Intervjui

Razgovor s povodom: Marko Pešić, Client Service direktor Ovation BBDO

Razgovarala:
Stana Šehalić


NAGRADA KAO REZULTAT, A NE KAO CILJ

O nagradama Udruženja za tržišne komunikacije Srbije, pristupu koji kao agencija imaju i vrednostima sa kojima izlaze na tržište, razgovarali smo sa Client Service direktorom OvationBBDO, Markom Pešićem.

Završili ste godinu serijom priznanja UEPS-a. Šta za vas znače ona, a šta UEPS kao najstarije strukovno udruženje u zemlji?

Nagrade koje dobijamo za nas su signal da smo na dobrom putu, a da je posao urađen kvalitetno. Kada dolaze od najstarijeg nacionalnog strukovnog udruženja, one nam dodatno prijaju. Značaj postojanja UEPS-a, međutim, može i treba da bude veći od činjenice da ima istoriju dužu od pola veka i nadam se da ćemo u budućnosti zajedno uspeti da ga još povećamo.

Ako nagrade smatrate signalom kvalitetno obavljenog posla, šta je za OvationBBDO mera ukupne uspešnosti?

Svoj uspeh merimo uspehom naših klijenata, ali i svakog pojedinca u našoj agenciji – ne samo na poslovnom, već i na planu lične ostvarenosti i postignuća. Imam privilegiju da radim sa svestranim ljudima koji se van agencije bave različitim aktivnostima. Te aktivnosti im daju dodatne kvalitete koje oni unose u proces agencijskog rada. U OvationBBDO uvek polazimo od ljudi i pojedinačnih talenata – što je svaki od njih uspešniji u stvarima kojima se bavi van agencije, to je veći potencijal uspeha i same agencije.

Da li su digital nagrade proizvod vaše posebne pažnje prema digitalnim kanalima ili želje da stavite naglasak na integrisane kampanje? Koje još projekte izdvajate kao posebno uspešne?

Činjenica da drugu godinu zaredom dobijamo UEPS-ovo zlatno priznanje za digital kampanju (sa klijentom Chipsy – skip ads) govori o tome koliko pažnje posvećujemo ovom segmentu. Ipak, ono čemu još više posvećujemo pažnju jeste prirodna integracija ovog segmenta u postojeći sistem agencije. Najbolji dokaz kako su granice između online i konvencionalnih kampanja izbrisane, te da inovativnost mora biti zajednički imenitelj svih komunikacionih kanala, predstavlja kampanja koju je naša agencija uradila za UniCredit banku. Upravo u slučaju “Apple u UniCredit banci” vodili smo se time šta sam proizvod i usluga banke predstavljaju, a onda bazirali ideju i kanal komunikacije skladno ciljnoj grupi.

Kada je UEPS festival u pitanju, ponosni smo i na ostale nagrade: Srebrno priznanje za promociju na mestu prodaje sa klijentom Aquafresh, Bronzano priznanje za TV spot SBB Solutions Biz Smart paketi, Bronzano priznanje za brand PR kampanju “Apple u UniCredit banci”, Bronzano priznanje za “event” projekat – korporativni događaj Delta City rođendan.

Raznolikost samih nagrada i kategorija u kojima su osvojene govori o tome da smo u stanju da različitim klijentima iz različitih industrija nudimo tailor made resenja. Potonji uspeh je svakako najkredibilniji znak kvalitetno urađenog posla.

S obzirom da ste u izuzetno jakoj konkurenciji osvojili Zlatno priznanje za integrisanu kampanju u sektoru finansijskih usluga, ali i bronzano za brend PR kampanju “iPhone u UniCredit banci” (ranije nagrađenu na regionalnom Weekend Media Festivalu u Rovinju), koliko smatrate finansijski sektor zahtevnim?

Finansijski sektor jeste veoma izazovan i zahtevan zbog svih svojih specifičnosti i ograničenja. Komunikacija i rad banaka je konstantno pod lupom, te je zbog toga bilo kakva nestandardna aktivnost veliki iskorak. Ideje koje su nam svima donele željene, ali i rezultate iznad očekivanih, realizovali smo uz inicijativu, požrtvovanost i podršku klijenta. Sreća prati hrabre.

Koje su specifičnosti OvationBBDO s kojima se pozicionirate na domaćoj sceni i u kom poslovnom smeru ćete se kretati u 2016?

Pred klijente izlazimo kao integrisana agencija, uvek sa željom da i njih same uključimo u kreativni proces, time izbegnemo autističan pristup poslu i povećamo međusobno razumevanje. Praksa je pokazala da ovaj pristup daje dugoročno dobre rezultate.

Unutar agencije negujemo kulturu zasnovanu na stavu da su svi naši ljudi slobodni, kreativni i odgovorni prvo prema sebi, zatim prema svojim kolegama i naposletku prema klijentima koji su ih izabrali. U OvationBBDO smo duboko uvereni da je najbolji put do međusobnog poštovanja – onaj koji počinje od samopoštovanja.