Najnovije analize ukazuju na zabrinjavajući trend porasta prevara u digitalnom oglašavanju koji, prema procenama, oglašivačima stvara gubitak od 20 odsto od ukupnog budžeta.
Brojke dolaze iz izveštaja koji je naručila agencija The & Partnership i njihov nezavisni kreativni ogranak m/Six. Istraživanje je sprovela firma za otkrivanje prevara Adloox, koja je otkrila da bi stvarni gubitak zbog prevara s botovima tokom protekle godine mogao iznositi čak 12,48 milijardi USD, tj. gotovo 20% od 66 milijardi USD koliko je potrošeno na digitalno oglašavanje globalno.
Analitičari predviđaju da će u 2017. godini, ako prevare s oglašavanjem nastave da se razvijaju sadašnjim tempom i u ovoj godini, i ako ulaganja porastu na 80 milijardi USD prema predviđanju eMarketer-a, onda bi iznos gubitaka mogao biti i gori nego što se prvobitno strahovalo, izlazeći na preko 16 milijardi USD ove godine.
Početkom 2016. godine američko Udruženje nacionalnih oglašivača (ANA) prognoziralo je da će oglašivači izgubiti nešto više od 7 milijardi USD na prevare u oglašavanju u periodu od 12 meseci. Svetska federacija oglašivača (WFA) je u međuvremenu navela da su prevare sa oglašavanjem „odmah iza trgovine drogom“ kada su u pitanju izvori prihoda za organizovani kriminal, te su predvideli da će ovaj vid kriminala koštati brendove preko 50 milijardi dolara do 2025. godine.
Izvor: The Drum