intervju

Razgovor s povodom: Marko Pešić, Executive Director i Nataša Filipović, Managing Director Ovation BBDO

Ko su „glavni osumnjičeni“ za kampanje koje donose rezultate?

Kampanja Munchmalllow – priča za sebe realizovana za klijenta Jaffa d.o.o. osvojila je ovogodišnji UEPS-ov Grand Prix, klijent je krunisan titulom Oglašivača godine, a agencija Ovation BBDO ponela je titulu Agencije godine. To je bio povod da se bolje upoznamo sa ekipom koja je krajem godine na najlepši način zaokružila jednu plodnu godinu.

Kakav je osećaj biti Agencija godine?

Nataša Filipović: Osećaj je sjajan. Naši ljudi su izuzetno srećni. Za ovu titulu smo radili naporno u prethodnim godinama i drago nam je da nam se taj trud vratio u 2018. Veoma smo zadovoljni jer smo imali sjajnu saradnju sa klijentima, bez koje definitivno ne bismo imali ovaj rezultat.

Koliko dugo traje saradnja kompanije Jaffa i agencije Ovation BBDO? Postoji li neki “tajni recept” koji je ishodio ovakav rezultat?

Marko Pešić: Naša saradnja traje oko godinu dana. Tu nema tajnog recepta, suština je u dobrom timu koji pravi dobra rešenja i u klijentu koji to prepozna, a Jaffa ekipa to definitivno jeste.
Mi smo imali tu situaciju na brojnim projektima ove godine. Otud i veliki broj priznanja i za nas i za naše klijente.

Ove godine na UEPS-ovom konkurus osvoji ste i niz priznanja po kategorijama. Munchmallow, pored toga što je sladak, postao je i zlatan. Šta je bio kreativni zadatak agencije, odnosno ciljevi kampanje?

Marko Pešić: Zadatak je bio da probudimo uspavane emocije koje su potrošači imali prema Munchu. Da motivišemo kupce da se “sete” Muncha prilikom kupovine što će konsekventno dovesti do rezultata koji su podrazumevali povećanje prodaje. Kreativna ideja Munchmallow – Priča za sebe se temelji na insajtu da ritual konzumacije Munchma traje duže od same konzumacije. Uspeh je ogroman jer je prepoznata kao vrhunski projekat ne samo u Srbiji, već i u regionu.

Nataša Filipović: Za nas je ova kampanja važna zbog još jedne stvari. Ona je pokazatelj da mi u Ovation BBDO razmišljamo o komunikacijama u najširem smislu i da su sveobuhvatne integrisane kampanje naš specijalitet. O tome svedoči i diverzitet kategorija u kojima je ovaj projekat nagrađen, kao i kampanja za Nectar koja je na regionalnim takmičenjima imala nagrade u nekoliko potpuno različitih kategorija. U kompleksnom medijskom okruženju, tim pristupom brendovi maksimalizuju ciljeve kampanja. To znači da možemo da ponudimo efektna rešenja i u najrazličitijim tržišnim kategorijama, u zavisnosti od toga šta je naša procena da je najbolje sredstvo za postizanje ciljeva kampanje.

Koliko je važna kontinuirana saradnja i međusobno poverenje između agencije i klijenta?

Marko Pešić: Izuzetno je važna, ali ne i presudna. Mi nastojimo da saradnju sa našim klijentima gradimo investiranjem u dugoročne odnose. Do njih nam je izuzetno stalo, a u praksi se takav pristup pokazao i efikasnim. I to ne samo na rečima, što naši dugogodišnji partneri svakako mogu da vam potvrde.
Praksa nam je pokazala da je u stvari slična korporativna kultura presudna za dobre rezultate. Želja da se napravi iskorak i sličan profesionalni stav. U tom slučaju je lako da se i sa potpuno novim partnerima funkcioniše izuzetno dobro. Kompatibilnost i usmerenost na isti cilj, kao i u životu, čini jedno partnerstvo plodonosno za sve.

S tim u vezi kako vidite ulogu agencije, a kako klijenta u očuvanju i podizanju standarda struke na što viši nivo?

Nataša Filipović: Taj posao je zajednički.
Marko Pešić: U zadatim okolnostima, standardi struke se najbolje podižu naporima da kvalitet naših radova iz godine u godinu bude sve bolji. Na nama je da sutra budemo bolji nego što smo bili juče. Ta formula je kratka, jasna i usađena u DNK Ovation BBDO.

Iza vas je veoma uspešna godina. Šta je ono čime ste potpuno zadovoljni, a na čemu želite da se dodatno usavršavate?

Nataša Filipović: Potpuno smo zadovoljni talentovanim mladim ljudima koji čine Ovation BBDO. Ti ljudi su “glavni osumnjičeni” za kampanje koje su donele dobre rezultate našim klijentima, priznanja, nagrade, ali i preporuke za nove projekte. Za njih imamo i reči hvale i adekvatna očekivanja za dalji razvoj.
Prostor za usavršavanje je ogroman. Dovoljno je da samo pogledamo šta sve rade naše kolege iz BBDO širom sveta pa da odmah napravimo podužu “to do” listu za 2019.

Poslovna godina ulazi u završnicu. Šta će biti okosnica vaših aktivnosti sledeće godine?

Marko Pešić: Mi smo u advertajzing biznisu i to znači da moramo da pratimo potrebe naših klijenata, i nudimo rešenja koja će biti još ubedljivija. To će biti okosnica naših aktivnosti i sledeće godine, kao što je bila i prethodnih godina.

Iz ugla vaše agencije – jedan mali pogled na domaću scenu tržišnih komunikaciija. Šta su nam potencijali, a šta je ono što kolektivno treba da unapređujemo?

Nataša Filipović: Pre svega, naše tržište je izuzetno malo, u poređenju sa državama, ne zapadne, nego i većeg dela istočne Evrope. Ono je dodatno suženo neretko rigidnom i krutom regulativom. Prvenstveno mislimo na radno zakonodavstvo i poreska opterećenja.
Našem, kao i svakom drugom tržištu, bilo bi lakše da postoje fleksibilnije forme zapošljavanja i manje nameta. To bi oslobodilo novi prostor za mlade talente i pojačalo agencijske kapacitete. Kao industriji, valjalo bi nam da se založimo za takve promene.

Ovation BBDO danas? Kako biste opisali vašu kompaniju u kratkoj reklamnoj poruci?

Marko Pešić: “Mi smo biseri iz blata”…
Nataša Filipović: ..kao “Sila koja se iznenada pojavljuje i rešava stvar”!

Najzad, molimo da prokomentarišete UEPS-ovu svečanu dodelu priznanja Koliko je na vašoj skali vrednosti značajno nacionalno strukovno udruženje?

Nataša Filipović: Nagrade udruženja koje ima takvu tradiciju da je proživelo 4 države imaju posebnu težinu. U tom smislu je UEPS kategorija za sebe. Tradicija je da godinu završavamo na Danu UEPS-a, a tradicija je tu da se neguje!

Podelite tekst!