vesti

neXtvaARna Bući Bući Avantura za decu i roditelje

Brend neXt i agencije Drive i McCann Beograd osmislile su inovativnu kampanju i kreirali interaktivni proizvod – neXtvaARna Bući Bući Avantura, jedinstvenu aplikaciju i interaktivnu knjigu za decu. Ova knjiga i AR aplikacija roditeljima daju priliku da sa svojom decom provedu kvalitetno i ispunjeno vreme, podstaknu dalji razvoj kognitivnih sposobnosti i emocionalne inteligencije kod dece i steknu i učvrste ljudske (i dečje) osobine, ciljeve i vrednosti.

Godinama se već debatuje na temu vremena koje naši najmlađi provode ispred kompjutera, televizora, mobilnih telefona i drugih ekrana. Iako TV, internet i video igre mogu biti koristan izvor informacija, zabave i edukacije, previše vremena pred ekranom može imati i negativne posledice. Posebno jer roditelji neretko koriste modernu tehnologiju i ekrane kada nisu u mogućnosti da se posvete deci, kao zamenu za autentičnu interakciju i razmenu. Ono što je sigurno je da nije svejedno KAKO deca provode vreme pred ekranom – pasivno ili aktivno. Preporuke različitih zdravstvenih organizacija najvećim delom nisu usmerene na količinu vremena koje deca provode pred ekranima već na ono što je za određeni uzrast deteta prioritetno u razvojnom smislu, a prioriteti koji se izdvajaju tokom prvih godina života, kada se deca ubrzano razvijaju, odnose se na fizičku aktivnost, odmor, učenje i interakciju sa ljudima. Manjak interakcije sa detetom može dovesti do razvoja manjeg fonda reči, manje želje za aktivnostima koje ne zahtevaju tehnologiju, igrom, druženjem i prirodom. Načelno, dokle god su deca zdrava, fizički aktivna u dovoljnoj meri, ispunjavaju svoje obaveze i imaju aktivan društveni život mimo ekrana smatra se da ostatak slobodnog vremena treba da provode po svojoj želji, ali uz obavezan nadzor sadržaja kojima dete ima pristup.

„NeXtvarna Bući Bući avantura predstavlja potpuno nov način zabave i učenja, kao i kvalitetno provedenog zajedničkog vremena roditelja i dece. Kao odgovoran brend, koji je okrenut pre svega deci, želeli smo da mališanima kroz igru pruzimo najbolje – i zabavu, i učenje. Sadržaj je zanimljiv kako za decu, tako i za roditelje. Omogućava interakciju i zajedničko ostvarenje ciljeva kroz igru u kojoj će uživati i oslanjati se jedni na druge. Upravo to zajedništvo i porodična zabava su bili motivacija za kreiranje NeXtvartne Bući Bući avanture’’, rekla je Aleksandra Grković, brend menadžer za NeXt, Coca-Cola kompanija.

NeXtvARno aplikacija, koju je agencija Drive razvila za brend neXt, prva je aplikacija na našim prostorima koja na zabavan i koristan način omogućava roditeljima i deci da provode više kvalitetnog vremena zajedno. „Veštine naučene u interakciji sa knjigom i AR aplikacijom podrazumevaju kreativni oblik izražavanja. To je tehnološki alat koji pomaže u socijalizaciji i izgradnji odnosa, a proces interaktivnog učenja, obogaćen zabavnim AR sadržajem, pruža vredne trenutke koje deca doživljavaju zajedno sa roditeljima. Dizajn je takav da pomaže deci da ostanu fokusirana, a vreme korišćenja aplikacije je ograničeno,“ objašnjava Zdravko Kevrešan, Associate Creative Director u agenciji Drive.

Nemanja Ostojić, Digital Copywriter agencije Drive dodaje da je ideja bila da pronađu pravi način transformacije beskorisnog vremena koje deca svakodnevno provode na telefonima u korisno vreme koje će provesti sa roditeljima, i dodaje:“ Zbog toga smo odlučili da osnovni deo kampanje bude interaktivna knjiga sa zadacima, obogaćena AR tehnologijom. Sama knjiga je priča o bratu i sestri koji žele da odrastu, a da bi to ostvarili moraju da reše razne izazove, u čemu im deca pomažu kroz rešavanje zadataka. Ovde AR igra ključnu ulogu – uz AR, cela knjiga može da oživi, a zadaci postaju interaktivne igre koje deca rešavaju zajedno sa roditeljima.“