Facebook i Google su pod sve većim pritiskom oglašivača da uspostave neovisno telo za oglašivačke standarde, koje bi provodilo zajednička pravila o neprimerenom sadržaju.
Najviše pritisaka dolazi iz strukovne organizacije ISBA, koja traži uspostavljanje skupa zajedničkih pravila koja bi određivala identifikaciju, praćenje i brisanje sadržaja koji se smatra neprimerenim.
Kako se ovim zahtevima priključuju brojne kompanije, uključujući Lloyds Bank, Unilever i Procter & Gamble, pritisak na ova dva giganta će se samo povećavati, ali pitanje je da li će se dve kompanije moći usaglasiti oko zajedničkih pravila.
Ako se to ipak dogodi, onda bi i druge društvene platforme kao što su Twitter i Snapchat bile pozvane da se pridruže inicijativi.
U razgovoru za Financial Times, generalni direktor ISBA-e Phil Smith je izjavio: „Najmanje što tražimo jest nezavisni nadzor i izveštavanje. To bi unapredilo poverenje u ove platforme i bilo bi dobro za njihovu reputaciju.“
ISBA tvrdi da je samoregulacija u najboljem interesu tehnološke industrije kao sredstvo izgradnje poverenja potrošača i oglašivača u njeno poslovanje, istovremeno umanjujući pretnju od uvođenja regulacija od strane vlada.
Do sada su Google i Facebook nastojali da samostalno reše svoje probleme. Google je tako uposlio čitavu vojsku od 10.000 moderatora kako bi pomogli u proveri YouTube sadržaja, a Facebook je pokrenuo sistem anketiranja korisnika kako bi uklonio ‘nepouzdane’ izvore.
Izvor: Media marketing