Intervjui

Razgovor sa Voljenom Daničić, Innovate & New Media menadžerkom u Direct Media

Razgovarala:
Stana Šehalić

Imamo kapacitet za inovativnost – hrabrosti nedostaje

Na UEPS-ovom tradicionalnom konkursu u kategoriji Priznanje za promotivnu (integrisanu) kampanju u oblasti komunikacionih proizvoda, usluga i medija,  Direkt Media je dobila Zlatno priznanje za projekat Telenor Banka vodič, koji ste radili za istoimenog klijenta. Ova kampanja nagrađena je i na   na festivalu SEMPL u Portorožu, regionalnom nagradom “Zlatni sempler” 2015, kao i na „Kaktusu“. Kao vođa projekta, recite nam nešto više o tome kako je došlo do saradnje koja je rezultirala originalnim rešenjem čiji je kvalitet verifikovan osvojenim priznanjima?
Inovacija je jedna od reči koje se najčešće koriste u modernim marketinškim komunikacijama. Svi teže ka tome da je primene u svojim kampanjama, ali malobrojni to i čine, iako ideja sa strane agencija sa ovih prostora, sigurna sam, ima dovoljno. Kao jednu od naših prednosti vidim to što imamo klijente koji pre svega znaju domete modernih tehnologija, njihov uticaj u komuikaciji sa korisnicima i samim tim su vrlo spremni da „inovativno“ ne ostane deklarativno. Kada smo Telenor banci ponudili ideju za lansiranje njihovog online bankarskog servisa, znali smo da je nudimo klijentu koji ima jasnu viziju svojih tržišnih komunikacija, a ona jeste moderna, drugačija i krajnje invoativna. Naša vizija kampanje i same medijske strategije se poklopila sa razmišljanjima klijenta i zajedno smo kreirali projekat koji je u svojoj oblasti postavio nove standarde na tržištu.
Šta smatrate najinovativnijom odlikom projekta Telenor Bankar? Imamo li kao tržište kapaciteta da budemo inovativni?

Telenor bankar je projekat koji nam na izvestan način govori o tome kako će budućnost izgledati. Virtuelni bankar koji se pojavljuje u pravom prostoru ispred vas, doduše na ekranu mobilnog telefona, je nov način komunikacije korisnika sa digitalnim svetom. Kada govorimo o inovativnosti projekta, ona se svakako ogleda u uklapanju više tehnologija i pristupa u jednu novu celinu. Na mobilnoj aplikaciji Telenor bankara je više meseci radio tim od nekolio desetina ljudi. 3D skeniranje, face tracking, motion tracking, inverse kinematics rig, real-time rendering i augmented reality su tehnologije koje su korišćene kako bi se Telenor bankaru dalo ljudsko obličije i on oživeo ispred vas na mobilnom telefonu. Ono što je takođe bilo inovativno je i pristup promociji aplikacije, gde je po prvi put u regionu jedna virtuelna osoba gostovala u televiziskoj emisiji.

Kao tržište mi svakako imamo kapacitet da budemo inovativni. Imamo sjajne ljude koji su strastveni i posvećeni svom poslu, ali ono što nam nedostaje je više hrabrosti da se upustimo u inovacije, možda najviše da se za njih interesujemo. Ovde se najčešće ide utabanim stazama i puno rešenja se kopira od već viđenih. No, nove tehnologije nam pružaju izazov da inoviramo, a mi se tog izazova rado prihvatamo.
Šta je suština Science + Art principa koji Direct Media neguje?

Kombinacija Science i Art dimenzija – matematičke preciznosti učinka naših kampanja i kreativnog pristupa nam omogućava da budemo inovativni, sa jakom podrškom koja proizilazi iz detaljnih istraživanja ciljnih grupa, alata koje koristimo, iskustva koje naši ljudi poseduju i poznavanja tržišta. Era „personalizacije“ zahteva jedinstven pristup ciljnoj grupi. Nove tehnologije omogućavaju brendovima dvosmernu komunikaciju sa njihovim potrošačima, mi smo spremni da odgovorimo na zahteve tržišta u potpunosti. Direct Media Creative koristi svu snagu najvećeg medijskog sistema i kreira koncepte koji će pomeriti granice klasičnog pristupa medijskoj strategiji.
Da se osvrnemo i na Direct Media Akademiju, interni edukativni program koji na jednom mestu okuplja sve zaposlene iz regionalne mreže. Da li je to vaš način da ostanete u toku sa novim trendovima?

Profesionalni razvoj naših ljudi pažljivo je osmišljen kroz interni razvojni program našeg regionalnog edukativnog centra – Direct Media Akademija koja je prošle godine održana po šesti put. Kroz interaktivne radionice i predavanja internih i eksternih predavača nastojimo da steknemo uvid u nova znanja i veštine i podelimo iskustva sa kolegama. Kontinuirana nadogradnja ekspertize je dominantna karakteristika Direct Medije od samog njenog nastanka. Upravo zahvaljujući stalnom usavršavanju ljudi, praćenju i implementaciji novih trendova, te samostalnom razvoju alata, prerasli smo iz vodeće medijske agencije u regionalni medijski sistem koji klijentima može da ponudi napredne komunikacijske servise.
Koje trendove u upotrebi novih medija i inovacijama možemo da očekujemo u advertajzing industriji u 2016. godini?

Virtualna realnost će obeležiti 2016. godinu u svakom smislu. Mogućnosti koje ta tehnologija daje, naročito u kombinaciji sa Aurmented Reality okruženjem su neverovatne. Snaga inovacija i tehnologija definitivno treba da se usmere ka krajnjem korisniku i ka pružanju što efektnije usluge. “Weareables” uređaji su još jedan trend koji nam omogućava da lične podatke prikupimo i iskoristimo na različite načine i biće sve popularniji i kod nas. Sve u svemu, ukoliko pametno i na pravi način koristimo tehnološki napredak i inovacije, na dobrom smo putu da kreiramo kvalitet, jer korisnici sada ne želje VIŠE, već BOLJE.
UEPS je najstarije nacionalno udruženje koje postoji 55 godina. Okuplja, objedinjuje i svojim priznanjima na neki način zbirno prezentira ukupnu godišnju aktivnost najvećeg broja agencija. Šta znači postojanje ovakvog udruženja za domaće marketinške poslenike?

Tržštu su potrebne strukovne organizacije, ne samo zarad prepoznavanja rada marketinških agencija kroz godišnje nagrade, već i kao kontinuirana podrška naporima uređenja tržišta i afirmisanju kvaliteta. UEPS, zahvaljujući svom dugogodišnjem postojanju, ima potencijal da tome doprinese. Nadamo se pozitivnim pomacima u tom smislu u skorijoj budućnosti.