Intervjui

Sonja Todorović i Dušan Stojanović: Kultiviši se – stvaranje novih vrednosti

Na UEPS-ovom konkursu  specijalno priznanje „Otkrivanje“ koje se, odlukom Upravnog odbora  dodeljuje onima koje ne deluju profesionalno u oblasti tržišnih komunikacija ali su svojim aktivnostima skrenuli pažnju, dodeljeno je portalu Kultiviši se čiji su osnivači Sonja Todorović i Dušan Stojanović.

Ideja projekta „Kultiviši se“ je da stavi kulturu i umetnost u prvi plan. „Kultiviši se“ zanimljivim sadržajem iz oblasti književnosti, slikarstva, filozofije, filma i kulture pokazuje na koji način danas možemo sačuvati kulturu – tako što je stvaramo. Postojanje ovakvog „neelitističkog“ mesta u svetu interneta koje privlači veliki broj ljudi pokazuje da tehnologija nije neprijatelj kulture i umetnosti nego njihov saveznik.

Osvojili ste  specijalno priznanje Otkrivanje na UEPS-om tradicionalnom konkursu koje se dodeljuje onima koji nisu profesionalno u poslovima komuniciranja. Da li vam je ovo priznanje bilo safisfakcija za uloženi trud i uopšte, kako ste ga doživeli?

Svakako da jeste bilo neočekivana satisfakcija, jer smo nekako prestali da razmišljamo o tome da možemo „dobaciti“ do priznanja ove težine. Osetili smo tom prilikom šta znače u stvarnosti svi ti naizgled klišeizirani epiteti „laskavo“, „podsticajno“, „prestižno“ koji se uglavnom vezuju uz priznanja. Eto, sada stvarno možemo reći da nam je bila velika čast i da smo dobili novu snagu da nastavimo napred.

Kako gledate na priznanja – imaju li ona određenu specifičnu težinu i da li su generator novih ideja i inicijativa?

Gledamo na njih kao na prijatno osveženje u trenucima kolebanja i gubitka entuzijazma, ali priznanja svakako nisu sama po sebi dovoljna. U naše vreme su, sa jedne strane, priznanja neopravdano obezvređena, a sa druge strane, ako ćemo biti iskreni do kraja, ona ne mogu biti kompenzacija za bitke koje kultura ovde gubi na mnogim poljima. Mi smo srećni zbog ovog priznanja, ponosni smo na njega, ali ono, kao ni jedno naredno, neće moći da održi samo po sebi projekte ovog tipa u životu.

Šta su vam bili najupečatljiviji momenti tokom ovih godina u oblikovanju i razvoju portal Kultiviši se?

Prvi koraci koji su se desili spontano, bez plana i jasne ideje, koji su bili čisto ispoljavanje nekih unutrašnjih potreba za širenjem poruke i novim oblikom komunikacije. Nakon toga, uključivanje novih ljudi kod kojih smo primetili najiskrenije uzbuđenje zbog toga što postaju deo nečega iza čega mi stojimo.

Ko su Sonja i Dušan – čime se, sem kultivisanja bavite, šta želite, čemu se nadate?

Sonja, studentkinja svetske književnosti, i Dušan, diplomirani filolog, su dvoje ljudi koji od nedavno veći deo svog vremena provode daleko od svega onoga što portal „Kultiviši se“ simbolizuje, u agencijskom svetu digitalnog marketinga. Želimo i nadamo se da uvek imamo dovoljno snage na kraju dana da odvojimo deo svog vremena za sve one aktivnosti koje „Kultiviši se“ održavaju u životu.

Kad sagledavate svoje aktivnosti, i podvlačite crte, šta je ono čime ste potpuno zadovoljni, a na čemu želite da se kao portal dodatno usavršavate?

Zadovoljni smo što smo bez istraživanja tržišta, marketing strategija i podilaženja nečemu što se zove ukus većine ili usko targetirane izabrane ciljne grupe uspeli da stvorimo jednu od najaktivnijih online zajednica na ovim prostorima. Prostora za usavršavanje ima mnogo, ali mi smo zaista odavno premašili sva realna očekivanja.

Jedan mali pogled na domaću scenu komunikacija. Kako ona izgleda iz vašeg ugla -šta su potencijali, a šta je ono što kolektivno treba da unapređujemo?

Ima mnogo ljudi koji su pozvaniji da o tome govore od nas. Ako nešto možemo primetiti, to je da smo se prebrzo predali pred mantrom da ljudi žele samo senzacije, samo kratke i lake forme, video sadržaj, da nemaju vremena da čitaju, da smo društvo površnosti i degradiranih vrednosti i da komunikaciju treba prilagoditi toj situaciji. A ako to uskoro i postane nepobitna istina, to će se desiti kao direktna posledica stanja u kome je nestao svaki izbor. Nakon što svi skinu odgovornost sa sebe. Možda su upravo oglašivači, kao oni koji održavaju sve te medije u životu, oni koji mogu na sebe preuzeti najznačajniju ulogu da stvore nove pozitivne vrednosti u društvu u kom se to više ne može očekivati od zvaničnih institucija.

Šta će biti okosnica vaših aktivnosti ove godine?

Početkom godine proširili smo naš tim autora i spremamo se da zajedno osvežimo sadržaj na portalu, kao i nastup na društvenim mrežama. Čeka nas reorganizacija posla i osmišljavanje novih pravaca u komunikaciji u narednim danima.