PO MERI DOBRIH BRENDOVA I PROJEKATA
Uvek ima prostora za dobru kampanju. U krizi se smanjuje prostor za “nice to have” kampanju, nikada za “must to have” kampanju.
Razgovarala: Stana Šehalić
Naša interna statistika pokazuje da agencija SVA na UEPS-ovom konkursu za prethodnu godinu ima najbolji odnos između prijavljenih i nagrađenih radova, odnosno da je nagrađeno oko 80% radova. Iako statistika ume da bude varljiva, koja je to, po Vašem dubokom uverenju, komparativna prednost Vaše agencije koja je dala kvalitetan rezultat?
Posvećeniji smo. Našu agencijsku kulturu čini fokus na ljude, na senzitivnost, na insajt.
Dobili ste dva priznanja za društveno odgovorne kampanje – zlatno priznanje za Samsung Electronics Srbija, Projekat “Budi kao Tesla”, Samsung Electronics (zajedno sa Leo Burnett) i bronzano priznanje za kampanju “Biram život”, Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije. Ova kampanja dobila je srebro u kategoriji strategije internet prisustva. Ima Vas često u onom segmentu koji zovemo neprofitni, odnosno društveno-odgovorni? Šta su motivi takvih inicijativa i akcija?
Ideja projekta Budi kao Tesla je da bude kamen koji će zatalasati žabokrečinu u kojoj je naš obrazovni sistem već decenijama. Jer škole frustriraju decu memorisanjem činjenica i prostim ponavljanjem naučenog. Teslina genijalnost je bila u sposobnosti da razmišlja, da otkriva, da eksperimentiše. Njegov rad je metafora za kreaciju i inovaciju. Zato srpske škole obilazi Samsungov karavan, a glumca prerušenog u Nikolu Teslu, koji izvodi eksperimente na muzejskim eksponatima deca dočekuju i ispraćaju pravim ovacijama. U toj i Teslinoj i Samsungovoj fokusiranosti na inovaciju je sweet spot projekta.
Ono što ovaj projekat čini tako efikasnim i dobrim je kreativnost zasnovana na odličnom insajtu. A ono što meni daje za pravo da verujem da vodimo odličan projekat je što se na svakom događaju oseti iskrena radost učenja, iskrena očaranost naukom i autentična potreba za stvaranjem, a ne samo ponavljanjem.
“Dovoljno smo veliki da bismo realizovali svaki zahtevan projekat ili kampanju. Dovoljno smo iskusni da bismo bili domišljati i inovativni. Dovoljno smo mali da bismo se posvetili svakom klijentu, brendu, projektu.” – stoji na vašem sajtu. SVA danas – posle četvrt veka postojanja? Kako biste je opisali u kratkoj reklamnoj poruci?
Baš pouzdana! SVA je agencija po meri dobrih bredova i projekata.
Kako vidite domaće advertajzing tržište, u kontekstu ekonomske krize, gde se u mnogim kompanijama još uvek izdvajanja za marketing doživljavaju kao trošak, gde se budžeti koriguju i “seku”, koliko ostane prostora za dobru kampanju?
Uvek ima prostora za dobru kampanju. U krizi se smanjuje prostor za “nice to have” kampanju, nikada za “must to have” kampanju.
Kako balansirate između agencijskih standarda kreativnosti i zahteva klijenta, odnosno sveukupnih ograničenja sa kojima se suočavate na putu realizacije jedne ideje?
Balansiramo na toj žici naše industrije već 25 godina. Valjda tako što je rezultat cilj, a ideja način.
Iako mnogi ocenjuju da srpska reklamna industrija zaostaje, ne samo za razvijenim zemljama, već I nekim iz najbližeg okruženja, ipak se pojavljuju kreativna rešenja koja svet prepoznaje i nagrađuje. Šta Vi mislite – gde smo na tom vremensko-prostornom kontinuumu?
Cela zemlja usporava, nasuprot razvijenoj Evropi. A svi naši uspesi su ipak samo incidenti koji su fenomenalni, koji su sjajni i važni, ali ne dovoljni. Šta uspesi dokazuju? Ono što svi znamo, da ovde ima pametnog i kreativnog sveta. Šta zaostajanje zemlje dokazuje? Da Srbija nema strategiju uspeha i da nema sposobne lidere.
Poslovna godina ušla je u treći mesec. Mnogi planovi su, pretpostavljam, počeli da se realizuju. Šta je okosnica vaših aktivnosti ove godine?
Razvijamo inovativnu platformu za kreaciju i produkciju sadržaja na internetu i društvenim medijima. Inicijalno je bila namenjena za tržište Južne Amerike i Bliskog istoka, ali mislim da ćemo je ponuditi i domaćem tržištu.
UEPS je najstarije nacionalno udruženje koje postoji 55 godina i okuplja, objedinjuje i svojim priznanjima na neki način zbirno prezentira ukupnu godišnju aktivnost najvećeg broja marketinških projekata. Koliko su strukovna udruženja važna u poslovanju kompanija?
Važna su onoliko koliko se nametnu kompanijama i koliko teritorije zauzmu i kontrolišu.