Prema neimenovanim izvorima, čije reči prenose svetski mediji, Amazon odustaje od zakupa oglasa na Guglu. Time jasno daje do znanja da ima puno ambicija na tržištu digitalnog oglašavanja i povećava jaz između dva tehnološka giganta.
Odluka se odnosi na pozicioniranje linkova na Gugle pretragama, odnosno mesta za koje trgovci izdvajaju velik novac. Takvi se oglasi u rezultatima pretraga prikazuju istaknuto, odnosno iznad ili pokraj relevantnih rezultata traženog pojma, i sadrže više boja te fotografije.
Amazon je počeo uzimati takve oglase krajem 2016. godine. Za istaknuta se mesta među oglasima maloprodaje rade aukcije pa oni često stoje priličnu količinu novca. Amazon je tada to učinio kako bi ‘napao’ Wallmartove kupce. Najnoviji potez pokazuje kako sve više i Gugle smatraju konkurentom, a prihodi od digitalnog oglašavanja su veliki i stoga itekako privlačni.
Premda nema službenih informacija o odustajanju od zakupa spomenutih prostora na Guglu, marketinška kompanija Merkle primetila je iznenadan pad broja Amazonovih oglasa u analizama koje rade za svoje klijente. Od 28. aprila, ističu, nisu našli ni jedan Amazonov oglas u prostoru za oglašavanje maloprodaje. Konkretno, njihovi su oglasi jednostavno iščezli iz tog segmenta.
Gubitak klijenta kao što je Amazon retka je pojava za Guglov Shopping Ads program koji im je dosad donosio ogromne prihode. Krovna kompanija Alphabet u svojim izveštajima ne otkriva konkretne brojke kada su pojedinačne pozicije oglasa u pitanju, ali neke su procene pokazale da prihodi iz tog segmenta oglašavanja rastu triput brže od ostalih. Agencija Merkle procenjuje kako je samo Amazon mesečno za Shopping Ads izdvajao 50-ak miliona dolara.
Izvor: www.ictbusiness.info