vesti

Ponašanje potrošača nakon COVID-19 krize

Pod uticajem pandemije, potrošači su se prilagodili novom okruženju i stvorili nove navike u ponašanju, kupovini i konzumaciji medija. Nakon pandemije, neke od ovih navika će nestati, ali neke će nastaviti da se praktikuju ili se čak i pojačati kako bi pomogle ljudima da se snađu u novim prilikama. Nova studija Agencija Polaris, koja posluje u okviru I&F Grupe, a koja je specijalizovana za data analytics, business consulting i tržišne predikcije, otkriva koja će ponašanja nastaviti da žive i nakon COVID-19 i na koji način brendovi mogu da se približe potrošačima imajući u vidu te promene. Ovde su samo neka od njih:

E-GAMING

Broj ljudi koji igraju online igrice nastavio je da raste tokom karantina, naročito u kategoriji e-sporta. Nakon vanrednog stanja, opašće vreme koje se provodi uz igrice jer se ljudi vraćaju svojim redovnim obavezama, ali će broj korisnika rasti, što je velika mogućnost za brendove. Ključno je razumevanje motiva i šta je to u čemu učesnici naročito uživaju u igri kako bi brend svojim prisustvom celokupno iskustvo učinio još kvalitetnijim i boljim.

VIRTUELNI ŽIVOT

Razonodu za vreme karantina mnogi su pronašli u online svetu. Virtualne ture i livestreams postali su naročito popularni, a nakon izolacije, digitalna iskustva će biti rešenje da se izbegnu velika okupljanja. Brendovi mogu da iskoriste trenutke opuštanja kod kuće nudeći online sadržaj u partnerstvu sa institucijama iz oblasti umetnosti, filma, muzike… Uz pomoć tehnologije, moguće je potrošačima pružiti osećaj da im brendovi koje vole, mnogo toga čine dostupnim.

URADI SAM

Mnogi mali biznisi nisu bili dostupni tokom vanrednog stanja. Ljudi su se oslonili na alternativna rešenja, vrlo često oslobađajući svoju kreativnost, a karantin nam je pokazao koliko snalažljivi možemo biti. Iako ćemo se za neke stvari vratiti starim rutinama, u nekim novim veštinama koje smo stekli, nastavićemo da uživamo i nakon karantina. Brendovi svojim aktivnostima mogu dodatno da podstaknu kreativnost potrošača i podignu je na viši nivo. Ponuda pakovanja i poklona koji će olakšati i pospešiti hobije, kao i korisnog sadržaja kroz tutorijale, su neki od dobrih pravaca.

ONLINE KUPOVINA

Transakcije putem interneta su se povećale u toku marta, u razvijenim zemljama Evrope čak se utrostručio nivo rasta u odnosu na period pre krize. Skoro 40% online kupovina kućnih potrepština je bila prva ikada kupovina online. Nakon krize, online transakcije će nastaviti rasti, naročito u kategorijama kozmetike, šminke i proizvoda za higijenu, ali će tradicionalna kupovina ipak imati primat u nabavci hrane i pića.

Kategorije kod kojih e-commerce raste ne bi smele propustiti ovu priliku, a sada je pravi trenutak za inovacije kako bi brendovi bili ispred trenda i ponudili novo iskustvo potrošačima.

POVRATAK PRIRODI I ODRŽIVOST

Tokom krize, mnogi su počeli da preispituju svoj odnos prema okruženju i prirodi. Očekuje se da će potrošačima ovaj aspekt biti još važniji kao i da će više gravitirati lokalnoj proizvodnji kako bi se minimizirala potencijalna izloženost COVID-19. Primena prakse koja podstiče održivost biće cenjena još više od strane potrošača te je na brendovima da na autentičan način podrže inicijative koje se tiču održivosti, zdravih odluka i vraćanja na stare, bazične vrednosti, kako bi se dodatno povezali sa njima.

ONLINE PRESS

Online press je bio jedan od vodećih medija u vreme karantina. Svetska zdravstvena kriza je podstakla potrebu za informisanjem i uvidom u stalne promene i dešavanja. Korišćenje ovih digitalnih platformi nastaviće se i nakon pandemije, a brendovi treba da budu prisutni u ovom mediju pružajući relevantan sadržaj i ne zaobilazeći teme koje su sada važne potrošačima.

Autor: Željka Mićić, Research Manager agencije Polaris

Podelite tekst!