vesti

H&M u epicentru rasističkog skandala

Švedska kompanija H&M se prošle nedelje našla usred medijske oluje, optužena za rasizam.

Oni su u svom internet katalogu objavili reklamu s fotografijom dečaka s majicom na kojoj je pisalo Najkul majmun u džungli. Kompanija je pokušala utišati kritike, izvinila se i povukla oglas, ali šteta je napravljena.

Nakon toga krenuli su da pljušte otkazi za saradnju. U međuvremenu, H&M je privremeno zatvorio prodavnice širom Južnoafričke Republike.

Rasistički skandal najnoviji je pokazatelj problema u upravljanju tim švedskim modnim divom, te se sada kompanija, pritisnuta problemima, nastoji da preorijentiše na prodaju posredstvom interneta, smatraju analitičari.

Kompanija je sarađivala sa superzvezdama kao što su Beyoncé i Madonna, a prestižne modne kuće, kao što su Sonia Rykel, Lanven i Kenzo, dizajnirale su ekskluzivne kolekcije za nju.

Kompanija je jedan od najpoznatijih modnih brendova na svetu. Konsultantska kuća Interbrand svrstala ju je na 23. mesto na spisku najpoznatijih kompanija na svetu 2017, ispred Ikee i Ermesa.