Od objavljivanja Agilnog manifesta 2001. godine, ogroman broj svetskih kompanija prešao je na principe agilnog poslovanja. U vreme stalnih i, često, dramatičnih promena, agilni principi brze integracije raznovrsnih znanja pokazali su se kao veoma korisni i efikasni.
Kako organizacije mogu da transformišu svoje poslovanje i prilagode ga agilnim praksama, šta se značajno dešavalo protekle godine u oblasti agilnog poslovanja i koji su najvažniji trendovi za narednu, teme su o kojima će 22. jula u hotelu Inn govoriti Arie van Bennekum, jedan od ko-autora Agilnog manifesta i jedan od najpoznatijih svetskih praktičara i teoretičara agilnog poslovanja. Tokom protekle dve decenije on je razvio svoj Integrisani Agilni Transformacijski Model, koji je, između ostalog, uspešno primenio u savetovanju Fortune 500 CEO i vođenju agilnih transformacija u njima.
“Događaj u Beogradu reflektuje van Bennekum-ovu poslovnu filozofiju i okuplja forum na kojem će generalni direktori, HR i projekt menadžment eksperti, kroz interaktivnu razmenu mišljenja sa našim uvaženim gostom, ukazati na načine kako naše kompanije mogu da budu uspešne u nadolazećoj 4. digitalnoj revoluciji” – kaže Nenad Stanić, organizator događaja, prvi Timski trener na ovim prostorima i član WeManity Agilists Sans Frontieres.
Prema njegovim rečima, zainteresovanost naših preduzeća, posebno u informaciono-tehnološkom i proizvodnom, ali i drugim, sektorima da implementiraju agilni način rada je u konstantnom porastu. “Veliki broj naših organizacija objavljuje i tvrdi da su „agilne“ ili da planiraju da koriste agilne metode. Po pravilu, te aktivnosti najbolje su prihvaćene od strane višeg menadžmenta, kao i projektnih timova. Agilni razvoj softvera je napravio tihu revoluciju u pristupu i vođenju projekata, pre svega, zbog velikog efekta optimizacije i umanjenja aktivnosti koje nisu prioritet i ne donose vrednost, a koje se, prema mišljenju mnogih, vezuje za tradicionalne metode vođenja projekata” – navodi Stanić.
Agilni principi imaju zapaženu primenu i u kreativnoj industriji, jer, kako ističe Stanić, omogućavaju organizacijama da brže identifikuju najvrednije segmente, optimizuju svoje angažovanje i zatim prodaju tu vrednost oglašivačima i brendovima. Pri tome, posebno važnu ulogu ima holistički pogled na korisnike oglasnih i medijskog sadržaja, koji je inherentan “agile” – u.
Lean i Agile pristup u radu preduzeća sve su prisutniji u našoj javnosti, o čemu svedoče i tri aktuelne doktorske disertacije na tu temu, kaže Stanić, koji je i sam učesnik PanEvropskog projekta Agilne transformacije kompanije koji se odvija u 12 zemalja, između ostalog, i u Srbiji, što pokazuje da smo i mi deo mape Agilne evolucije. Event u Beogradu 22. Jula, sa originalnim članom Agilnog Manifesta, Arie Van Bennekumom, samo je još jedan korak u tom pravcu.
(Više informacija na www.integratedagile.com i https://www.meetup.com/teamologia/)