Sa rekordnih 22.2 milijarde funti, oglašavanje u Velikoj Britaniji zabeležilo je svoju osmu uzastopnu godinu rasta
Ukupna ulaganja u oglašavanje u Velikoj Britaniji porasla su za 4,6% u 2017. godini, i dostigla su vrednost od 22,2 milijarde funti. Time je Velika Britanija iza sebe ostavila osmu uzastopnu godinu rasta na polju oglašavanja, navodi se u izveštaju o ulaganjima u oglašavanje koji su predstavili Advertising Association / WARC.
Zadnji kvartal 2017. godine zabeležio je rast od 6.2% u odnosu na isti period prethodne godine, i ovo je bio prvi put da je ulaganje u oglašavanje premašilo cifru od 6 milijardi funti u samo jednom kvartalu. To uključuje reklamiranje tokom ključnog božićnog perioda, u kom se već tradicionalno prikazuju inovativne i veoma popularne oglasne kampanje koje su postale obeležje britanske oglašivačke industrije.
Predviđanje rasta prometa za 2018. godinu takođe je uvećano za 1,4%, na 4,2%, a daljji rast od 3,8% očekuje se i u 2019. Ako se to pokaže istinitim, biće to čitava decenija kontinuiranog rasta za britansku oglašivačku industriju.
Stephen Woodford, glavni izvršni direktor kompanije za oglašavanje komentisao je: “Ovi vrlo impresivni pokazatelji pokazuju snagu i otpornost britanske reklamne industrije tokom 2017. godine. Da bismo videli da je adspend u padu od 6 milijardi funti u Q4 vrlo ohrabrujući rezultat, predviđamo da ćemo vidjeti 10 godina kontinuiranog rasta do 2019. godine. Rezultati takođe odražavaju šire trendove u privredi Ujedinjenog Kraljevstva tokom poslednjih mjeseci, s inflacijom na najnižem nivou za godinu dana, smanjenjem pritiska na realne plaće, snažnom statistikom zaposlenosti i nedavna nadogradnja MMF-a za prognozu gospodarskog rasta za Veliku Britaniju za ovu godinu. ”
Kada se detaljnije pogledaju sektori, digitalni formati su tokom 2017. godine imali dobar učinak na svim poljima – digitalni radio je porastao za 26,3%, nacionalni digitalni informativni portali su zabeležili rast od 19,3%, video na zahtev 7,1%. Sektor bioskopa je zabeležio rast od 3,3%, dok je ulaganje u direktno oglašavanje emailom poraslo za 0,9%.
Rast ulaganja u oglašavanje nastavlja biti usmeren prema internetu (14,3% rast u odnosu na prethodnu godinu), što uključuje digitalne prihode za novinske brendove, časopise, TV i radio stanice. Unutar toga, potrošnja na mobilne formate (+37,3%) bila je posebno snažna tokom 2017. godine.