Koliko su, po Vašem mišljenju, domaće  agencije konkurentne  na  ino tržištu, pogotovo u kontekstu naše poslovične spremnosti da prema sopstvenim postignućima budemo previše kritični?    

Jelena Brajović: Bez obzira na to što se svi žale da je sudbina malih tržišta uglavnom predodređena skromnijim budžetima u odnosu na svetske standarde, kreativnost može da nadomesti taj nedostatak i da postavi naše kampanje rame uz rame sa velikim svetskim igračima. Digitalni kanali komunikacije su u potpunosti promenili pravila igre na tržištu otvarajući mogućnosti za lakše i jednostavnije plasiranje ideja na inostrana tržišta. To nam daje priliku da se pokažemo i dokažemo na velikoj sceni. Najbolji primer je naša Snickers Hungry Fans aplikacija za devet tržišta. „Gladni navijači“ su se prepoznali u ovoj kampanji i sa dosta imaginativnosti doprineli da ova aplikacija doživi uspeh, ne samo u Srbiji, već i u Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Litvaniji, Letoniji, Estoniji i Izraelu. Slobodno možemo da kažemo da je ovaj projekat stavio Srbiju na kartu svetski relevantnih zemalja za digitalni marketing.

Kreiranje nove robne marke je uvek veliki izazov. Vi ste je radili za Milky Juice, klijent  Nectar, za šta ste dobili zlatno priznanje, kao i bronzu za ambalažu i industrijski dizajn. Možete li nam nešto više reći o ovom projektu i saradnji sa klijentom?

Jasmina Borović: Na našem tržištu agencije retko imaju priliku da lansiraju čitavu kategoriju. Zahvaljujući kompaniji Nectar koja pored toga što je lider na tržištu u kategoriji voćnih napitaka predstavlja i lidera u inovacijama pružila nam se ta jedinstvena prilika da lansiramo novu kategoriju. Ovaj zadatak je istovremeno predstavljao  veliko zadovoljstvo ali i veliki izazov. Ako znamo da je stopa uspešnog lansiranja  novih proizvoda na razvijenim tržištima (na primer, u Americi) manja od 3% jasno je kolika je odgovornost bila na nama.

Kod ovakvih projekata posebno je bitna komunikacija između klijenta i agencije, a Nectar se pokazao kao savršen partner koji je bio spreman da izađe iz okvira uobičajenog. Trebalo je jednom kampanjom predstaviti novi proizvod i objasniti ljudima da je kombinacija mleka i soka odličan spoj. Stvorili smo lik Draginje, leteće krave koja jede voće i donosi Milky Juice – Savršenu kombinaciju mleka i soka. I klijent je delio naš entuzijazam povodom Draginje i tada smo znali da „imamo hit“. Od samog proizvoda, preko ideje, pa sve do dizajna, ambalaže i komunikacije, ovaj projekat je dobijao pohvale od potrošača i stručne javnosti. Uvek je zadovoljstvo raditi na ovakvim projektima i sa klijentima kao što je Nectar.

Šta je po vama najvrednije što ste uradili – ako se uopšte može izdvojiti jedan projekat?

Jasmina Borović: Stvarno je teško izdvojiti jedan projekat. Možda baš Milky Juice, prosto zbog toga što u našem poslu skoro svakodnevno dobijamo zadatak da se borimo unutar kategorije; a verovatno samo jednom u životu da razvijemo čitavu novu kategoriju. Od meteorskog uspeha Zaječarskog piva, preko Eurobank Štedljivog kredita, pa do Imlekovih brendova, dokazali smo da znamo kako se prave veliki brendovi; izuzetan uspeh Milky Juicea na tržištu nekako dođe kao da smo posle fakulteta bili na poslediplomskim studijama – i položili sa visokom ocenom.

Planovi za ovu godinu?

Jelena Brajović:: Nastavljamo uspešnu strategiju iz 2016. Digital i kreativa su u velikoj ljubavi u našoj agenciji, polu se šalimo kada kažemo da planiramo da se nastavi trend u kome nas međunarodni klijenti direktno pozivaju za lepe i zahtevne projekte i da što manje učestvujemo na pitchevima.

Grey je i ove godine delegirao člana žirija koji je ocenjivao prispele radove. Kakvi su utisci o ukupnoj produkciji i samom žiriranju?

Jasmina Borović: Uvedene su novine definisanjem kriterijuma za dobijanje nagrada,  čime je izbegnuto nagrađivanje radova pukim prijavljivanjem u kategorijama u kojima nije bilo konkurencije. Time su nagrade koje su dodeljene dobile na značaju i težini. To je najbolji put da i same nagrade, kao i udruženje zadrže kredibilitet.
UEPS kao najstarije strukovno udruženje koje 56 godina objedinjava agencije, medije i oglašivače godišnjim nagradama nastoji da verifikuje, istakne i afirmiše najbolja postignuća, u cilju podizanja ugleda struke. Molim vas za utiske sa ovogodišnje dodele nagrada. Vaša ocena inovacija u Udruženju?

Jelena Brajović: Sve čestitke za organizaciju ovogodišnje dodele nagrada UEPS-u. Sama dodela nagrada je bila rezultat puta transformacije koje je udruženja započelo prošle godine. Izuzetna produkcija i kvalitetan program su nam utisci sa te večeri. Posle takvih događaja, obično bude nezadovoljnih iz raznih razloga; ove godine, u onom druženju po završetku događaja, a i nekoliko dana kasnije, svi su imali samo reči hvale. Unapred se radujemo sledećoj godini!