vesti

Predstavljeni rezultati istraživanja Prava mera medija

U Srbiji radi oko 2.000 medijskih kuća, a marketniško tržište u medijima procenjuje se na oko 170 miliona evra, pokazuje istraživanje Asocijacija medija „Prava mera medija“ koje je predstavljeno u četvrtak 26. aprila  u Beogradu.

Istraživači su, između ostalih, pobrojali 863 dnevna i periodična lista, 432 samostalna elektornska izdanja internet portala, 309 subjekata u radijskom programu te 211 u televizijskom.

Istraživanje, međutim, pokazuje značajno manje registrovanih medija – svega 1.263.

Prema rečima Zorana Sekulića, predsednika Upravog odbora Asocijacije medija,ovo je važan pionirski poduhvat u Srbiji, pošto se o medijskoj situaciji ne može adekvatno razgovarati bez podataka koji su u ovom istraživanju predstavljeni:

„Mi već godinama vodimo monolog između raznih aktera na medijskoj sceni o tome kakva je situacija. U tim procenama stanja ima mnogo proizvoljnosti, emocija i isključivosti, a malo je argumenata i još manje podataka“, rekao je Sekulić.

On je dodao da se medijska sfera svakodnevno menja:

„Mi ćemo videti iz podataka ove studije da zapravo s jedne strane preterana komercijalizacija ugrožava opstanak medija. S druge strane, videćemo da se potencijal oglašivača u digitalu skoro izjednačio sa potencijalom oglašivača u printu. Te teme moraju da nađu mesto i u medijskoj strategiji“, rekao je Zoran Sekulić.

Galjina Ognjanov, profesorka na Ekonomskom fakultetu u Beogradu, koja je bila deo istraživačkog tima Asocijacije medija, ukazala je na dualni karakter medijskog tržišta: sa jedne strane je tržište konzumenata, a sa druge tržište oglašivača, odakle dolazi najveći deo prihoda za medije:

„Tu leži zamka za pružaoce medijskih usluga. Ako se okrenu ka privlačenju publike i pokušavaju da privuku što veći broj pojedinaca kako bi imali veliki opseg publike, onda oni ulaze u zamku da isporučuju medijske sadržaje koji će u krajnjoj liniji vremenom postati vrlo slični, imaće po opsegu sličnu publiku, što će neminovno da vodi ka tome da oglašivači mogu da odaberu samo jedan medij, da prave manje kombinacije i da vodi ka smanjenju oglasnog prostora“, objasnila je Galjina Ognjanov.

Vanda Kučera, potpredsednica kompanije “I&ampF McCann Grupa”, koja je radila na istraživanju, rekla je da istraživanje predstavlja samo pregled dostupnih baza podataka.

Šef Misije OEBS u Srbiji Andrea Oricio rekao je da preporuke koje budu donete na osnovu istraživanja, mogu da budu korišćene u novoj medijskoj strategiji.

“Na početku smo bitnog procesa i nova medijska strategija treba da iskoristi sve rezultate”, rekao je Oricio.

Rezultati istraživanja, koje je sprovedeno uz podršku Ministarstva kulture i informisanja, uključuju i uporedni prikaz o stanju u ovoj oblasti u još 13 evropskih država, kao i zaključke i preporuke za dalji razvoj.

Projekat “Prava mera medija – šta su i zašto su značajna medijska merenja u Srbiji”, realizovala je Asocijacija medija, a sufinasiralo Ministartsvo kulture i informisanja.

Studija će imati i set zaključaka i preporuka koji će biti predstavljeni medijskoj zajednici sa ciljem da se posle javne rasprave o nalazima Studije, u njene zaključke unesu i mišljenja učesnika medijskog tržišta, što će doprineti kvalitetu Studije.