Najveća besplatna godišnja konferencija o Internetu u Srbiji – DIDS 2017, biće održana 7. i 8. marta, u Hotelu “Metropol Palace” u Beogradu, a već osmi put je organizuje Fondacija “Registar nacionalnog internet domena Srbije” (RNIDS), nadležna za .RS i .СРБ domenske prostore Srbije. Kao i prethodnih godina, kreativno rešenje radili su Lazar Bošković (AgitPROP), kreativni direktor, i Miodrag Veselinović (Metropolis), kao art direktor. Za organizaciju događaja i odnose s medijima zadužena je Dragana Pešić – Lević (Blink), a u ime organizatora o DIDS-u brinu Predrag Milićević i Jelena Ožegović.
Ovogodišnji Dan internet domena Srbije posvećen je pretraživačkoj internet mašineriji, koju mnogi poistovećuju sa Guglom, čijim tajnama se i bavi ovaj stručni skup. Slogan DIDS-a „Tajne internet pretraga: Traži, Nađi, Poseti“, ujedno opisuje i tri tematska bloka planirana za prvi dan Konferencije, dok je drugog dana već uobičajeni Regionalni internet forum.
Prvi blok DIDS-a nosi naziv „Iz ugla Gugla“, a uvodni predavač je Gari Iješ (Gary Illyes), analitičar vebmaster trendova u kompaniji Google Inc. Posvećen je stvaranju što bolјeg korisničkog iskustva u pretraživanju veba, pomažući vebmasterima u kreiranju kvalitetnih sajtova. Piše za Guglov blog „Webmaster Central”, a pomaže i korisnicima Guglovih foruma za vebmastere po pitanju novosti vezanih za algoritme Gugl pretrage i u rešavanju problema sa sajtovima.
Drugi blok pod nazivom „Nađi me lako“ okuplјa domaće i regionalne stručnjake za oglašavanje na Guglu, kreiranje sadržaja i analizu rezultata u Guglovim alatima. Uvodno predavanje održaće Lazar Džamić, do nedavno šef Guglovog ZOO tima za brend strategiju, lociranog u Londonu. Nјegovo predavanje pod nazivom „Kako biti nađen u svetu lakog ignorisanja“ govori o brojnim aspektima hranjenja pretraživačke mašine sadržajem. Potom sledi panel diskusija o pretraživačkoj mašini i privlačenju lјudi koji posećuju sajtove. Moderator je Ivan Rečević, konsultant i Google Partners trener u „Gaia Consulting“, gost iz Hrvatske Miroslav Varga, stručnjak za Google AdWords kampanje u firmi „Escape“, Jelena Radovanović, internet preduzetnica i kreator veb sadržaja, suosnivač projekta „wwwrite.rs“, i Radomir Basta, direktor i vodeći SEO strateg u „Four Dots“.
U trećem bloku nazvanom „Pravi primeri internet prisustva“ biće predstavlјeni uspešni sajtovi, portali i onlajn projekti na nacionalnim internet domenima .RS i .SRB. Moderator je Radomir Lale Marković, suosnivač i direktor „TAG Media“, a posebno mesto u ovom bloku imaće sajtovi koje je RNIDS odabrao na svom konkursu.
Drugog dana se, po treći put, održava RIF 2017 – Regionalni internet forum, koji okuplјa predstavnike nacionalnih internet registara iz jugoistočne Evrope, predstavnike državnih organa, lokalnih internet zajednica i globalnih internet organizacija. Teme skupa su content marketing za nacionalne internet registre, njihova uloga i saradnja sa državom, informaciona bezbednost i saradnja i razmena najbolјih praksi u regionu.
DIDS je, kao i do sada, besplatan za sve posetioce, uz obaveznu registraciju zbog ograničenog broja mesta. Registracija posetilaca počinje krajem februara, preko sajtova na adresama dids.rs i rif.rs.
Izvor: RNIDS